خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جدل هواداران احمدی‌نژاد بر سر نامه‌ی کروبی

در حالی که مهدی کروبی، رییس اسبق مجلس از بهمن ماه سال 1389 در حصر خانگی است؛ شب گذشته نامه‌ای منتسب به او منتشر شد؛ نامه‌ای که برخی در شبکه‌های اجتماعی اصالت آن را زیر سوال برده‌اند.

به گزارش انصاف نیوز، یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی پرسیده است: «مگر آقای کروبی رفع حصر شده که توانسته نامه‌ای سرگشاده نوشته و منتشر کند؟ و اگر به نوعی رفع حصر شده، چطور محتوای نامه درباره‌ی مساله‌ی حصر است؟»

کروبی در این نامه به حسن روحانی، رییس جمهور، خواستار محاکمه‌ی خود شده است.

این درخواست کروبی موجب واکنش شدید هواداران احمدی‌نژاد شد که هجمه‌ها به او را به سرعت افزایش دادند.

البته در بین هواداران احمدی‌نژاد که حصر در زمان ریاست او بر شورای عالی امنیت ملی و دبیری سعید جلیلی در آن شورا اتفاق افتاده، درباره‌ی استقبال از برگزاری دادگاه برای کروبی و میرحسین موسوی اختلاف نظر زیادی وجود دارد.

«عبدالرضا داوری»، یکی از لیدرهای هواداران مشایی و احمدی‌نژاد، به سرعت در کانال تلگرامی خود توهین و اتهام عجیب «جاسوسی برای اسراییل» را به کروبی چسباند.

مشایی در دور دوم ریاست جمهوری احمدی‌نژاد طرح «دوستی با ملت اسرائیل» را مطرح کرده بود و احمدی‌نژاد نیز گفته بود که حرف مشایی، حرف دولت است!

سایت تابناک محسن رضایی، در سال‌های دولت احمدی‌نژاد گزارشی خبری و تصویری را از زاهدی، وزیر علوم دولت احمدی‌نژاد در کنار یکی از وزرای کابینه‌ی رژیم صهیونیستی اسرائیل در یک سفر خارجی منتشر کرده بود.

به نظر می‌رسد اتهام نسبت دادن به اسرائیل از سوی هواداران مشایی و احمدی‌نژاد، به خاطر منحرف کردن افکار عمومی از سابقه‌ی این جریان است.

نکته‌ی مورد توجه دیگر در میان بحث‌های شبکه‌های اجتماعی این است که در نامه‌ی کروبی، آن جایی که از انتخابات سال 88 نام آورده، از واژه‌ی «تقلب» استفاده نشده بلکه واژه‌ی «مهندسی» را به کار برده است.

اما در عین حال او که کاندیدای انتخابات سال 84 هم بود و پس از شکست در مرحله‌ی اول، با طرح ماجرای «خواب» خود، نسبت به نتیجه‌ی اعلام شده اعتراض کرده بود، در نامه‌ی اخیر آن را «تقلب» خوانده است در حالی که دولت سیدمحمد خاتمی برگزار کننده‌ی آن انتخابات بود.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، وضعیت حصر آقای کروبی در دو سال اخیر نسبت گذشته دچار تغییر چشمگیری شده و دسترسی او به رسانه‌ها و ملاقات با خانواده تسهیل شده است.

اما در میان تحلیل کاربران شبکه‌های اجتماعی، این احتمال می‌رود که با نامه‌ی اخیر که ادبیاتی مانند گذشته دارد، راه بر گشایش بیشتر وضعیت حصر تسهیل نشود و نتیجه‌ی عکس داشته باشد.

دو سال پیش، علی مطهری در یک سخنرانی در دانشگاه تهران گفته بود که به خانواده‌های موسوی و کروبی پیغام داده که آیا در صورت رفع حصر، از موضع گیری دست خواهند برداشت که به گفته‌ی او پاسخ مثبت نبوده است.

کروبی البته در نامه‌ی خود به نوعی حسن روحانی را در موضوع تکلیف پرونده‌ی حصر مسوول ندانسته و این کار احتمالا از انتظار نسبت به دولت در این موضوع می‌کاهد.

مهدی محمدی، یکی از دستیاران سعید جلیلی در مذاکرات هسته‌ای دوره‌ی افزایش تحریم‌ها و نویسنده‌ی کیهان، مهمترین رسانه‌ی حامی روی کار آمدن احمدی‌نژاد در 84 و 88، در باره‌ی نامه‌ی کروبی در تلگرام نوشته است:

«من البته با ايده‌ی محاكمه‌ی علني موافقم. هم فرصتي خواهد بود براي ستانده شدن داغ دل ميليون‌ها مرد و زن مظلوم ايراني كه توهمات ماليخوليايي يك مشت جنايتكار در سال ٨٨ آتش در زندگي آنها افكند؛ و هم صحنه‌اي براي خلق كمدی‌های بي نظير، ناشي از مهارت شگرف ايشان در ارائه‌ی استدلال‌هاي پيچيده و مبهوت ساختن افكار عمومي!»

امیرحسین ثابتی، نویسنده‌ی رجانیوز، رسانه‌ای که سال 84 در هواداری او شکل گرفت، نیز درباره‌ی این نامه نوشت:

«قطعا و قطعا و قطعا رفع حصر، دادگاه علنی و تریبون دادن به […] مثل مهدی کروبی، بیش از هر چیز به نفع جریان انقلاب اسلامی است زیرا هیچ کس چون او این چنین نمی‌تواند شکاف و اختلافات اصلاح‌طلبان را فعال کند».

تعدادی از هواداران اصلاح‌طلبان نیز در شبکه‌های اجتماعی از برگزاری دادگاه برای کروبی حمایت کرده‌اند؛ هر چند در گذشته برخی از مسوولین گفته‌اند که قرار نیست چنین راهی برای خاتمه دادن به این موضوع طی شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. تشكيك در مورد نوشتن نامه بى مورد است چون اين نامه ابتدا در سايت سحام منتشر شد. با توجه به هجوم ناجوانمردانه جيره خواران محموت و پادوهاى پايدارى به نويسنده نامه لازمست نويسندگان اصلاح طلب اولاً مطالب اين نامه را تبيين و ثانياً به حرمت مبارزات قبل از انقلاب و زحماتى كه ايشان در ركاب حضرت امام براى پيروزى انقلاب متحمل شدند بر خواسته قانونى وى كه عبارتست از ” حق برخوردارى از قضاوت منصفانه ” تاكيد نمايند. البته بنده ميدانم كه در چنين زمانه اى نوشتن از شيخ اصلاحات و احياناً دفاع از حقوق شرعى و قانونى وى تبعات ناخواسته اى دارد اما واگذار كردن ميدان به افراطيون مدعى انقلاب مضراتش بيشتر است

  2. انصاف نیوز افتاده دست یه مشت بچه!
    ببین چجوری گزارش نوشتن!
    برین یه دوره ببینین! اسم اصلاح طلبان رو خراب نکنین با این نوشتن و تحلیل فاجعه تون بابا!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا