خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نظر مخاطبان درباره‌ی برگزاری مراسم محرم

هفته گذشته مطلبی در سایت [لینک] و صفحات مجازی [لینک] انصاف نیوز منتشر شد که در آن از مخاطبان سوال شده بود نظر شما درباره‌ی برگزاری مراسم محرم چیست؟

در ادامه بخشی از نظرات مخاطبان را می‌خوانید.

مصطفی:

ميدانم ائمه نيز به توصيه هاي پزشكان عمل كرده و رعايت اصول بهداشتي در امور ديني از اوجب واجبات است چرا زدن قمه بر سر از سوي علما نهي شد؟ چون آسيب زدن به انسان به اسم عزاداري نهي شده اگر اين استدلال درست است، در اين شرايط كه نميشود چمعيت را در مراسمات كنترل كرد، بهتر است عزداري براي امام حسين ع در منازل از طريق رسانه هايي مانند تلويزيون باشد و امسال را با پخش روضه خواني تلويزيوني و پخش تصاوير سينه زني آرشيوي از سالهاي گذشته گذراند و با سخنراني هاي تلويزيوني به رسالت و هدف و درسهاي عاشورا پرداخت با اين روش هم اصل عزاداري انجام شده هم سلامت مردم در نظر گرفته خواهد شد. آيا تعطيل شدن مناسك حج كمتر از عزداراي در محرم است؟ قطعا نيست در ضمن بسيار پيش آمده كه بدلايل مختلف در تاريخ بخاطر سلامت جان مردم اتفاقات مذهبي و ملي لغو شده است اين معنيش بي احترامي و بي اهميتي به آن مناسك نيست نفس انسان ارجع به همه چيز است اينكه برخي ميگويند جانمان فداي امام حسين هر چه بشود مهم نيست حتي بميريم براي جاي ديگريست و شرايط ديگري نه براي اينها بيشتر به شعارهاي بيفكر و بي منطق است.

محمد:

دکان امثال […] و پاکت بگیرها تخته شده ، داد و هوار وا اسلام و وا حسین شون بهمین خاطره

برگزاری مراسم محرم کرونا

ب ت چ:

اونایی ک میگن اگه قراره بمیرم اشکال نداره خودش [بمیره] بااین کار ی ملت جونشون ب خطر میوفته اونا اگه راست میگن تو کارای دیگه حسینی باشن نمیخواد عزادار حسین تو این شرایط باشن…

شمعون یشایایی:

به عنوان یک یهودی ایرانی که مرید امام سوم شیعیان حسین علیه السلام هستم قطعا روح اون بزرگوار ناراضی از تشکیل مراسم دراین وضعیت حاد هست. مدافعان
برگزاری اکثرا نیت خیر ندارند. فکر کنم منظورم را درست رساندم. درود بر حسین بن علی (ع)

محمد حسن اسدی:

امام حسین ع پیرو میخواد نه عزادار . خدا کنه توی میلیونها عزادار یک نفر پیرو ایشان پیدا بشه . راه امام حسین ع مبارزه با ظلم و بیعدالتی و دادخواهی بود . آیا کسی در شرایط فعلی میتواند چنین ادعایی داشته باشد ؟

محرم کرونا
عکسی از مراسم عرفه

معین:

درود پروردگار یکتا بر ايرانيهای ایرانی. امام حسین علیهم السلام اول باید کمر( اونهایی که به هرطریقی تو کشورمان برای پرکردن جیبشان اختشاش اقتصادی می‌کنند و یا اختلاس می‌کنند و هم با وارد کردن کالای چینی آشغال و ارزون قیمت بوسیله دلار ۴۲۰۰ تومانی و فروختن اون کالاها با دلار ۲۰هزارتومانی هم جیب کثیفشان رو پر می‌کنند و هم کمر تولید کنندگان ایرانی رو می‌شکنند) بشکنه
عذاداری آنجنابان تو محرم خوبه که کل دوازده ماه سال و ما میام عذاداری میکنیم. کرونا که سهله تو وبا و ویا هربیماری خطرناک‌تر هم میایم عذاداری میکنیم. به امید روز سرافرازی ایران و ایرانیان.

امیر راست گفتار:

با در نظر گرفتن اپیدمی خطرناک کرونا و کووید مرگبار ۱۹ مراسم عزاداری از نظر شرعی واجب نیست و از نظر عرفی حرام است.
اصرار بی مورد بعضیها که منشا احساسی دارد و اصرار عده ای دیگر که از این نوع مراسم نفع مادی دارند مثل نوحه خوانها نباید ملاک تصمیمات در سطح ملی باشد ” دولتمردان و تصمیمگیرندگان بایستی تصمیماتشان به گونه ای باشد که صلاح عموم در ان لحاظ شده باشد” متخصصین در امر سلامت و بهداشت عمومی تشخیص داده اند که تجمعات باعث افزایش تعداد بیماران میشود و در چنین مواقعی عقلای همه اقوام و جوامع بایستی مطیع نظرات متخصصین باشند و هیچکس هم نمیتواند به انان اعتراض کند که چرا حرف متخصص را گوش کردید و حرف ما برایتان ملاک نبود!

m_amir3311:

زیارت و روضه سیدالشهدا نیاز به کارناوال و تجمع ندارد. کار برای رضای خدا در نهان بیشتر مقبول حضرت باری تعالی ست.

abolhassan_ahmadi:

با اجرای حضوری مراسم موافق نیستم مراسم از طریق صدا و سیما باید برگزار شود چنانچه حج تمتع برگزار نگردید مردمان ما عاشق اباعبدالله هستند و این عشق در روح و جان آنان نهادینه شده است.

mohammadtagi.maleki.saadabad:

بله با رعایت فاصله گذاری اجرا شود چون اگر قصد بر عدم تجمع و اجرای مراسم هست اول باید ادارات که محل تجمیع ویروس هست تعطیل شود اگر جان آدم‌ها برای این دولت کثیف و عوامل خائنش مثل شما اهمیت دارد ادارات ، کارخانجات ، بازارها ، پاساژها و …. تعطیل شود ولی هدف شود تعطیلی دین هست نه محدود کردن کرونا چرا تا دیروز لال بودید الان محرم رسید شروع کردید.

ali.karimi110607:

بالاتر از حج نیست،نباید برگزار بشه،آقیایان مداح هرچند وضعشان توپه ولی باز نگران جیبشون هم هستند،اگه راست میگند یه مدت رایگان مداحی کنند وبگند پول مداحی رابه افراد نیازمند بدند.

ebram9987:

این اخه سوال کردن داره ،بخدا همینو از خارجیا بپرسین ،بهتون راحت پناهندگی میدن

hmohammadi361:

حفظ جان و سلامتي افراد يك جامعه ارجح بر هر امر مهم ديگر است. با برگزاري اين مراسم، هزينه هاي گزافي بر بهداشت كشور تحميل خواهد شد.

محرم امسال برگزار می شود؟
برگزاری هیات با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مهدیه امام حسن مجتبی

amoozegar7975:

مراسم محرم نه از فروعات دین است ونه از اصول آن.حتی [برگزار نکردن] این مناسک و مراسم مذهبی ذره ای خدشه به دین و دینداری آدمیان نمی زند. این همه اصرار بر اجرای این آئینها و مناسک در این شرایط بحرانی، تنها موجب وهن دین اسلام ومذهب تشیُع می شود.

ali91846:

ما شیعیان در همه ایام بویژه دهه محرم قلبا عزادار دار سید الشهدا ع هستیم و به این کار عشق می ورزیم حتی من ادم هایی را دیدم که به واجبات دینی مثل نماز وروزه مقید نیستند ویابعضا شب هادهه محرم تاپاسی ازشب بیدار و عزاداری می کنند و نماز صبح انها قضا می شود اما شرایط فعلی کشور استثنا است مرگ زندگی دیگران را باید مد نظر داشته باشیم و قطعا با ماسک و در فضای بسته رعایت اصول ایمنی بعید است وخطرناک.

shariati_mohadese:

عزاداری محرم رو به هیچ عنوان نمیشه از مردم گرفت. حالا مداحا رو هی میگین پول میگیرن و….مردم عادی که هیچی بهشون نمیرسه چی؟ بعضیا عاشقن، معنای عشق رو بعضیامون نمیفهمیم. به نظرم به جای اینکه بگیریم_نگیریم کنیم ، بیایم رو برنامه ریزی برای سالم برگزار شدنش مانور بدیم. مثلا اجازه تجمع در مساجد رو ندیم. به جاش محیطهای باز رو آماده کنیم مثلا صندلی با فاصله های زیاد بچینیم. ماسک اجباری باشه. اگر همت

amir.jarfa:

کل کشور میشه جنازه،آخه این آدمایی که میرن عزاداری فقط مشکل برای خونوادهاشون و خودشون درست نمیکنن کل کشور رو در معرض قرار میدن

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا