خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کاندیداهای احتمالی 1400 – محمدجواد آذری جهرمی

[سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری حدود یک سال دیگر، احتمالا در خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. انصاف نیوز به مرور رزومه‌ی نامزدهای احتمالی این انتخابات را منتشر می‌کند]

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال 1360 به دنیا آمد. او متولد جهرم استان فارس است.

آذری جهرمی  دانش آموخته مهندس برق قدرت دانشگاه صنعت آب و برق است.

بنا بر آنچه در زندگینامه‌ی رسمی منتشر شده‌ی آقای آذری جهرمی آمده است، او « در خانواده‌ای مذهبی و وفادار به آرمانهای اسلام، ایران و انقلاب که یک شهید و جانباز به انقلاب تقدیم کرده است به دنیا آمد».

آذری جهرمی فعالیت شغلی خود را از اوایل دهه هشتاد و در وزارت اطلاعات آغاز کرد. سابقه‌ی شغلی که در ابتدای حضورش در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای او حاشیه‌هایی را ایجاد کرد. او در واکنش به این حاشیه‌ها گفته بود: «خیلی از سیاستمداران دنیا در سیستم‌های اطلاعاتی شان کار کرده اند، همین امروز وزیر امور خارجه ایالات متحده روزی به عنوان رئیس سی‌آی‌ای فعالیت می‌کرده و آقای پوتین نیز در کا.‌گ.ب فعال بوده است. اشکالی وجود دارد در سابقه ما در دستگاه اطلاعاتی ایران؟»

آذری جهرمی در سال‌های 1388 تا 1393 به‌عنوان  مدیرکل امنیت سیستمهای ارتباطی در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی فعالیت می‌کرد و پس از آن عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت شد.

در سال 1395 و با حکم محمود واعظی، وزیروقت ارتباطات و فناوری اطلاعات آذری جهرمی به‌‌عنوان  معاون او و  رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت انتخاب شد.

با آغاز به کار دولت دوم حسن روحانی، محمدجواد آذری جهرمی به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انتخاب شد تا با عنوان «وزیر جوان» دولت اعتدال شناخته شود.

از جمله حاشیه‌های دوران وزارت آذری جهرمی موضوع فیلترینگ تلگرام بود، مسئله‌ای که او به شکل صریحی با آن مخالفت کرده و تاکید کرد که این تصمیم بر اساس دستور قوه قضاییه بوده و وزارت ارتباطات برای تغییر آن اختیاری ندارد. فعالیت‌های او در شبکه‌های اجتماعی نیز اغلب خبرساز بوده است؛ از تلاش برای تغییر تصویر کلیشه‌ای و مرسوم مدیران تا پاسخگویی به انتقادات کاربران شبکه‌های اجتماعی درباره‌ی سرعت اینترنت و مسائل دیگر.

آذری جهرمی در دوران حضور در وزارت ارتباطات تلاش کرده است تا در اقدامات خود بر شفافیت تاکید کرده و به عنوان مثال از اعلام صریح شکست پروژه‌های فضایی ابایی به مردم نداشته است. تلاش برای مقابله با آنچه «مافیای ارزش افزوده» می‌خواند نیز یکی دیگر از اقدامات خبرساز دوران حضور او در وزارت ارتباطات بوده است.

آقای آذری جهرمی از چهره‌های جریان میانه‌رو است که در سال‌های اخیر و با حضور در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شناخته شده است. برخی بر این باور هستند که تیم رسانه‌ای و تبلیغاتی «وزیر جوان» مدتی است که او را برای حضور در انتخابات 1400 آماده می‌کنند.

احتمال کاندیداتوری آذری جهرمی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا