خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فرانس 24: توافق هسته اي يکشنبه اجرايي مي شود

شبکه فرانس 24 به نقل از يکي از مذاکره کنندگان ايراني: توافق هسته اي ميان تهران و قدرت هاي بزرگ روز يکشنبه اجرايي مي شود.

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقا از شبکه تلويزيوني فرانس 24 جان کري، وزير امور خارجه آمريکا نيز از اجراي اين توافق در روزهاي آتي خبر داده بود.
آرمل شاريه، تحليلگر خبري اين شبکه تلويزيوني فرانسوي در گفت وگويي درباره اجرايي شدن برجام در پاسخ به سوالي درخصوص تحريم هايي که با اجرايي شدن برجام برداشته خواهد شد گفت: اين ها تحريم هاي اروپايي و آمريکايي هستند. در برجام پيش بيني شده است که آژانس بين المللي انرژي اتمي بايد گزارشي بر اساس بررسي هايش از فعاليت هاي هسته اي ايران ارائه کند و اين گزارش پانزدهم دسامبر ارائه شد.

بر اين اساس در اجراي برجام همه تحريم هاي اروپايي و نيز بخشي از تحريم هاي آمريکايي هم برداشته مي شود. البته مسائل کمي پيچيده است و در اين ميان دشواري هايي در زمينه موضوعاتي که به نقل و انتقالات دلاري مربوط مي شود وجود دارد.
وي در پاسخ به اين سوال که آيا اجراي اين توافق با توجه به دشمني هاي جمهوري خواهان آمريکا، براي باراک اوباما موفقيتي در عرصه سياست خارجي است گفت: مسلماً اين توافق از موارد برجسته در اقدامات سياست خارجي باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا خواهد بود. اين واقعيت هم وجود دارد که اوباما در حال حاضر با مخالفت هاي شديدي درباره اين توافق و درخواست هاي برخي مراکز قدرت در آمريکا هم رو به رو است. به عنوان مثال درخواست هايي براي اعمال تحريم عليه شرکت هايي که در زمينه موشک هاي بالستيک براي ايران کار مي کنند، وجود دارد. منطق آن ها بر اين است که اين موشک ها قادر به حمل کلاهک هسته اي هستند

همچنين از کنگره آمريکا شنيديم که خواهان جلوگيري از ورود افرادي به خاک آمريکا است که در گذرنامه هايشان رواديد ايران دارند. همين موضوع بحث هاي زيادي ميان ايران و آمريکا به وجود آورد. چرا که چنين تصميمي باعث مي شود که تقريباً کار تجارت با ايران براي اروپايي ها و آمريکايي ها دشوار و دچار مشکل شود. زيرا اگر آن ها به ايران سفر کنند و بعد بخواهند به آمريکا بروند به مشکل خواهند خورد. بنابراين شاهديم که در حال حاضر تنش هايي در اين زمينه ميان دو کشور وجود دارد. اما در هر حال اجراي اين توافق به معناي خروج ايران از تحريم هايي خواهد بود که به اين کشور آسيب هاي زيادي زده است. زيرا در واقع مردم ايران با تورمي فزاينده مواجه هستند و زندگي روزمره آن ها با مشکلاتي واقعي رو به رو است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا