خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خداحافظی بنزین 700 تومانی و کارتهای سوخت جامانده

سهمیه بندی بنزین سال گذشته آخرین روزهایش را برای رسیدن به نرخ یکسان سپری کرد، اما هنوز کارت سوخت مناقشه‌ای در دولت به حساب می آید.

به گزارش خبرنگار ایسنا، بحث از برداشته شدن سیستم سهمیه بنزین از اول تابستان سال گذشته آغاز شد و قرار شد دیگر سهمیه ای به کارت بنزین واریز نشود، اما از همان ابتدا سرنوشت اینکه پس از تمام شدن بنزین سهمیه ای چه بر سر سامانه سهمیه بندی سوخت می آید معلوم نبود.

سی ام آبان ماه آخرین روزی بود که مردم می توانستند با ته مانده بنزین کارت سوخت خود به جایگاه ها مراجعه کرده و بنزین 700 تومانی بزنند، پس از آن با نرخ بنزین 1000 تومانی تک نرخی شدن بزین عمل صورت گرفت.

حذف سامانه سوخت پس از رسیدن به قیمت متعادل برای بنزین دیگر ضرورتی نداشت و حالا با تک نرخی شدن بنزین به گفته وزیر نفت، آمار قاچاق نیز کاهش می یابد، اما هنوز تصمیمی برای کارت‌های سوخت گرفته نشده است.

در بدنه وارت نفت در کنار وزیر، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز معتقد است که دیگر نیازی به ادامه استفاده از سیستم سامانه سوخت دیده نمی شود.

از سوی دیگر سجاددی معتقد است در شرایطی که بسیاری از افراد به دلیل حذف سهمیه بندی ها از کارت سوخت خودشان استفاده نمی کنند و اکثرا سوخت گیری با استفاده از کارت جایگاهداران صورت می گیرد جمع آوری اطلاعات از این طریق نیز چندان امکان پذیر نیست علاوه بر اینکه زنگنه می گوید از اطلاعاتی که در خلال استفاده 8 ساله از سیستم سهمیه بندی نزین به دست آمده است تا کنون استفاده‌ای نشده است.

رییس اتحادیه جایگاه‌داران نیز موضع صریحی در این باره دارد، او نیز می گوید سیستم سهمیه‌بندی بنزین سامانه‌ای قدیمی است که ظرفیت پاسخگویی به نیاز مصرف کنندگان را نداشته و مدام با مشکل روبه رو می شود که این موضوع به گفته وی برای جایگاهداران هزینه‌هایی در بر داشته است.

حاج محمد رضا امیدوار بود که تا پایان سال گذشته سامانه سوخت در بخش بنزین حذف شود، امیدی که به نتیجه نرسید، چراکه نوبخت اعلام کرد در این زمینه موافقت و مخالفت های زیادی است و تصمیم فعلی ادامه وضع موجود یعنی ادامه استفاده از کارت سوخت آن هم به شکل فعلی است.

حال باید دید در سال آینده با توجه به نظر وزارت نفت و بخش خصوصی فعال در این حوزه هیات دولت به تصمیم واحدی در مورد سامانه هوشمند سوخت در بحث بنزین می رسد یا نه ساماننه ای که در بخش گازوئیل ادامه استفاده از آن در ماه های آینده حتمی است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا