خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چرا حکیمانه خوانده شد؟!

حجت الاسلام شهاب الدین حائری شیرازی، فرزند مرحوم آیت الله حائری شیرازی، نماینده‌ی سابق ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه‌ی شیراز، در یادداشتی تلگرامی به پیام آیت‌الله سیستانی در پی درگذشت امیر کویت پرداخته است.

به گزارش انصاف نیوز متن کامل این یادداشت در پی می‌آید:

پیام آیت‌الله سیستانی به مناسبت درگذشت امیر کویت از طرفی یک سنت جدید بود در تعامل مراجع با کشورهای حاشیه خلیج فارس که درصد قابل توجهی از مهاجرین و ساکنین شیعه را در خود جای می‌دهد و طبعا مرجعیت شیعه دغدغه حفظ و ارتقاء وضعیت شیعیان را در آن بلاد دارد.

اما از طرف دیگر به کار بردن دو عبارت در توصیف امیر درگذشته کویت، قابل تامل بود.

ایشان آن مرحوم را دارای مواضع حکیمانه ومتمایز خوانده بودند.

کویت در حال حاضر ارزشمند ترین ارز و وجه رایج دنیا را دارد؛ هر دینار کویت حدود یکصد هزار تومان است، سطح رفاه مردم این کشور به نحوی است که یک کارگر درآمدی معادل یک استاد دانشگاه ایران دارد.

طبعا در چنین کشوری فقر که عامل اغلب بزه‌های اجتماعی است به حداقل رسیده و امنیت و رفاه و رشد و توسعه امری قابل لمس می‌شود.

ما هم در مجاورت و همسایگی کویت با منابع توسعه به مراتب بیشتر نظیر نیروی انسانی ماهر و نفت و گاز و معادن و موقعیت ترانزیت و جاذبه‌های گردشگری و… الحمدلله با تصمیم‌های حکیمانه خود ارز مملکت را بی‌ارزش‌ترین ارز عالم کردیم و در نرخ فلاکت (تورم توأم با رکود) کشور را به رتبه دوم عالم رسانده‌ایم، وضعیت اخلاق را هم که خوتان ناظرید سال به سال دریغ از پارسال. این است سرّ حکیمانه و متمایز بودن عملکرد امیر کویت .

پیام آیت الله سیستانی را با هم مرور کنیم:

عالی جناب شیخ نواف احمد جابر الصباح امیر کویت سلام علیکم

با تاسف و تاثیر خبر درگذشت عالی جناب شیخ صباح احمد جابر الصباح را دریافت کردیم ایشان عمری را سرشار از نقش آفرینی حکیمانه و متمایز در خدمت به مردم و ملتش گذراند.

این مصیبت بزرگ‌ را به شما و مردم عزیز کویت تسلیت گفته واز خداوند قادر بزرگ برای آن مرحوم رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان و دوستدارانش صبر و تسلی و برای دولت محترم کویت پیشرفت و شکوفایی مسالت می‌کنیم.
و لاحول و لا قوه الا بالله العلی العظیم

پ ن : الحمدلله نمازجمعه تعطیل بود و الا آیه الله جنتی می‌آمد و با گفتن
شکرخدا که این ظالم بدرک واصل شد کلی درد سر برای نظام ایجاد می‌کرد همان کاری که در زمان مرگ ملک عبدالله انجام داد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا