خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ماجرای علی یونسی و سفیر سوئد چه بود؟

مصطفی نیلی -وکیل مد نظر خانواده‌ی علی یونسی- درباره‌ی ماجرای دیدار علی یونسی با سفیر سوئد به انصاف نیوز توضیح داد: سه‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته علی یونسی با پدر خود تماس می‌گیرد و می‌گوید از من درباره‌ی دیدار با سفیر سوئد پرسیده‌اند و گفتند گویا برادرت در سوئد پیگیری‌هایی کرده و با آدم‌های مهمی ملاقات داشته و اینکه اگر بخواهی می‌توانی با سفیر سوئد یک دیداری داشته باشی. علی یونسی هم در پاسخ گفته باید با خانواده و وکیلم مشورت کنم و وقتی با خانواده مشورت می‌کند آنها هم می‌گویند مسئله‌ی داخلی کشور است و دلیلی ندارد با سفیر یک کشور دیگری دیدار داشته باشی‌. هر اتفاقی هر رخ دهد ما شهروند ایران هستیم و به خارجی‌ها ربطی ندارد‌. اینکه برادر آقای یونسی در سوئد با افراد مهمی برای این پرونده در ارتباط بوده هم توسط خانواده‌ی یونسی تکذیب می‌شود.

امیر حسین مرادی و علی یونسی دو دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف هستند که از اردیبهشت ماه سال ۹۹ به اتهام ارتباط با سازمان مجاهدین خلق و انفجار چند بمب دست‌ساز در چند جای مختلف بازداشت شده‌اند.

وکیل علی یونسی ادامه داد: علی هم دیدار با سفیر سوئد را قبول نکرده و گفته فعلا تنها خواسته‌ی من این است که اجازه‌ی دسترسی وکیل بنده به پرونده وجود داشته باشد. پرونده هم هرچه زودتر به دادگاه برود و از این بلاتکلیفی راحت شویم. در ادامه برادر آقای یونسی در سوئد هم این ماجرا را پیگیری می‌کنند و مقامات آنجا هم موضوع دیدار سفیر سوئد با علی یونسی را تکذیب می‌کنند‌. در ضمن آقای علی یونسی در ملاقات‌های کابینی دوهفته یکبار و در تماس‌های هفته‌ای یک بار خود با خانواده‌اش این مسئله را مطرح می‌کند که از او برای مصاحبه با تلویزیون درخواست شده است.

انصاف نیوز نمی‌تواند ادعاهای مطرح شده را رد یا تایید کند.

نیلی در ادامه درباره‌ی وضعیت وکالت خود در این پرونده گفت: پرونده هنوز در مرحله‌ی تحقیقات مقدماتی است، در این پرونده‌ها در مرحله تحقیقات مقدماتی فقط وکلای ماده ۴۸ می‌توانند اعلام وکالت کنند‌ و در تحقیقات مقدماتی حضور داشته باشند اما خانواده‌ی آقای یونسی با بنده صحبت کردند تا هر وقت پرونده به دادگاه رفت من اعلام وکالت کنم. اگر این پرونده از مرحله‌ی دادسرا خارج شود، هر وکیلی براساس قانون حق ورود به آن را خواهد داشت. با خانواده‌ی یونسی صحبت کردم هر وقت پرونده از دادسرا خارج شود به زندان مراجعه خواهم کرد و وکالت نامه را تنظیم می‌کنم. آقای یونسی حق انتخاب وکیل را به خانواده سپرده است.

وی افزود: در حال حاضر در دادسرا توسط بازپرس برای ایشان وکیل تسخیری تعیین شده. علی به خانواده‌‌اش گفته مدت طولانی است که بازجویی او تمام شده اما بازپرس هنوز قرار نهایی را صادر نکرده و دفاع آخر نگرفته‌اند. الان بازپرس باید دفاع آخر را بگیرد و اگر عمل ارتکابی را جرم بداند قرار جلب به دادرسی صادر کرده و در صورت موافقت دادستان با قرار، با صدور کیفرخواست پرونده به دادگاه صالح ارسال می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا