خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رشد سی پله ای محیط کسب و کار

معاون وزير تعاون، كارو رفاه اجتماعي گفت: در 2 سال اخير محيط كسب و كار در ايران از ميان 189كشور از رتبه 150 به 120 رسيده كه نشان دهنده رفع نسبي موانع كسب و كار در دولت تدبير و اميد است.
به گزارش انصاف نیوز به نقل از ايرنا، احمد ميدري چهارشنبه در نشست شوراي اداري استان خوزستان در اهواز با بيان اينكه بهبود فضاي كسب و كار سبب كاهش فقر و اداره سيستم اداري كشور با هزينه كمتر را در بر خواهد داشت، افزود: وقتي كه فضاي كسب و كار بهبود نيابد بخش مهمي از اقتصاد كشور غيرشفاف و زيرزميني خواهد شد و پديده دست فروشي و شكاف طبقاتي در جامعه رشد مي يابد و درآمدهاي مالياتي دولت نيز كاهش خواهد يافت.
وي با اشاره به اينكه بهبود فضاي كسب و كار تا حد زيادي در تهران رخ داده و در استان هاي تغييرات صورت نگرفته و يا اندازه گيري نشده است، بيان كرد: قرار است خوزستان به عنوان پايلوت، شاخص هاي بهبود فضاي كسب و كار مورد سنجش و ارزيابي قرار گيرد.
ميدري با بيان اينكه بايد موانع بهبود فضاي كسب و كار را با حذف بروكراسي سخت و مجوزهاي غيرضروري از سر راه برداشت، افزود: برخي كشورها همچون چين با بهبود فضاي كسب و كار به رشد اقتصادي قابل توجه دست يافت ولي كشورهاي اروپاي شرقي با اصلاح برخي ساختارهاي اقتصادي به سمت خصوصي سازي رفتند ولي با مشكلات زيادي رو به رو شده و به اهداف اقتصادي مورد نظر نرسيدند.
معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي تصريح كرد: در كشورهايي كه فضاي كسب وكار بهبود نيابد بنگاههاي كوچك اقتصادي قادر به ادامه كار نيستند و رفته رفته رو به تعطيلي خواهند رفت و بيكاري نيز تشديد مي شود.
ميدري با بيان اينكه براي بهبود فضاي كسب و كار بايد نظام اداري كشور مورد بازنگري جدي قرار گيرد، افزود: در كشوري همچون گرجستان به علت اينكه فضاي كسب و كار بهبود نيافته بيش از 60درصد اقتصاد آن در بخش غيررسمي است و پس اندازهاي مردم نيز به سمت سرمايه گذاري مولد هدايت نمي شود.
وي گفت: در دو سال اخير با اصلاح برخي ساختارها، ماليات ها، شفاف سازي و روان كردن مجوزها، شاخص هاي بهبود فضاي كسب وكار در كشور رو به رشد بوده ولي كافي نبوده است.
انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا