خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درخواست از رییس قوه قضاییه درباره‌ی سه متهم آبان ۹۸

ابوالفضل فاتح، موسس و اولین مدیرعامل ایسنا در یادداشتی خطاب به رییس قوه قضاییه با اشاره به خبرهای متناقض درباره‌ی دستور اعاده‌ی دادرسی پرونده‌ی سه متهم حوادث آبان ماه و با یادآوری دستور رهبری در دهه‌ی هشتاد در اهمیت دم در اسلام در ماجرای حکم سیدهاشمی آقاجری، نوشت: استدعا دارد دستور اعاده‌ی دادرسی در این احکام را صادر فرمایید. چه بسا قضات جامع الاطراف و آشناتر با رافت اسلامی و مصالح و حقوق اجتماعی و فردی حکم دیگری صادر کنند.

متن این یادداشت که برای انتشار در اختیار انصاف نیوز قرار گرفته است در پی می‌آید:

بسمه تعالی
حضور گرانقدر آیت الله رئیسی ریاست محترم قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران
با سلام و تقدیم احترام

خبرگزاری فارس امروز خبر داد که حضرتعالی دستور به اعاده‌ی دادرسی سه متهم حوادث آبان ماه که در دادگاهی به اعدام محکوم شده‌اند را صادر فرمودید. اما ساعتی بعد خبرگزاری میزان این خبر را تکذیب کرد. [لینک]

تا جایی که سخنگوی محترم قوه قضائیه ابراز داشتند، خوشبختانه، دست این سه جوان متهم، به خون کسی آلوده نیست و به دلایل دیگری به اعدام محکوم شده‌اند. اینجانب این جوانان را نمی‌نشاسم، اما به عنوان یک شهروند ایرانی علاقمند به کرامت دین و میهن، و به عنوان یک ناظر بر آنچه می‌گذرد این گونه اعدام‌ها را که روندهای قضایی آن نیز با توجه به اظهارات وکلای ایشان با ابهامات فراوانی در افکار عمومی مواجه است، نه مصلحت کشور و نه مصلحت مردم و نه مصلحت نظام و نه مصلحت قوه قضائیه و نه شخص شما می‌دانم. به یاد می‌روم که در سال‌های دهه‌ی هشتاد، رهبری انقلاب در پاسخ به تقاضای افکار عمومی و اساتید دانشگاه‌ها در دستوری به قوه قضائیه، اهمیت «دم» در اسلام را یادآور شدند که منجر به اعاده‌ی دادرسی و منتفی شدن یک حکم اعدام و مانع نمونه‌هایی نظیر آن شد. لذا از شما که مایل به اصلاحات در قوه قضائیه هستید، استدعا دارد دستور اعاده‌ی دادرسی در این احکام را صادر فرمایید. چه بسا قضات جامع الاطراف و آشناتر با رافت اسلامی و مصالح و حقوق اجتماعی و فردی حکم دیگری صادر کنند.

والسلام علیکم ورحمه الله و برکاته
ابوالفضل فاتح
25 تیرماه 1399


یادآور می‌شود در ابتدای دهه‌ی هشتاد سیدهاشم آقاجری استاد دانشگاه به خاطر یک سخنرانی در همدان به حکم اعدام محکوم شده بود که اعتراضات گسترده‌ای را در دانشگاه‌ها در پی داشت. در آن مقطع زمانی که فاتح مدیرعاملی ایسنا را بر عهده داشت، این خبرگزاری در خبری از نارضایتی شديد رهبری نسبت به تعلل در پرونده آقاجری خبر و گزارش داد كه رهبری خواهان تجديدنظر در پرونده آقاجری شده است. بر اساس گزارش ايسنا رهبری از رييس قوه‌ي قضاييه خواسته بود كه هرچه سريع‌تر در پرونده آقاجري تجديدنظر شود. انتشار آن خبر علی رغم فشارهای اولیه بر این خبرگزاری اما تاثیر زیادی بر تغییر فضا و تسریع در فرآیند شکسته شدن حکم اعدام داشت.

اعدام نمی‌شوند؟

دستور رئیسی برای توقف اعدام «مجرمان آبان» [تکمیلی: اطلاعیه قوه قضاییه]

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. حکم اعدام انهایی که یک شعبه بانک را اتش زدند و فیلم گرفتند و به رسانه های بیگانه دادند صادر شد، صحیح؟!!!اما حکم اعدام آنها که زندگی اقتصادی یک ملت را به آتش کشیده اند و هر روز و شب در تلوزیون و رسانه گفتند ارز و طلا و مسکن و…. نخرید و بعد خودشان قیمت آنها را تا ۶ برابر گران کردند و همه ی سرمایه های مردم را نابود کردند و خودشان و نزدیکانشان میلیاردها میلیارد سود بردند و به ریش خلق الله خندیدند!؟؟؟ چه زمانی صادر خواهد شد❗

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا