خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رئیس سابق شریف: هیچ هیات امنایی با بذرپاش تشکیل نشد

«سعید سهراب‌پور» رئیس سابق دانشگاه شریف درباره‌ی حکم هیئت امنایی شدن مهرداد بذرپاش در مقطعی در دانشگاه شریف، به انصاف نیوز گفت: گویا کامران دانشجو وزیر علوم دولت احمدی نژاد در آخرین لحظات وزارت خود حکمی را برای هیئت امنایی شدن آقای بذرپاش صادر کرده اما پس از آن هیچ هیئت امنایی که ایشان در آن شرکت کند، تشکیل نشد.

وی توضیح داد: هیئت امنا سالی یک الی دو بار تشکیل می‌‌شود، صرفا صدور حکم فایده‌ای ندارد، او باید عضو هیئت امنا شود. البته کار غلطی بوده که به این فرد حکم هیئت امنایی داده‌اند. اعضای فعلی ترکیبی از وزیر و نماینده‌ی مجلس است. شان دانشگاه صنعتی شریف چیز دیگری است. هر چند وزیر می‌تواند برای کسی حکم هیئت امنایی بزند اما بالاخره دانشگاه هم باید از آن فرد دعوت کند. عضو هیئت امنا باید در شان دانشگاه شریف باشد؛ نمی‌خواهم ایشان را تخریب کنم بالاخره ایشان دانشجوی دانشگاه شریف بود، حتی ضعیف‌ترین دانشجو هم در این دانشگاه بالاخره نسبت به دانشجوهای دانشگاه‌های دیگر خوب است. اما در حد هیئت امنا نیست. این داستان برای سال 92 و آخرین لحظات دولت وقت بود. حالا نمی‌دانم این حکم تقلبی است یا واقعی؛ خبر ندارم!

مهرداد بذرپاش در روزهای اخیر از سوی نمایندگان مجلس به ریاست دیوان محاسبات کشور انتخاب شده است. احمد توکلی نماینده‌ی اسبق مجلس که او نیز اصولگراست در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف، رییس اصولگرای مجلس جدید، نوشت که از نظر او بذرپاش شرایط لازم برای ریاست دیوان محاسبات را ندارد. برخی ادعاها درباره‌ی سوابق آقای بذرپاش در روزهای اخیر مرود تردید قرار گرفته است.

سهراب‌پور درباره‌‌ی گفته‌ها مبنی بر حضور مهرداد بذرپاش در پژوهشکده‌ی شهید رضایی نیز به انصاف نیوز گفت: این پژوهشکده کارهای قوی‌ای می‌کند، اما برای بسیج دانشجویی بود و متعلق به دانشگاه شریف نبود. کارهای بسیار مهمی کردند که محرمانه است. آن زمان هم آقای بذرپاش در بسیج دانشجویی دانشگاه شریف بود. سال‌ها بعد رئیس دانشگاه این پژوهشکده را به ثبت می‌رساند و از وزیر علوم مجوز می‌گیرد. البته من موافق نیستم، چون از ابتدا برای دانشگاه نبود و وقتی رئیس دانشگاه این مجوز را گرفت، آنها هم برروی سر برگ اسم دانشگاه شریف را می‌‌زنند.

سعید سهراب‌پور که از سال 1376 تا 1389 رئیس دانشگاه شریف بوده است، ادامه داد: وقتی آقای بذرپاش می‌رود تا از آنها مدرکی برای فعالیت خود در آنجا را بگیرد، به او سربرگ جدید می‌‌دهند و اسم دانشگاه شریف برروی سر برگ ذکر شده. این اشکال دارد. نباید با سربرگ دانشگاه حضور او را تایید کنند، بله ایشان در آنجا بوده اما در قدیم فعال بود. هیچوقت این پژوهشکده زیر نظر معاون پژوهشی دانشگاه ما نبوده است. این مسائل به دانشگاه ضرر می‌رساند.

آیا بذرپاش گیت در راه است؟

مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات شد

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. ای بسیج به نام تو چه ……. نکردتد
    دورود فراوان به بسیجیان جنگ تحمیلی و بسیجیان حافظ امنیت داخل کشور و عرصه سازندگی و علم

  2. ایشان همان است که میگفت نماز جماعت در مریخ بخوانیم! دست بالادست حماقت بسیار زیاد است.واقعا بعضی ها در حماقت و فساد روزبروز پیشرفته تر می شود!در ضمن بیسواد سهمیه ای یا پولی در همه دانشگاه ها بوفور یافت می شود. بنابراین این حرف که بیسواد شریف از بقیه دانشگاه ها با سوادتر است توهین به دانشگاهیان و دانشجویان شایسته و لایق است و تعریف از بذرپاش و نشاندهنده خاک بر سر شدن دانشگاه شریف و ذلیل شدن علم و عالم!

  3. “حتی ضعیف‌ترین دانشجو هم در این دانشگاه بالاخره نسبت به دانشجوهای دانشگاه‌های دیگر خوب است”

    عجب!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا