خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پایین آوردن تابلوی دفتر سیدکمال حیدری؟

یاسر میردامادی پژوهشگر دینی مقیم خارج کشور که در ایران علوم حوزوی خوانده، در توییتی نوشت:

از منابع آگاه خبر رسیده که تابلوی دفتر آیت‌الله سیّد کمال حیدری در قم را پایین آورده‌اند. این کار گویا خودجوش انجام نشده و با هماهنگی برخی … صورت گرفته. گفته می‌شود که دوربین‌های مداربسته‌ی دفتر را پیش از برداشتن تابلوها از کار انداخته بوده‌اند. این می‌تواند قدم نمادین اول در سلب مرجعیّت دینی از حیدری باشد.

در نمونه‌ای مشابه، پیشتر آیت‌الله محمد یزدی تهدید کرده بود که اگر آیت‌الله علوی بروجردی ادعای مرجعیت کند، یزدی شخصاً تابلوی دفتر او را پایین خواهد آورد. حیدری که اخیراً در تهران تحت عمل جراحی بوده در تهران مانده و به قم بازنگشته.

همین امر به شایعاتی دامن زده که او را تحت الحفظ به تهران برده‌اند. گرچه این امر گویا درست به نظر نمی‌رسد اما شایعات دیگری هم در جریان است که به حیدری دیگر اجازه‌ی برپایی کرسی تدریس در قم داده نخواهد شد.

پس‌نوشت: حدود یک هفته قبل آیت‌الله محسن اراکی در بیانیه‌ای دست به چیزی نزدیک به تکفیر آیت‌الله سید کمال حیدری زده بود. حیدری انتقاد کرده بود از این‌که فقیهان شیعه تکفیری هستند.

نقدی به مواجهه‌ی آیت‌الله اراکی با آیت‌الله حیدری

نقدی به بیانیه‌ی آیت‌الله اراکی علیه آیت‌الله حیدری

پاسخ دکتر محمد محمدرضایی به آیت الله حیدری

مارتین لوتر شیعه؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. می رود عراق و نجف؛ مرکز آزاداندیشی نسبی دینی شیعه. اینجا جای مقلدان است و بس.
    مولانا به درستی گفت: خلق را تقلیدشان بر باد داد / ای دو صد نفرین بر این تقلید باد

    42
    10
    1. شما نکنه شیخیه هستید اینجا تفرقه افکنی می کنید این تفکر شیخیه هست عراق هم همه اخباری گری هستند کلا با مکتب فلسفی امام خمینی و مکتب صداریی اقا حیدری مخالف هستنداقا حیدری مثل رهبر انقلاب مدافع مکتب صدرایی هست همون مکتبی که شیخ احمد احسایی یهودی مقابل اون ایستاد الان هم تفکر احمدی نژاد با کلمه کریم خان همین تفکر شیخیه و بهایت هست فراموش نکنیم در جریان های لییراا الوده هم تفکر بهایی نفوذ پیدا کرده

      2
      3
  2. 1- هر کس پیشینه پیشه فقهی (آرای گذشتگان) فقهای معاصر را مرور کند، می بیند که موارد بسیاری وجود دارد که پیشتر بخاطر عربی بودن متون مربوط قابل اختفا و نیز کتمان بود، اما معاصران باید بپذیرند که دیگر امکان مخفی نگه داشتن و انکار کردن آنچه ما خود برخی از آن را شاهد بوده ایم، وجود ندارد مثل روایات مخدوش منتسب به پیشوایان درباره تشکیک در نسب و ولادت پیروان سایر مذاهب یا حداقل غیرمحبان این پیشوایان بزرگوار.
    2-اما برخورد این چنینی فقیهان معاصر مشکلات جدیدی نیز بوجود می آورد و آن :
    الف) عدم امکان باور به تغییر رویه در بخش اعظم فقه موجود غالب فقها است
    ب) این برخورد خود بزرگترین شاهد بر خلف صالح سلف غیر روادار بودن ایشان، بلکه پیشروی از حد چنین سلف و پیشینیانی است
    ج) نشانگر غیرواقعی و طبق سنجشگری بودن اظهارات مخالف این سیره گذشته و رویه فعلی و یا حداقل اماره و قرینه محکمی بر آن می شود
    3-اینکه برخی فقهای رسمی و به تعبیر عصر صفوی شیخ الاسلام های معاصر ، نظرات مخالف حتی فقیهان هم سلک خود را برنتابند و بجای پاسخ علمی، مشت و سندان نشانشان دهند، بر فکر و ذهن و روان عموم و نسل گریزان جوان، درباره مدارا و پذیرشگری آنان نسبت به مسلمانان غیر شیعه چه اثری می گذارد؟ تا چه رسد به پذیرش اقلیتها و سایر انسانهای بی دین و حتی بی خدا (از جمله مسلمانان هموطن بی دین شده) ؟
    4- پس گفتار مولا علی در نامه به مالک اشتر برای کیست که فرمود : قلبت را سرشار از محبت کسانی که حاکم آنان هستی کن چرا که آنها از دو حال خارج نیستند : یا هم دین تواند (با هر مذهبی در اسلام) یا همنوع تو (با هر دینی یا حتی بدون آن) ؟!

    23
    2
  3. باسلام لطفا کسانی معترض حضرت ایت اله سیدکمال حیدری شوند که این قدرت رادرخودشان ببینندکه میتواند یکساعت باایشان مناظره بکنند
    لطفا از کم سوادان برای کوبیدن ایشان استفاده نکنید ،دنیا دنبال دلیل وبرهان هست نه زوربازو جوی سازی ،خدا وقیامت را درنظر بگیرید این دنیا میگذرد فقط نام می ماند.

    29
    2
  4. بنظر بنده مردم خیلی خوب تفاوت مقامهای علمی واقعی و اندیشمند ، کاوشگر و محققی را که با زحمات و رنجهای بسیار مقام و مدارک علمی را کسب نموده اند را با سیاستمدارانی که مدارک علمی افتخاری را یا خود به خود اهدا نموده و یا بصورت معجزه آسا از امروز به فردا هدیه گرفته اند، می دانند. در بحث اعتقادی خودشان هم بین کسی که مهر های رسمی را برای نگه داری به او سپرده اند و یک عالم، تفاوت را از زمین تا آسمان می دانند. در رابطه جدل سیاسیون با علمای واقعی به سیاسیون با مدرک افتخاری خواهند گفت: آنچیز که عیان است چه حاجت به بیان است و فقط عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری.

    6
    1
  5. بنظر بنده مردم خیلی خوب تفاوت مقامهای علمی واقعی و اندیشمند ، کاوشگر و محققی را که با زحمات و رنجهای بسیار مقام و مدارک علمی را کسب نموده اند را با سیاستمدارانی که مدارک علمی افتخاری را یا خود به خود اهدا نموده و یا بصورت معجزه آسا از امروز به فردا هدیه گرفته اند، می دانند. در بحث اعتقادی خودشان هم بین کسی که مهر های رسمی را برای نگه داری به او سپرده اند و یک عالم، تفاوت را از زمین تا آسمان می دانند. در رابطه جدل سیاسیون با علمای واقعی به سیاسیون با مدرک افتخاری خواهند گفت: عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری.

    5
    1
  6. بنظر بنده مردم خیلی خوب تفاوت مقامهای علمی واقعی و اندیشمند ، کاوشگر و محققی را که با زحمات و رنجهای بسیار مقام و مدارک علمی را کسب نموده اند را با سیاستمدارانی که مدارک علمی افتخاری را یا خود به خود اهدا نموده و یا بصورت معجزه آسا از امروز به فردا هدیه گرفته اند، می دانند. در بحث اعتقادی خودشان هم بین کسی که مهر های رسمی را برای نگه داری به او سپرده اند و یک عالم، تفاوت را از زمین تا آسمان می دانند. در رابطه جدل سیاسیون با علمای واقعی به سیاسیون با مدرک افتخاری خواهند گفت: آنچیز که عیان است چه حاجت به بیان است و فقط عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری.

    1
    1
  7. تحقیق در مورد مسائل دینی نیازمند رهایی از باورها و اعتقادات ثبت شده در ذهن است تا مانع توجه انتخابی و تایید باورها شود. شما اگر کتاب قرآن را بر اساس ترتیب نزول بخوانید و متناسب با هر سوره به شان نزول( شرایط زمانی و مکانی) آنها دقت کنید متوجه واقعیت دین میشوید. خواندن کتاب‌های زرتشت و کتابهای عهد عتیق هم به شما دید کاملتری می دهد تا درک بهتری از شکل گیری باورهای دینی پیدا کنید. شما باید کتابهای ممنوعه ای را بخوانید تا با دید افراد مخالف هم آشنا شوید تا بهتر تحلیل کنید. برای درک کاملی از فرایند رشد تفکر انسان هم پیشنهاد میدهم کتاب ” بنیانهای فلسفی مکاتب روانشناسی” از انتشارات ساوالان رو تهیه و مطالعه کنید. آنچه می فهمید با آنچه امروز در جامعه به شما به عنوان اسلام و شیعه ارائه میشود کاملا متفاوت است.

    2
    1
  8. تحقیق در مورد مسائل دینی نیازمند رهایی از باورها و اعتقادات ثبت شده در ذهن است تا مانع توجه انتخابی و تایید باورها شود. شما اگر کتاب قرآن را بر اساس ترتیب نزول بخوانید و متناسب با هر سوره به شان نزول( شرایط زمانی و مکانی) آنها دقت کنید متوجه واقعیت دین میشوید. خواندن کتاب‌های زرتشت و کتابهای عهد عتیق هم به شما دید کاملتری می دهد تا درک بهتری از شکل گیری باورهای دینی پیدا کنید. شما باید کتابهای ممنوعه ای را بخوانید تا با دید افراد مخالف هم آشنا شوید تا بهتر تحلیل کنید. برای درک کاملی از فرایند رشد تفکر انسان هم پیشنهاد میدهم کتاب ” بنیانهای فلسفی مکاتب روانشناسی” از انتشارات ساوالان رو تهیه و مطالعه کنید. آنچه می فهمید با آنچه امروز در جامعه به شما به عنوان اسلام و شیعه ارائه میشود کاملا متفاوت است.

  9. تحقیق در مورد مسائل دینی نیازمند رهایی از باورها و اعتقادات ثبت شده در ذهن است تا مانع توجه انتخابی و تایید باورها شود. شما اگر کتاب قرآن را بر اساس ترتیب نزول بخوانید و متناسب با هر سوره به شان نزول( شرایط زمانی و مکانی) آنها دقت کنید متوجه واقعیت دین میشوید. خواندن کتاب‌های زرتشت و کتابهای عهد عتیق هم به شما دید کاملتری می دهد تا درک بهتری از شکل گیری باورهای دینی پیدا کنید. شما باید کتابهای ممنوعه ای را بخوانید تا با دید افراد مخالف هم آشنا شوید تا بهتر تحلیل کنید. برای درک کاملی از فرایند رشد تفکر انسان هم پیشنهاد میدهم کتاب ” بنیانهای فلسفی مکاتب روانشناسی” از انتشارات ساوالان رو تهیه و مطالعه کنید. آنچه می فهمید با آنچه امروز در جامعه به شما به عنوان اسلام و شیعه ارائه میشود کاملا متفاوت است.

  10. آیت الله حیدری از بزرگترین مراجع شیعه هستن و در سنت شکنی و خرافات زدایی از اسلام و شیعه بسیار مستدل صحبت میکنن.چون فقهای قدیمی کاسبیشون تعطیل میشه و نونشون آجر میشه ایشون رو احتمالا تکفیر سنگسار و مثله هم میکنن.علمای اهل تسنن هم تا حلقوم در منجلاب خرافات غرق شدن.مکتب اسلام بدست این افرادی که خودشون رو علمای شیعه و سنی معرفی میکنن از بین رفته.البته آقای حیدری تمام صحبتها رو نکردن بیش از اینها صحبت باید کرد.که ای آخونهای قدیمی و بیسواد چه وصله هایی به ائمه بست که خودشون کاسبی کنن.حرف زیاده و مجالش نیست.خدا آقای حدری رو حفظکن تا بیاد و بقیه خرافات رو برای مردم روشن کنه.

    9
    2
  11. اساسا بحث کرسى آزاد بايد باشد و افراد مذهبى به جاى تکفير کردن سعى بر ارائه ادله نمايند و اگر توانستند همديگر را با برهان و دليل از ميدان بدر کنند در غير اين صورت سنگ روى سنگ بند نمى شود. اين سنت در قرن هاى گذشته نيز رواج داشته است زمانى که هيچ دولت و فردى داعيه دمکراسى و مردم سالارى نداشته است در حاليکه امروزه هر ارگانى و هر فرد صاحب قدرتى در ايران اين ادعا را دارد که آزاد انديشى وجود دارد. اما در عمل هيچکدام از آنها اجرا نمى گردد. نمونه اش همين سيما و صدا را در نظر بگيريد کدام وقت بين اهل سنت و اهل شيعه و ديگر مذاهب مناظره برگزار کرده اگر هست بگوييد ما دنبالش بگرديم و پيدا کرده و ملاحظه کنيم. حوزه هاى علميه, آيا اين تصور را دارند که انديشمندان با ارائه نظريات مختلف در امور مذهبى آيا بدعت نادرست در جامعه ايجاد مى کنند؟ اگر چنين است که چگونه مى توانيد ذهن هاى کنجکاو مردم را اقناع کنيد؟ امروزه هزاران منابع اينترنت و کتاب در دسترس قرار دارد و مانند گذشته نيست که افراد٬ دانش آموزان٬ پژوهش گر و دانشجو از منابع بى خبر باشند. شما چه پاسخى داريد براى اين همه سئوالات و افکار مختلف که همانند رودخانه ها در ذهن ها جارى است؟

  12. 57 سال دارم و از خردسالی اهل مطالعه بودم زیر ده سال بودم که کتابهای جوانان چرای آقای مکارم رو مطالعه کردم ووووو اکنون چند ماهیست که فایلهای تصویری ایت الله حیدری رو مشاهده وبدیگران نیز توصه کردم بسیاری از فرمایشات ایشان حرفهایی است که خود سالها بصورت جسته وگریخته به اطرافیانم زده ام و طبیعتا وجود اینچنین فردی برای جهان اسلام وبویژه شیعه مغتنم است / خداوند ایشان را عمر با عزت دهاد و وجود شریفشان را برای جمیع مسلمین نگهدارند / حوزه علمیه با وجود چنین افراد دانا و اهل مطالعه وتحقیقی قداست پیدا مینماید والا با افرادی دیگر بیشتر شبیه یک انباری نیمه ویران است وبس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا