خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هشدار اعضای شورای امنیت به اسرائیل

اعضای شورای امنیت به جز آمریکا به رژیم اسرائیل بابت تصمیم یکجانبه برای الحاق کرانه باختری هشدار دادند و بر راه حل ۲ دولت تاکید کردند.

به گزارش ایرنا شورای امنیت سازمان ملل متحد روز سه شنبه نشست دوره‌ای خود درباره فلسطین را در دستور کار داشت. آمریکا همچون گذشته از رژیم صهیونیستی حمایت کرد و با نادیده گرفتن اشغالگری رژیم صهیونیستی که عامل اصلی بحران در  منطقه است، جبهه مقاومت را مورد شماتت قرار داد.

اما پس از وی، سایر اعضا به ایراد نظرات خود پرداختند به گونه‌ای که علاوه بر ۱۰ عضو غیر دائم، ژانگ جون نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد اظهارات روز گذشته شی جین پینگ رئیس جمهوری چین در گفت‌وگو با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را تکرار کرد.

شی از درخواست منصفانه فلسطینیان، راه حل ۲ دولت و همه تلاش‌های سودمندی که بتواند مساله فلسطین را حل کند، پشتیبانی کرد.

نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد ادامه داد: ما بار دیگر صدای قریب به اتفاق جامعه بین‌المللی را شنیدیم. مساله فلسطین امتحانی برای وجدان انسانی است.

جون اضافه کرد: شورای امنیت باید زیربار مسئولیت خود برود و تمام تلاش خود را برای اجرای قطعنامه‌های مرتبطی که تصویب شده است، به کار گیرد.

فرانسه

نیکلاس دی ریویئر نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل متحد هم اظهار کرد: فرانسه بار دیگر درخواست خود را از اسرائیل تکرار می‌کند که هرگونه برنامه برای الحاق کرانه باختری چه آنهایی که در پیرامون آنها قرار داد، خودداری کند.

وی تاکید کرد: فرانسه عمیقا از ادامه استعمار نگران است و تصمیم فرانسه و شرکایش را بر ادامه کار برای از سرگیری مذاکرات معتبر و با همت تاکید می‌کند.

انگلیس

جاناتان آلن معاون نمایندگی انگلیس در سازمان ملل متحد هم با انتقاد از سیاست‌های یکجانبه‌گرایانه اسرائیل اظهار کرد: اکنون نوبت اسرائیل است که روشن کند نمی‌خواهد گام یکجانبه به سمت الحاق کرانه باختری بردارد.

وی تصریح کرد: اکنون زمان آن است که هر دو طرف همکاری کنند. زمان آن است که فلسطین به آمریکا و اسرائیل برای بازگشتن به میز مذاکره بپیوندد.

سفیر انگلیس در سازمان ملل متحد ادامه داد: در حالی که سازمان ملل، مقامات فلسطین و اسرائیل قادر به اطمینان یافتن از دسترسی غزه و کرانه باختری به تجهیزات و کارکنان پزشکی می‌توانند در طول موج اول کووید-۱۹ بودند، ما از طرفین می‌خواهیم که همکاری‌های خود را ادامه دهند تا به یک اندازه از اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها در برابر افزایش کرونا حمایت کنند.

روسیه

دیمیتری پولیانسکی معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد هم مساله فلسطین را برای خاورمیانه، اساسی دانست و گفت: اجرای طرح الحاق کرانه باختری که در پارلمان اسرائیل به تصویب رسیده است، می‌تواند از چشم‌انداز ۲ دولت، دور سازد و اوضاع را وخیم‌تر کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا