خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عدالتخواهی گزینشی؟ ماجرای تخلف منزل کاشانی‌ها

لواسان و ویلاهای اشرافی آن در چند سال اخیر توجهات زیادی را به خود جلب کرده و تخلفات ساختمانی در لواسان یکی از موضوعاتی است که در رسانه‌های مختلف به آن پرداخته شد. یکی از این موارد برنامه‌ی اینترنتی «شهرداد» میلاد گودرزی، منتسب به جریان عدالتخواه است؛ ویدئویی که در پشت بام خانه‌ای در همسایگی ویلای حسن میرمحمدعلی است که گودرزی در جایی از آن می‌گوید «یکی از همسایگان حسن میرمحمدعلی، داماد علی شمخانی است» ضبط شده است.

انصاف نیوز در گزارشی (لینک) خبر داد که این خانه متعلق به احمد کاشانی، نوه‌ی مرحوم آیت‌الله سیدابوالقاسم کاشانی مشهور است که خود تخلفات ساختمانی هم داشته است؛ خانه‌ای که در دو طبقه‌ی آن هم دو فرزند احمد کاشانی زندگی می‌کنند که یکی وکیل میلاد گودرزی و یاشار سلطانی و دیگری خبرنگار سایت یاشار سلطانی است.

در گزارش زیر، انصاف نیوز به سراغ افراد برجسته‌ا‌ی رفته است که خود را «طیف عدالتخواه» می‌نامند و  پیگیر ماجرای تخلفات ساختمانی لواسان بودند تا بپرسد آیا تخلف خانه‌ی کاشانی‌ها نیز مورد بررسی قرار گرفته و قرار است طبق دستور کمیسیون ماده ۱۰۰ تخریب آن انجام شود یا قرار است شهرداری لواسان به توصیه‌ی ویژه‌ی امام جمعه‌ی این شهرستان برای این ساختمان عمل کند؟

خبری که دقایقی پس از حضور انصاف نیوز برای تهیه‌ی گزارش در منزل کاشانی، در کانال اسکان نیوز منتشر شد

تخلفاتی که در حکم کمیسیون ماده 100 در مورد خانه‌ی احمد کاشانی آمده به این شرح است: «کسری پارکینگ، تبدیل یک واحد به چند واحد، اضافه بنا، مازاد تراکم و تغییر کاربری زیرزمین». صادق کاشانی، پسر احمد کاشانی وکیل یاشار سلطانی و میلاد گودرزی است، پسر دیگر او همان خبرنگاری است که یاشار سلطانی از او با عنوان «خبرنگار ما» یاد کرد، البته سلطانی به انصاف نیوز گفت: «نه خبرنگار نیست فقط وکیلم است» اما دقایقی بعد از آنکه خبرنگار انصاف نیوز برای تهیه‌ی گزارش به خانه‌ی کاشانی رفت تا در مورد این تخلفات سوال کند و با شیشه‌ی شکسته‌ی خانه مواجه شد، اسکان نیوز که مدیریت آن با یاشار سلطانی است ویدئویی از این خانه منتشر کرد و نوشت: «پس از تایید رای کمیسیون ماده ۱۰۰ توسط دیوان عدالت اداری مبنی بر تخریب ویلای «میرمحمدعلی» داماد علی شمخانی در لواسان، عده‌ای ناشناس به منزل خبرنگار اسکان نیوز حمله کردند».

 

احمد کاشانی بعد از انتشار گزارش انصاف نیوز جوابیه‌ای منتشر کرد (لینک) که در آن ضمن تایید این اتفاقات تاکید کرد که پایان کار این ساختمان صادر شده بود.

یاشار سلطانی در مورد این تخلفات به انصاف نیوز گفت: «من در این مورد اطلاعی ندارم». سلطانی تنها کسی نبود که در این مورد اظهار بی‌اطلاعی کرد، میلاد گودرزی تهیه کننده‌ی شهرداد که به تخلفات در لواسان می‌پرداخت هم گفت مدارکی در مورد تخلف در خانه‌ی کاشانی ندیده است. این درحالی است که در گزارش انصاف نیوز حکم ماده 100 منتشر شده و گودرزی نیز چند ماه پیش نسبت به این گزارش در صفحه‌ی شخصی خود واکنش نشان داده بود. گودرزی بعد از سوال از خانواده‌ی کاشانی در این مورد گفت: «این موضوع مربوط به 15 سال پیش است و پایان کار گرفته‌اند، به حکم ماده 100 نمی‌توان گفت تخلف انجام شده است. بعد از صدور پایان کار به آن رجوع می‌شود تا نسبت به آن تغییری انجام نشود که تغییری هم انجام نشده است».

امام جمعه‌ی لواسان نیز که توصیه‌نامه‌ای برای خانه‌ی کاشانی به شهردار نوشته بود که در آن آمده بود: «احتراما، به پیوست درخواست آقای سید احمد مصطفوی کاشانی در خصوص اعتراض به کمیسیون ماده ۱۰۰ حضورتان ارسال می‌گردد. لذا مستدعی است درخواست پیوستی را بررسی نموده و دفتر اینجانب را از نتیجه مطلع نمایید»، بعد از شنیدن موضوع مصاحبه به خبرنگار انصاف نیوز گفت حاضر به گفت‌وگو نیست.

صادق کاشانی، پسر احمد کاشانی که وکیل سلطانی و گودرزی است نیز بعد از شنیدن موضوع مصاحبه تلفن را قطع کرد. وحید اشتری، فعال عدالتخواه و همکار میلاد گودرزی که او نیز در ماجرای لواسان پیگیر بوده است اما عصبانی‌ترین فرد از تماس خبرنگار و سوال درمورد ساختمان احمد کاشانی و پسرانش بود، او گفت: «قبلا هم گفتم با من تماس نگیرید، این مصداق مزاحمت است، من با انصاف نیوز و رسانه‌های مثل آن مصاحبه نمی‌کنم».


لواسان: از ماجرای «خبرنگار روشنگر» تا ویلای علی‌عسگری [+فیلم]

معتمدی‌نژاد از «عدالت‌خواهی گلخانه‌ای» می‌گوید

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا