خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سخنی با «نماینده انقلابی» دعوت کننده به شرایط امنیتی

حجت‌الاسلام احمد حیدری در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «سخنی با «نماینده انقلابی» دعوت کننده به شرایط امنیتی» نوشت:

آقای علی مطهری، فعال سیاسی و نماینده سابق مجلس در توئیتی اظهار داشته است: «مایه سرشکستگی برای جمهوری اسلامی است که آمریکا به رفتار چین در اردوگاه‌های اجباری همراه با شکنجه مسلمانان منطقه سین کیانگ برای محو کامل فرهنگ اسلامی از آن منطقه، اعتراض می‌کند اما ایران به خاطر نیاز اقتصادی، مهر سکوت بر لب زده است. مسلمان چینی فرقی با مسلمان یمنی یا فلسطینی ندارد.»

اینجانب از نحوه رفتار دولت چین با مسلمانان چینی اطلاع خاصی ندارم و نمی‌توانم در این باره اظهار نظر کنم و روشنگری در این زمینه را وظیفه آگاهان از جمله کمیسیون امنیت ملّی و سیاست خارجی مجلس می‌دانم که متأسفانه یکی از نمایندگان انقلابی این کمیسیون در نطقش در مجلس در این باره به نوعی موضعگیری کرده که اصلاً شایسته مجلس انقلابی نیست و بر مجلس و ریاست آن لازم است از حیثیت انقلابی خود در قبال این سخنان دفاع کنند. در باره سخنان این نماینده چند ملاحظه قابل توجه است:

۱. ما فرض را بر این می‌گیریم که کشور چین با مسلمانان چینی انسانی برخورد می‌کند و اظهارات آقای مطهری بر اساس اطلاعات غلط بوده و مناسب نمی‌باشد؛ در این صورت بر وزارت خارجه و دیگر آگاهان از جمله نماینده مذکور عضو کمیسیون امنیت ملی، لازم است با دادن اطلاعات صحیح به جامعه، روشنگری کنند. آیا وزارتخارجه و مجلس و دیگر ارکان نظام علاوه بر وظیفه فوق، وظیفه یا حق دارند جلو اظهار نظر سیاسیون، احزاب و اشخاص را با تهدید و توهین بگیرند؟

۲. این نماینده در نطق خود آقای مطهری و همفکرانش در جریان اصلاحات را به شدت مورد توهین قرار داده و در باره آنان می‌گوید: «نماینده بی‌خاصیت»، «سیاسیون بی‌خاصیت و همیشه طلبکار»، «خط فکری نفاق‌برانگیز»، «جریان بی‌خاصیت و پرمدعا»، «جریان انحرافی اصلاحات و رهبران دچار توهم آن» و «جریان پرهزینه»؛ بعد هم در باره اظهار نظر آقای مطهری می‌گوید: «قیاس آن با مسلمانان فلسطین، یک فتنه غرب‌گرایانه» است. آیا به جای جوابگویی و روشنگری محترمانه و منطقی محتوای سخن، جایز است گوینده را که مانند ما فکر نمی کند، به هر گونه توهین بنوازیم؟ آیا این نشانه انقلابی بودن است؟ آیا منطق و استدلال و آزادی بیان را باید توطئه و فتنه آن هم از نوع «غرب‌گرایانه‌اش»‌شمرد؟

۳. در فراز نهایی، این نماینده انقلابی عضو کمیسیون امنیت ملی، اظهار نظر طبیعی آقای مطهری را حلقه‌ای از «فتنه غربگرایانه» شمرده و خواستار برخورد قضایی با وی شده است:‌ «از این تریبون از دادستان محترم کل کشور می‌خواهم ملاحظات را کنار گذاشته و با امثال این ذهن‌های بیمار با قاطعیت و شدت برخورد کند». آیا انقلابی‌گری این است که نماینده مردم، سیاستمداری از این مردم را به صرف این که اظهار نظری سیاسی در حوزه سیاست خارجی کرده که به مذاق او خوش نیامده، «فتنه‌گر، غرب‌گرا، بی‌خاصیت، پرمدّعا، متوهّم، بی‌خاصیت، همیشه‌طلبکارُ صاحب ذهن بیمار و نفاق برانگیز» بنامد و به برخورد قضایی تهدید کند؟

۴. ما انتظار داریم این مجلس انقلابی باشد و انقلابی بماند ولی انقلابی بودن بنا بر آنچه مردم ما از انقلاب ۵۷ سراغ دارند؛ نه به تهدید، توهین و درشتگویی بلکه به آزاده بودن، تحمل مخالف داشتن، مدافع حقوق مخالفان بودن، مدافع آزادی عقیده و بیان بودن، رعایت احترام دیگران در سخن گفتن و … است. دوره این مجلس هم مانند همه مجالس گذشته می‌گذرد ولی کارنامه این نمایندگان همچون گذشتگان در تاریخ ثبت می‌گردد و در آینده مورد قضاوت بیرحمانه بندگان خدا واقع می‌شود. خوشا آنان که چنان رفتار می‌کنند که نام خود را به نیکی در تاریخ ثبت ‌نمایند و بدا به آنانی که نام خود را در تاریخ قرین لعن و نفرین می‌سازند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اقایان…..شماچه بخواهید وچه نخواهید دراین عصر ودراین برهه ودیدگاه فعلی انقلابی یعنی…این…..افتاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  2. جناب حیدری عزیز ، قدیمی ها ضرب المثلی داشتند مبنی بر اینکه * عروس تعریفی …وزو از آب در می آید* وقتی مجلسی که نه تنها هنوز هیچ اقدام عملی و ملموس مثبتی انجام نداده حتی طرح و برنامه تئوریکی هم ارائه نداده از سوی بزرگان *انقلابی ترین مجلس* لقب می گیرد باید هم این* جوجه نماینده های رای حداقلی * به جای هر طرح و برنامه مثبتی به زبان امنیتی ها و غلاظ و شداد با دیگران* ولو این دیگران نماینده سابق مجلس و فرزند تئوریسین نظام حاکم باشد * سخن بگویند .

  3. حالا جالب این است که آقای احمدی خودش چند روز پیش واگذاری جزایر ایرانی به چین را تایید و به نوعی از آن انتقاد کرده بود. حال چه شد که حرفش را پس گرفت و الان از رفتار دولت چین حمایت می کند، خدا عالم است!

  4. داریم به سمت دیکتاتوری و تسلط زر و زور بر اوضاع ! پیش می رویم ! اینها مقدمه بستن افکار و دهان ها و نشانه های ورود به عصر وسطی است ! اینچوری که اینها رفتار می کنند ! حتی تون 10 درصدی ها تبدیل به 4 درصدی مورد نظر قالیباف خواهند شد !!
    فحش دادن و توهین به رئیس جمهور و نمانیدگان دهم و زرا کاری پسندیده بود !اما الان صبت و نقد نمانیدگان این همه توهین در بر دارد ؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا