خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ آیت الله اشراقی به انتقادات آیت الله قمی

به کوشش ناصر غضنفری، انصاف نیوز: 

آیت الله شهاب الدین اشراقی نظریات خود را درباره اظهارنظرهای آیت الله قمی به شرح زیر در اختیار خبرگزاری پارس گذاشت.
آیت الله اشراقی در پاسخ به این پرسش که آیا به آیت الله قمی توصیه کرده است که در مورد قانون اساسی مطلبی بنویسد یا نه گفت: من توصیه نکردم و اصولا نمی‌کنم و این خلاف واقع است.

آیت الله اشراقی در پاسخ به این سوال خبرنگار که پرسید آیت الله قمی گفته اند که سه خط به اعلامیه ایشان اضافه شده است و وقتی پرسیده اند چرا گفته شده دستور داریم؛

گفت: این واقعیت ندارد، اصولا کلی گویی خوب نیست. بهتر است بگویند چه کسی به ایشان چنین گفته است. این متن را آقای محمود قمی پسر ایشان داده است. اگر تغییری کرده بدون اذن ایشان انجام گرفته است. امیدوارم ایشان بگویند چه کسی گفته است که دستور داریم. بهرحال من اعلامیه ایشان را درباره قانون اساسی ندیده‌ام و حتی گوش هم نداده ام.

سوال شد آیت الله قمی گفته اند که تاجر و بقال و کاسب و عمله و حتی دانشگاهی و دانشجو هم نمی توانند خبره تعیین کنند. نظر شما چیست؟

آیت الله اشراقی گفت: یکی از طرق پیدا کردن مرجع به وسیله همین خبرگان است. خوب است در این زمینه به رساله علمیه مراجعه شود.

سوال شد: ایشان به قوانینی که آیت الله صدوقی، آیت الله دستغیب، آیت الله مدنی، حاج میرزا جواد آقا تهرانی، میرزا ابوالحسن شیرازی، فلسفی، سلطانی و خادمی و سایر آیات و حجج اسلام در [مجلس خبرگان قانون اساسی] ایران تصویب کرده‌اند می‌گویند “کثیف” است. نظر شما چیست؟

وی گفت: بهتر است این گونه سوالات دون از شان[ افراد] متدین مطرح نشود. این عده نه تنها فاسد نبودند بلکه مردمی با تقوا و شایسته و خبره در مسائل فقهی هستند. من نمی‌دانم چه کسی ایشان را وادار به این صحبت‌ها کرده است.

🔹در پایان سوال شد آیا خواندن سرود اسلامی در حرم حضرت امام رضا(ع) گناه است؟

ایت الله اشراقی گفت: خیلی متاسفم این گونه مسائل مطرح می‌شود. به نظر من سرودهای اسلامی که روحیه انقلابی را تقویت می کند چه بهتر که در آستان مقدس حضرت رضا(ع) خوانده شود. امید است اولیای امور مشهد به توصیه های ایشان گوش دهند تا دیگر ایشان متاثر نشوند!

توضیح عکس: آیت الله اشراقی( ۱۳۰۴- ۱۳۶۰) {شخصی که در حال مرتب کردن لباس امام خمینی است} از چهره های بسیارنزدیک به بنیانگذار ج. ا بود.
او همسر صدیقه خمینی دختر بزرگ امام و پدر زهرا اشراقی همسر محمدرضا خاتمی، نایب رییس مجلس ششم بود.

«به امام گفتم به نام شما دارند اسلام را خرد می‌کنند»

این چه بساطی است؟

«بعضی اصول قانون اساسی مخالفت با شرع است»

«آقا عفو عمومی بدهید»

«شورای رهبری مراجع درست شود»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا