خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«نجیب مایل هروی» تابعیت ایرانی گرفت

مدیر کل امور اتباع خارجی استانداری خراسان رضوی از اعطای تابعیت ایران به استاد «نجیب مایل هروی» شاعر و نویسنده برجسته افغانستانی خبر داد.

محمدتقی هاشمی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: اعطای تابعیت ایران به این هنرمند افغانستانی مقیم کشورمان پنجم مرداد ماه امسال و با تلاش و همکاری تمامی وزارتخانه‌های مرتبط در سریعترین شکل ممکن صورت گرفت.

وی افزود: استاد نجیب مایل هروی پس از خواندن سوگند نامه و انجام آزمون تابعیت، مراحل قانونی این فرآیند را طی نمود و اسناد تابعیتی وی نیز در ماه‌های آینده صادر خواهد شد.

مدیر کل امور اتباع خارجی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: علاوه بر آن مسائل مرتبط با سند مالکیت آپارتمان و بیمه بازنشستگی این استاد فرهیخته نیز مورد پیگیری قرار گرفت.

نجیب مایل هروی (زادهٔ ۱۳۲۹ در هرات) محقق عرفان و ادبیات فارسی و اهل هرات افغانستان است که از سال ۱۳۵۰ ساکن ایران است. وی با نهادهای مختلفی چون کتابخانه مجلس، بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار و دائرةالمعارف بزرگ اسلامی همکاری دارد.

نجیب مایل هروی همچنین پس از پایان حاکمیت طالبان در افغانستان و در زمان نگارش قانون اساسی جدید کشورش بسیار تلاش کرد تا زبان فارسی به عنوان زبان رسمی در افغانستان به رسمیت شناخته شود.

در چند ماه اخیر خبری پر ابهام مبنی بر اقدام به خودسوزی فرزند استاد هروی در مقابل دفتر وزارت امور خارجه در مشهد منتشر شد و روزهای پایانی خرداد ماه امسال نیز این خبر دوباره بدون ذکر زمان واقعی آن رخداد به شکلی مرموز و سوال برانگیز همزمان با انتشار خبرهایی دیگر با محتوای اختلاف‌افکنی میان مردم ایران و افغانستان از سوی رسانه‌های بیگانه مطرح و بازنشر شد.

هم اکنون افزون بر ۳۲۰ هزار مهاجر و پناهنده افغانستانی ساکن خراسان رضوی بوده و در این استان زندگی می‌کنند که ۹۵ درصد آنها در شهر مشهد سکونت دارند.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا