خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعدام‌های ۶۷ و امام به روایت منتظری

/ورق پاره های تاریخ(۴)/

به کوشش ناصر غضنفری، انصاف نیوز:

* سوالی که در بسیاری از اذهان وجود دارد این است که نامه منسوب به امام در رابطه با اعدام‌ها، آیا واقعا از سوی خود ایشان صادر شده است و به خط خود ایشان می باشد یا اینکه نه مانند برخی دیگر از نامه هایی است که در اواخر عمر به نام معظم له منتشر شده و در صحت آن تردید شده است؟ بر فرض این نامه از سوی ایشان صادر شده باشد، به نظر شما چه گزارش ها و زمینه هایی باعث صدور این نامه گردید؟

واقع امر این است که با توجه به شناختی که من از مرحوم امام دارم و سالهای زیاد با ایشان معاشر بودم به هیچ وجه قاطعانه نمی توانم بگویم این نامه از ایشان است.

من سالها با ایشان محشور بودم و ایشان فردی باتقوا و عارف بودند و در این گونه مسائل احتیاط می کردند و حاضر نبودند به کسی ظلم شود.

پس از پیروزی انقلاب هم ایشان در سخنرانی های خود نسبت به حفظ حقوق زندانیان تاکید داشتند و حتی پس از هفتم تیر که طبعا جامعه خیلی داغ بود ایشان در سخنرانی خود نسبت به حفظ حقوق زندانیان تاکید می کردند که مبادا مسوولین به فکر انتقام از آنها باشند. اما اینکه چه شد این اواخر این نامه از ایشان صادر شد یا اینکه اصلا نامه به خط خود ایشان است یا نه، من قضاوت نمی کنم و این مساله برای خود من هم تعجب و مبهم است.

من فکر می کنم بر فرض امام این نامه را شخصا نوشته باشد یقینا گزارش های غلط و خلاف واقع از ناحیه افراد خاص در صدور آن موثر بوده است.

منبع: خاطرات سیاسی آیت الله منتظری، نشر بی نا ۱۳۷۹

ورق پاره‌های تاریخ (۱)

ورق پاره‌های تاریخ (۲)

ورق پاره‌های تاریخ (۳)

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا