خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جزیئات پرونده‌ی «حسین دهباشی» در FBI چیست؟

روز گذشته یکی از کاربران توییتر به نام «پیمان مولاوردی» در توییتی از «حسین دهباشی» -مستندسازی که در سال 92 مستند انتخاباتی روحانی را ساخت و در انتخابات سال 96 از «مصطفی میرسلیم» حمایت کرده بود- درباره‌ی پرونده‌ای در FBI به نام او سوال پرسید. دهباشی هم بدون پاسخ به این سوال این کاربر را بلاک کرد.

به گزارش انصاف نیوز متنی در ۷ ژوئن ۲۰۱۰ در سایت FBI منتشر شده است که ترجمه‌ی آن را در ادامه می‌خوانید:

«شکایتی کیفری که حسین دهباشی را متهم می‌کند ارائه شده است. در این سند گفته شده که دهباشی، ۳۸ ساله و اصالتا ایرانی است. او در حال حاضر با ارائه‌ی سندی -که از نادرستی آن اطلاع داشت- در گیترزبورگِ مریلند زندگی می‌کند.

در این سند (که در آن ادعا شده نویسنده‌ی آن یک مقام عالی رتبه‌ی سازمان ملل است) از برنامه‌های مهاجرتی دهباشی دفاع شده است. دهباشی در تاریخ یکشنبه، ۶ ژوئن ۲۰۱۰ بازداشت شد و امروز بعدازظهر برای اولین بار در دادگاه منطقه‌ای ایالت متحده در بالتیمور حاضر شد. دهباشی در حالی بازداشت شد که در انتظار حکم دادرسی دادگاهی بود که قرار بود چهارشنبه،‌ ۹ ژوئن ۲۰۱۰ در ساعت ۹:۳۰ صبح برگزار شود.

اتهامی که به دهباشی زده شده توسط راد جی روزن‌استین -Rod J. Rosenstein- (وکیل ایالت متحده در منطقه‌ی مریلند)، ویلیام وینتر -William Winter- (مامور ویژه‌ی مسئول مهاجرت و اجرای قانون گمرک -ICE- در بالتیمور) و ریچارد ای مک‌فیلی -Richard A. McFeely- (مامور ویژه‌ی دفتر تحقیقات فدرال) اعلام شده است.

ویلیام وینتر می‌گوید «کسانی که درستی سیستم مهاجرت قانونی کشور ما را تخریب می‌کنند باید بدانند عواقب جدی برای این کار وجود دارد. آی‌سی‌ای _ICE_ این افرادی را که برای سوء‌استفاده از سیستم دست به فریبکاری می‌زنند، با خشونت شناسایی می‌کند و تحت پیگرد قانونی قرار می‌دهد».

براساس گواهی‌نامه‌ی ثبت‌شده در حمایت از این شکایت کیفری، دهباشی در تاریخ ۲۸ می ۲۰۰۶، با ویزایی به‌عنوان نماینده‌ی رسانه‌های خارجی که در حال کار روی مستندی درمورد سازمان ملل بود، در ایالت متحده پذیرفته شد. دهباشی در فوریه‌ی ۲۰۰۷، درخواستی را برای اقامت دائمِ قانونی ثبت کرد؛ او هم‌زمان با این درخواست یک دادخواست مهاجرت برای کارگر بیگانه هم ارائه داد. او برای دفاع از برنامه‌های خود، نامه‌ای را با این ادعا که از طرف مدیر ارتباطات سازمان ملل متحد (مقام سازمان ملل متحد) است ارائه کرد؛ که ادعاهای این نامه نادرست بود.

دهباشی به‌دلیل ارائه‌ی سند نادرست برای حمایت از برنامه‌های مهاجرتی‌اش به حداکثر ۱۰ سال حبس محکوم می‌شود. او قرار است ساعت ۳ بعدازظهر امروز در دادگاه منطقه‌ای ایالت متحده در بالتیمور حضور پیدا کند.

شکایت کیفری به معنای گناه‌کار بودن متهم نیست. کسی که با شکایت کیفری متهم شده است، بی‌گناه فرض می‌شود تا زمانی‌که گناه‌کاری او در طی انجام مراحل کیفری اثبات شود.

راد جی روزن‌استین -وکیل ایالت متحده- از گرگ ولش -Greg Welsh- (معاون وکیل) که در حال پیگیری پرونده است تشکر کرد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. سلام.
    در اینجا که ترجمه کرده اید به ” با خشونت شناسایی می‌کند و تحت پیگرد قانونی قرار می‌دهد” ، در اصطلاح بجای خشونت، باید از عبارت جدیت بکار می بردید.
    یا عبارتی شبیه به آن که نهایت جدیت را نشان دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا