خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه پایانی اجلاس امام موسی صدر و قدس

در بیانیه پایانی نشست مجازی امام موسی صدر و قدس در اسارت آمده است: لبنان تصمیمات و بیانیه‌های صادره از  ۲۰۰۵ درباره ناپدید شدن امام موسی صدر و یارانش را مورد اهتمام ویژه قرار دهد.

به گزارش ایسنا، اجلاس امام موسی صدر و قدس در اسارت به مناسبت چهل و سومین سالگرد ناپدید شدن امام موسی صدر و شیخ محمد یعقوب و سید عباس بدرالدین، جمعیت بین‌المللی امام منتظر(عج) با همکاری آستان قدس رضوی و جنبش النحج و شبکه تلویزیونی الصراط میزگرد مجازی در مجمع امام مهدی(عج) برگزار و تعدادی از علما، سیاستمداران و فرهیختگان با ایراد سخنان و ارائه مطالب ارزنده از زندگی امام موسی صدر و همراهان وی ارائه داده و درباره تاثیرگذاری جنبش مقاومت و تفکرات جهادی در رویارویی با دشمن صهیونیستی سخن به میان آوردند.

در این میزگرد آیت‌اله محمد حسن اختری، رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) و مدیرعامل بنیاد بین‌المللی عاشورا به ایراد سخن پرداخته و سپس دکتر حسن یعقوب نماینده سابق پارلمان لبنان و رییس جنبش النحج، اسقف عطاء اله حنا رئیس خلیفه گری رم ارتدوکس در قدس شریف، علامه شیخ ادیب حیدر و سید حسن حسن از لبنان مطالبی را ارائه دادند.

غلام پور رییس اداره زائران غیر ایرانی در آستان قدس رضوی در مشهد مقدس و حاج حبیب الله بلوق رییس جمعیت جهانی امام منتظر(عج)، حجت الاسلام سید هاشم فاطمی خطیب از آستان حضرت معصومه(س) در قم، حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید کاظم موسوی نویسنده و تحلیلگر سیاسی از قم، محمدعلی قمصری از ایران، حجت الاسلام والمسلمین شیخ مرتضی صیاحی مدیر امور مبلغین در جمعیت جهانی امام منتظر(عج)، سید الذسجاوی عضو جمعیت جهانی المنتظر در عراق درباره زندگی و سیره و خدمات امام موسی صدر سخنرانی نمودند.

در پایان این اجلاس قطعنامه ای به شرح ذیل صادر گردید:

۱-موضوع ناپدید شدن امام موسی صدر و شیخ محمد یعقوب و سید عباس بدرالدین مورد اهتمام همه جامعه بشری از طوایف و نژادها و کشورهای مختلف است و این موضوع انسانی است که نشان از مظلومیت بی نظیر تاریخی است.

۲-گستره این توطئه خبیثانه که موجب گردید که ناپدیدشدگان از صحنه جهاد پس از تهاجم رژیم صهیونیستی علیه لبنان در سال ۱۹۷۸ به وقوع پیوست و باعث شعله ور شدن جنگ داخلی گردد، دور بمانند و این توطئه به رژیم صهیونیستی خدمت نمود زیرا امام صدر و مقاومت یکی از دشمنان سرسخت این رژیم بود.

۳-نباید موضوع ناپدید شدن به برگزاری بزرگداشت منحصر گردد زیرا باید راه جهاد که از کربلا شروع و به آزادی قدس منتهی خواهد شد، تداوم یابد و در اعماق وجدان ملتها زنده گردد.

۴-رژیم صهیونیستی، تروریست، فساد یک موجودیت واحد است که امت را با شیوه های مختلف مورد هدف قرار داده است و مسئولیت ناپدید شدن امام موسی صدر که با ابزارهای قذافی و مزدوران فاسد وی به وجود آمد، بخشی از این توطئه است که به وقوع پیوست.

۵-توطئه معامله قرن و عادی سازی روابط طرح صهیونیستی است که با اشغال فلسطین شروع و به جنایت ناپدید شدن امام و یارانش تداوم یافت.

۶- اجلاس از کشور لبنان می خواهد موضوع ناپدید شدن امام موسی صدر و یارانش را مورد اهتمام ویژه قرار داده و تصمیمات و بیانیه های صادره از سال ۲۰۰۵ را اجرایی کند و به قوه قضائیه لبنان و دادستانی دستور دهد تا موضوع ناپدید شدن به طور جدی و دور از سیاست بازی و سهل انگاری در دادگاه پیگیری کند تا حق ضایع نگردد و سرنوشت ناپدیدشدگان مشخص شود زیرا تاخیر در اجرای عدالت، عدالت نمی باشد، زیرا این تنها موضوع ملی است که همه پیروان ادیان و مذاهب و احزاب به آن اهتمام دارند.

۷-اجلاس از همه کشورها و سازمانهای بین‌المللی، احزاب، جمعیت‌ها و شخصیت‌ها و شرافتمندان می‌خواهد تا موضع واحدی علیه این سهل‌انگاری در این جنابت که جنابت زمانه است و از سازمان ملل می خواهد تا صدور بیانیه ای این جنایت را محکوم و عاملان این جنایت ناپدید شدن را به اشد مجازات محکوم و هر چه زودتر مکان ناپدیدشدگان را شناسائی و آنان را به صحنه جهاد بازگرداند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا