خرید تور تابستان ایران بوم گردی

امانوئل مکرون: احساسات مسلمانان را درک می‌کنم

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه با اشاره به اعتراض مسلمان به اهانت به پیامبر اسلام گفت: احساسات مسلمانان را درک می‌کنم. کاریکاتورها یک پروژه دولتی نیستند بلکه کاری برآمده از روزنامه‌های آزاد و مستقلی هستند که وابسته به دولت نیستند. مطبوعات در فرانسه آزاد هستند و روزنامه‌ای که این کاریکاتورها را منتشر کرد، سخنگوی دولت نیست.

به گزارش ایسنا، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه اختصاصی با الجزیره از خشم ناشی از کاریکاتورهای توهین آمیز منتشر شده توسط مجله فرانسوی شارلی ابدو صحبت کرد.

ماکرون گفت: کاریکاتورها یک پروژه دولتی نیستند بلکه کاری برآمده از روزنامه‌های آزاد و مستقلی هستند که وابسته به دولت نیستند. مطبوعات در فرانسه آزاد هستند و روزنامه‌ای که این کاریکاتورها را منتشر کرد، سخنگوی دولت نیست.

وی افزود که احساسات مسلمانان را در این مورد درک کرده است.

او گفت: همچنین از شما می‌خواهم تا نقش من را هم درک کنید. نقش من آن است که اوضاع را آرام کنم، همانطور که اکنون همین کار را انجام می‌دهم. نقش من در عین حال آن است که از این حقوق حفاظت کنم.

ماکرون گفت: من فکر می‌کنم واکنش‌ها به دلیل دروغ و تحریف سخنان من بود، برداشت مردم این بود که من طرفدار این کاریکاتورها هستم.

وی تاکید کرد: افرادی هستند که اسلام را تحریف و ادعا می‌کنند به نام این دین از آن دفاع می‌کنند. آن‌ها می‌کشند و سر می‌برند. بعضی گروه‌ها و افراد تندرو به نام اسلام، به خشونت متوسل می‌شوند. بدون شک این شرایط مشکل است، زیرا مسلمانان نخستین قربانیان هستند. با ارقام ذکر کردم که بیش از ۸۰ درصد از قربانیان، از مسلمانان هستند و این مسئله مشکلی برای همه ماست.

ماکرون گفت که مسلمانان بیشترین ضربه را از رفتار کسانی می‌خورند که اسلام را تحریف می‌کنند.

انتهای پیام

 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا