خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دفاع سعید جلیلی از «بدون ارتباط با غرب و حتی شرایط تحریم»

سعید جلیلی، دبیر شورای امنیت ملی و مسوول مذاکرات هسته ای شکست خورده ی زمان محود احمدی نژاد، باز هم از وضعیت «بدون ارتباط با کشورهای غربی و حتی در شرایط تحریم» دفاع کرد.

به گزارش انصاف نیوز، وی که به گفته ی علی اکبر ولایتی، مشاور رهبری در امور بین الملل در طول 5 سال که پرونده ی هسته ای را در اختیار داشت، حتی یک قدم نتوانسته بود آن را جلو ببرد، دوم فروردین ماه جاری – دیروز – بخشی از سخنرانی خود در جمع دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه بقیه الله در آذر 94 گذشته را در این باره در اینستاگرامش منتشر کرده.

این در حالی است که در زمان دولت احمدی نژاد و سعید جلیلی که از تحریم های بیشتر استقبال می شد، آن دولت از لحاظ اقتصادی به وضعیت نامتعادل با نواسانات شدید بازار و رکود اقتصادی و بالاترین حجم واردات رسیده بود.

احمدی نژاد در ابتدا تحریم های ظالمانه ی فلج کننده ی کشور را بی اثر می خواند، و می گفت که 2000 قطعنامه [تحریم] بدهید، اینقدر قطعنامه بدهید تا قطعنامه دانتان پاره شود.

در آن زمان به نظر می رسید که سعید جلیلی در مذاکرات چندین ساله به دنبال توافق برای توقف صدور تحریم های بیشتر است اما با اظهارات جدید او این احتمال می رود که دولت احمدی نژاد و سعید جلیلی در مذاکرات نیز دنبال توقف روند صدور قطعنامه های تحریم نبوده و واقعا بر این باور بوده اند که وضعیت تحریم های بیشتر به نفع کشور تمام می شود.

متن سخنرانی جلیلی که در اینستاگرام منتشر کرده، در پی می آید:

«اخیرا جلسه‌ای داشتیم که عده‌ای از سفرای سابق هم در آن حضور داشتند. طبق بررسی دقیقی که انجام شد مشخص شد که بدون ارتباط با کشورهای غربی و حتی در شرایط تحریم با همین ارتباطاتی که می‌توانیم در مسائل اقتصادی در روابط خارجی با کشورهای نسبتاً مستقل برقرار کنیم قادریم سالی دویست میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داشته باشیم. این رقم مربوط به شرایط کنونی است و در شرایط عالی‌تر مسلماً خیلی بیش از این هم می شود. این ظرفیت ها باید شناسایی و اجرایی شوند.
البته موانع وجود دارد و کسی نمی‌گوید مانع نیست، اما باید این موانع را برداشت. باید حرکت کرد و به سمتش رفت تا به موفقیت‌های بیشتری دست یابیم. نفوذ همین است که به‌جای اتکای به درون و استفاده حداکثری از این امکانات که مقام معظم رهبری بارها بدان تأکید کرده‌اند منتظر باشیم ببینیم فلان قدر پول ما بعد از این پسابرجام آزاد می‌شود یا نه؟ آن به‌جای خودش هست، ولی ظرفیت های ما خیلی بیشتر از اینهاست».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. قبل از برآورد هر ظرفیتی در کشور بهتر است ظرفیت گوینده سنجیده شود من جدا متعجبم راه طی شده غلط چگونه درست اعلام میشود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا