خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آقای فتاح؛ مردی نبود «فتاده» را پای زدن!

در حاشیه مصاحبه «فتّاح» و نام بردن از «خاتمی»

حجت‌الاسلام احمد حیدری، در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز درباره‌ی اظهارات جنجالی اخیر پرویز فتاح نوشت:

آقای فتّاح، رئیس بنیاد مستضعفان در صدد بازپس گرفتن اموال مستضعفان برآمده و در این راه، به موانعی سهمگین برخورده و ظاهراً برای برانگیختن افکار عمومی به پشتیبانی خود در به ثمر رساندن این اقدام، به سخن گفتن از قاب تلویزیون و برنامه نگاه یک سیما متمسّک شده و به نوعی از مردم استمداد کرده است که این سخن گفتن از تلویزیون اگر انگیزه‌های ناصحیحی در پس آن نباشد، تأثیرگذار و مفید است.

متأسفانه ایشان در زمانه‌ای که توهین و ناسزا به «خاتمی» از اسباب ترقی است! و برای پرونده فرمانده نظامی بلندمرتبه‌ای که خاتمی را به گرفتن پول از پادشاه عربستان متهم کرده و در لایحه دفاعیه خود چندین برابر به او توهین می‌نماید؛ قرار موقوفی صادر می‌گردد و به واقع مختومه می‎شود؛ ضمن نام بردن از افراد قدرتمندی که بر سفره مستضعفان شکم گنده کرده و حاضر نیستند به راحتی این اموال را بازگردانند، بدون هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای در کنار آنان، نام آقای خاتمی رئیس جمهور دوره هفتم و هشتم(۱۳۷۶-۱۳۸۴) را هم می‌برد و می‌گوید: «ملکی هم در اختیار رئیس جمهور اسبق برای مؤسسه باران بود! که پیش از تصدی مسئولیت بنده در بنیاد[یعنی در سال ۱۳۹۷]، تخلیه شده بود! و می‌خواهیم آن جا را بفروشیم!»

مطابق قانون، نظام باید ساختمانی برای دفتر و محل ملاقات رؤسای جمهور پیشین، در اختیار آنان قرار دهد. این امری ساری و جاری در همه دنیا است. آقای واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور فعلی می‌گوید: «طبق قانون وظیفه دولت‌ها است که برای رؤسای ‌جمهوری پیشین محلی را به عنوان دفتر در نظر بگیرند». بنا به نوشته اردیبهشت ماه سال 85 آقای محمد علی ابطحی[رئیس دفتر و معاون حقوقی خاتمی در دوره اول و دوم] در وبلاگش، «آقای خاتمی بعد از تمام شدن دوره ریاست جمهوری‌اش در ساختمان «همراهان» در خیابان سعدآباد که در مالکيتش بين بنياد مستضعفان و رياست جمهوري اختلاف بود، به عنوان دفتر [نه ساختمان بنیاد باران] مستقرّ شد. ایشان از همان ابتدا راضی به ماندن در آن ساختمان نبود و اصرار داشت سريع‌تر آن محل را تخلیه کرده و در جایی دیگر مستقرّ شود اما مسؤولان امنيتي و حفاظتي در چند نوبت هشدار دادند که ايشان بايد در همان محل بماند. در سال 85 نامه‌ای از ریاست جمهوري براي دفتر ایشان ارسال شد که با توجه به نياز واحد تشريفات به ساختمان «همراهان»، ساعاتي که آقاي خاتمي در آنجا حضور ندارند را مشخص کنيد تا در بقیه ساعات در آنجا برنامه بگذاريم. آقاي خاتمي با توجه به اصراری که از اول بر رفتن داشت و بخش حفاظت نمي‌گذاشت، از این برخورد ناراحت شد و به دوستان و برادرش که دفتر او را بي‌چشمداشت و با از خود گذشتگي اداره مي‌کرد، پرخاش نمود که چرا قبل از این که چنین اخطاری داده شود، آنجا را تخلیه نکرده‌اند! و بعد بي‌توجه به مسايل حفاظتي، شخصاً تصميم گرفت از آن روز به بعد ساعاتي را که به این ساختمان می‌آمد، به ساختماني که بنياد باران در آن مستقر بود، برود با این که آن ساختمان جداي از مسائل حفاظتي، امکان ملاقات‌ها و جلسات آقاي خاتمي را نداشت».(ایسنا، ۲۴/2/۸۵، کد خبر8502-16384)

بعد از این جریان با توجه به مسئولیت ریاست کنگره‌های بین‌المللی امام خمینی که بر عهده‌ آقای خاتمی بود، به دعوت متولی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره)، قسمتی از ساختمان خیابان یاسر جماران که متعلق به بنیاد مستضعفان و در اختیار مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام بود، به عنوان دفتر و محل فعالیت و ملاقات به ایشان سپرده شد. قابل توجه است که محل سکونت آقای خاتمی یک آپارتمان شخصی در جماران است که متعلق به هیچ سازمان و نهاد دولتی نیست و از هیچ نهادی به ایشان واگذار نشده است. در سال ۱۳۹۷ بنیاد مستضعفان به عنوان مالک ساختمان خیابان یاسر که با مؤسسه نشر آثار امام اختلافاتی داشت، حکم تخلیه آن ساختمان را گرفت و آقای خاتمی هم به محض اطلاع از حکم، به سرعت و بدون هیچگونه نکول آنجا را تخلیه کرد.

با توجه به این تاریخچه به نظر می‌رسد آقای فتاح آگاهانه و عامدانه یا ناآگاهانه بدون هیچ توجیه معقول، نام آقای خاتمی را در ردیف کسانی قرار داده که ساختمان‌ها یا زمین‌های بزرگی از اموال عمومی مستضعفان را در اختیار دارند و در واگذاری آن نکول می‌ورزند، و با این همردیف قرار دادن، با توجه به این که آقای خاتمی هیچگاه ملکی را به ناحق متصرف نبوده است. به نوعی در حق آقای خاتمی ظلم و اجحاف رواداشته است و انتظار می‌رود آقای فتاح که به عنوان چهره‌ای دیندار مطرح است، این اقدام خطای عامدانه یا سهوی خود را جبران کند و اجازه ندهد به عنوان یک «مجاهد جبهه عدالت»، نامش با ظلم قرین گردد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا