خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نقدی به «فرق میان پزشکیان و رئیسی»

مهدی اسدی، از مخاطبان انصاف نیوز، در یادداشتی ارسالی در نقد یادداشت «فرق میان پزشکیان و رئیسی» [لینک] نوشت:

سلام. این مطلب را در پاسخ به مطلبی با عنوان فرق میان پزشکیان و رئیسی که توسط آقای بامداد لاجوردی نوشته شده و در سایت و کانال انصاف نیوز منتشر کرده‌اید ارسال میکنم.

روایت آقای بامداد لاجوردی و تحلیل‌شان از این دو اتفاق همه جوانب را بیان نکرده و با فرض صحت ادعای آقای لاجوردی نیاز به دقت بیشتری دارد.

اول اینکه چرا آقای پزشکیان به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و حتی در مقطعی به عنوان نائب رییس مجلس، در چهار سال اخیر که اتفاقا بیشترین مسائل و مشکلات جامعه ایران در حوزه اقتصادی بوده، به بازار نرفته است و از نزدیک حرف مردم و فعالان بازار را نشنیده است؟!

دوم اینکه اتفاقا آقای رئیسی در همین مدتی که رئیس قوه قضاییه شدند در سفرهای استانی یکی از برنامه‌هایشان بازدید از کارخانه‌های تعطیل شده و تلاش در جهت احیای آنها و بررسی مشکلات اقتصادی مردم بوده. مثلا در سفر به یکی از استانهای خراسان جنوبی یا شمالی به صورت اتفاقی در جمع وانت‌داران حاضر شدند و مشکلات آنها را شنیدند و از استاندار که همراهشان بود درخواست کردند که این مشکلات را پیگیری کنند. لذا از این منظر آقای رئیسی فقط به خاطر تبلیغات انتخاباتی به این کار اقدام نکردند.

سوم اینکه اگر آقای پزشکیان حاضر نیست الان هم به بازار برود چون در چهار سال قبل نرفته، معنایش این است که اگر تایید میشد و بعد هم به عنوان رییس جمهور انتخاب میشد، چون بازیگر نبود و به بازار نرفته بود همچنان نمی‌خواست به بازار برود و با مسائل و مشکلات این حوزه از نزدیک آشنا شود؟! به هر حال باید در یک مقطع به این بازیگری به زعم خودشان و یا شنیدن صدای مردم و بازاریان از نزدیک تن می‌داد وگرنه احتمالا تصمیماتشان در حوزه اقتصادی لااقل اندکی از واقعیات موجود در جامعه فاصله می‌داشت چون چهار سال است که به بازار نرفته و همچنان نمی‌خواهد برود.

چهارم اینکه دیدار آقای رئیسی در سال ۹۶ با تتلو یک اشتباهی بود که از ستاد ایشان سر زد اما معنایش این نیست که بگوییم رئیسی برای جمع کردن رای دست به هر کاری می‌زند و این را با بازدیدش از بازار مقایسه کنیم. و بعد نتیجه بگیریم چون آقای پزشکیان به بازار نمی‌رود با این توجیه که این کار را ریاکارانه می‌داند، بنابراین فقط به کسب رای از راه معقول و مشروع آن فکر می‌کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا