خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش اژه‌ای به حواشی اخیر در انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا

نماینده ولی فقیه در امور دانشجویان ایرانی اروپا طی نامه‌ای به انتشار برخی حواشی در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا که انصاف نیوز پیش از این به آن پرداخته بود واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام جواد اژه‌ای نماینده ولی فقیه در امور دانشجویان ایرانی اروپا طی نامه‌ای در واکنش به برخی حواشی در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا به اعضای این اتحادیه نوشت: سعی کنید الگویتان سردار بزرگ اسلام، شهید قاسم سلیمانی باشد که با فروتنی خود را تلاشگر راه اسلام و مدافع حقوق ملتهای رنج دیده، شهید داده و در میانه بدترین محاصره اقتصادی تاریخ ایران دچار شده، می دانست.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یا ایها الذین آمنوا، اتقوا الله و قولوا قولاً سدیداً (سوره مبارکه احزاب، آیه ۷۰)

ای کسانی که ایمان آورده اید، تقوای الهی پیشه کنید و سخن حق گویید.

اعضای محترم اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا

با سلام و تحیت، از این که رویدادهای اخیر در اتحادیه بالاجبار مرا وادار به واگویی وقایع روی داده از نشست وین تا به امروز نموده است، پیشاپیش عذرخواهی می کنم.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا از دیرباز محلی برای بیان آرا و تفکرات از هر دو جریان غالب در آن بوده است؛ نمونه بازر آن نیز در نشست هامبورگ بود که دبیر اتحادیه با تنها یک رأی اختلاف نسبت به رقیب خود (که هدیه انجمن جناح مقابل بود) برگزیده شد و سکان انجمن‌ها را به دست گرفت.

من در طول یک سال فعالیت دوره قبلی و علیرغم شکننده بودن آرای اکثریت اعضای شورا، از آرای شما در نشست حمایت کردم. ولی این امر متاسفانه منجر به حفظ تعادل و میانه روی در هنگامه درگیری های فکری بعدی نشد که نمود بارز آن در نشست وین و در برخورد حذفی با انجمن اصلی شهر لندن و انجمنهای بلاروس و اکراین و حتی حذف آرای وکیل چند انجمن از اروپای شرقی که به دلیل وضعیت اضطراری و علیرغم داوطلبی برای عضویت در شورای مرکزی از نشست خارج شده بود، دیده شد.

انتخابات دوره اخیر با رسمیت نشست برگزار شد، در حالی که اروپای شرقی به اعتبار آن معترض بود، اما من، هم در نشست هامبورگ و هم در وین، علیرغم این که نشانه هایی از مهندسی آرا حس می شد، به آرای نمایندگان شما احترام گذاشتم.

هنوز دوره جدید شروع نشده بود که دبیر اتحادیه اعلام انصراف از دبیری نمود. شخصاً به طور تلفنی و مکتوب از او خواستم به احترام آرای مکتسبه به کار خود ادامه دهد، اما اعلام نمود به خاطر انتظارات غیرارزشی و فشارهای ناروا قادر به ادامه کار نیست.

لذا اینجانب پس از مشاهده اصرار وی به استعفا، به چهارنفر منتخب نشست در شورای مرکزی اعلام نمودم، یک نفر را از میان خود با حفظ سمت به عنوان دبیر برگزینند. به دلیل تساوی آرا و به منظور خروج از بن بست اجرایی، یک نفر از دو نفر پیشنهادی، یعنی دبیر صنفی منتخب نشست را با توجه به پیشنهاد آقای صراف، دبیر مستعفی، به عنوان دبیر جدید اعلام کردم.

لیکن تلاشها و فعالیتهای خارج از شورای مرکزی و بدون هماهنگی با دبیر جدید آغاز شد. در موارد متعدد و مکرر این عدم هماهنگی ها، من تنها شرط خود در مناظره ها و سخنرانی های چالشی را حضور نماینده هر دو تفکر موجود در ایران دانستم (که اعضای اتحادیه نیز کمابیش بر اساس همان دیدگاه ها به دو گروه عمده تقسیم شده اند) که بعضاً منجر به لغو برنامه از سوی مسئول فرهنگی شد.

در مورد برنامه اخیر تحت عنوان مسابقه آزاد فکری در خصوص ازدواج سفید یا همباشی، اعتراضات و مخالفتهایی از سوی برخی انجمن‌ها با برنامه مزبور به دلیل عدم تناسب با نظام فرهنگی ارزشی اتحادیه و چرایی اینکه در فضای فعلی فشارهای سنگین اقتصادی و سیاسی این برنامه باید به یکی از مباحث اصلی اتحادیه مبدل شود، ابراز گردید.

بدیهی است تصمیم گیری در خصوص حذف مسئول فرهنگی اتحادیه صرفاً در حوزه اختیارات نشست آتی اتحادیه (به صورت فوق العاده یا عادی) که مطابق اساسنامه باید تحت نظر اینجانب برگزار گردد، است.

با این حال اقدام چند عضو معدود از منطقه آلمان در اعلام خروج و انصراف با ادعای میراث داری شجره طیبه اتحادیه، مانع از اقدام من در این زمینه با میانجیگری مسئول محترم مرکز اسلامی هامبورگ گردید.

اکنون که این جریان شناخته شده که عامل فشارها و هجمه های ناروا به دبیر مستعفی اتحادیه در این دوره بوده اند چنین قصدی دارند، من نیز دلیلی برای ممانعت از این خروج و مداخله در آن نمی‌بینم.

اعضای محترم اتحادیه، من بر اساس نظر رهبرم، نگاهی یکسان و فارغ از تفاوت دیدگاه های سیاسی به شما دارم. سعی کنید الگویتان سردار بزرگ اسلام، شهید قاسم سلیمانی باشد که با فروتنی خود را تلاشگر راه اسلام و مدافع حقوق ملتهای رنج دیده، شهید داده و در میانه بدترین محاصره اقتصادی تاریخ ایران دچار شده، می دانست.

این اتحادیه، از سال ۱۳۶۸ که من در کنار شما حضور داشته ام، فراز و نشیب های زیادی دیده و من نیز هیچ گاه بی بهره از بی مهری انحصار طلبان نبوده ام، ولی آنچه این میراث شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی را زنده نگه داشته است، «طریق الوسطی» بوده است.

آنچه مسلم است، این رودخانه شفاف و جاری با گردو غبار تندروی های مقطعی هیچ گاه به مرداب تبدیل نخواهد شد، چون اعضای آن، برادران و خواهران دین باوری هستند که سلوک زندگی خود را بر عدل و انصاف بنا نهاده اند.

والعاقبه للمتقین

جواد اژه‌ای

۲۷ مردادماه ۱۳۹۹

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا