خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درگیری مسلحانه با پلیس در سیاتل

ایسنا به نقل روزنامه دیلی میل نوشت: یک حوزه پلیس در سیاتل که برای چندین هفته از سوی معترضان اشغال شده بود به آتش کشیده شد و در نتیجه آن ۱۲ افسر پلیس روانه بیمارستان شدند.

پس از آنکه یک اعتراض صلح آمیز با درخواست انحلال اداره فدرال مهاجرت و گمرک به تنش کشیده شد، معترضان به سوی افسران پلیس چوب، سنگ و مواد منفجره پرتاب کردند.

توئیتر پلیس سیاتل تصاویری از به آتش کشیده شدن یک حوزه عملیاتی پلیس و همچنین تخریب مغازه‌ها در منطقه منتشر کرد.

از زمان کشته شدن جورج فلوید، سیاهپوست آمریکایی به دست افسر پلیس سفید پوست این کشور سیاتل صحنه اعتراضات گسترده بوده و معترضان خواستار اصلاحات در ساختار پلیس و عدالت نژادی شده‌اند.

اداره پلیس سیاتل که مدت‌هاست بابت سابقه استفاده از زور بیش از حد تحت نظارت فدرال است، از سوی اعضای شورای شهر و مدافعان آزادی‌های مدنی به خاطر نقض تاکتیک‌ها شامل استفاده از گاز اشک آور و اسپری فلفل علیه معترضان صلح طلب به شدت مورد انتقاد قرار دارد.

روزنامه محلی سیاتل تایمز در گزارشی نوشت، معترضان خواستار کاهش بودجه اداره پلیس تا ۵۰ درصد هستند.

همچنین درگیری‌های مسلحانه در سایر شهرهای آمریکا بار دیگر روزهای شنبه و یکشنبه به اوج رسید و فقط در شیکاگو هفت تن به ضرب گلوله کشته و ۵۳ تن دیگر نیز زخمی شدند. در واشنگتن دی.سی نیز یک تن کشته و هشت تن دیگر زخمی شدند و در نیویورک یک تن به ضرب گلوله جان باخت و ۱۰ تن دیگر مجروح شدند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا