خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رهبری به خاتمی: حساب دولت آمريكا را از ملت آمريكا جدا كنید

به کوشش ناصر غضنفری، انصاف نیوز:

شنبه 13 دى 1376 | رمضان 1418 | 3 ژانويه 1998

آقاى عبدالله نورى آمد و اصرار نمود كه نامزدى براى مجلس ششم را بپذيرم.

آقاى زنگنه، وزیر نفت آمد. از تهمت‌ها و بدگویى‌هاى مجله صبح به ايشان شكايت نمود. از رهبرى گله دارد كه مانع او نمى‌شوند و نيز درباره خريد گاز تركمنستان دربارة قيمت و مقدار و مصرف مذاكره شد.

دكتر حسن روحانى، موارد اظهار نظر دربارة خاطرات سال 1360 را آورد؛ براى مشورت به ايشان داده بوديم؛ تذكرات محدودى دارد. عصر به خانه آمدم. از صداوسيما، براى گرفتن فيلم از نماز و مراسم افطار خانوادگى آمده بودند. بچه‌ها جمع بودند.

در گزارش‌ها، ادامه كشتار فجيع مردم در الجزاير كه تا امروز پيش از 400 نفر كشته شده‌اند، مورد توجه است و ترديد جدى كه اين جنايات از دولت است يا مخالفان دولت و تبليغ وسيع و كم‏ سابقه شبکه خبری سی‏‌ان‏‌ان روى مصاحبه آينده با آقاى خاتمى، رییس‌‏جمهور.

يكشنبه 14 دى 1376

آقاى فلاح، معاون ويژه سابق وزارت اطلاعات آمد. توضيحاتى از تغييرات در وزارت داد كه زياد نيست. فكر مى‌كند، تحت فشار آقاى خاتمى انجام شده است؛ منجمله آوردن آقاى حسام‌‏الدین آشنا، داماد آقاى دُری نجف‌‏آبادی، وزیر اطلاعات به جاى خودش.

آقاى رضا امراللهى آمد. توضيحاتى در مورد دانشگاه علامه طباطبایى داد. اخيراً ریيس آنجا شده است. از حذف نيروهاى كيفى در سازمان انرژى هسته‌اى شكايت‏ كرد و از من براى ديدار از دانشگاه دعوت نمود. اصرار به رفتن من به مجلس ششم داشت و گفت، در جلسه حزب كارگزاران، به اين موضوع تأكيد شده است.

پيش از ظهر، آقاى مُعزى آمد. از سوءرفتار با شهردارى تهران شكايت كرد و برنامه توسعه جهانگردى را گفت.

عصر دكتر حسن روحانى رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام آمد. درباره فعال‏ كردن مركز تحقيقات استراتژيك مذاكره ‏كرديم. راجع به پيغام آمريكا و جواب آن صحبت شد و نيز درس آیت‌‏الله منتظرى بعد از ماه رمضان‏ كه فكر مى‌كند، علما خواهان درس ‏دادن ايشان‌اند و احتمال هم هست‏ كه ايشان در درس، مسایل گذشته را مطرح‏ كنند.

افطار میهمان آيت‌الله خامنه‌اى بودم. درباره پيشنهاد آقاى مصطفی پورمحمدى در مورد سلاح‌های حساس و تبليغات منفى روزنامه سلام در مورد ولايت فقيه و سفر مكه من و خريد گاز تركمنستان و مسأله مذاكره با آمريكا كه اين روزها، مسأله روز است و ايشان به طور جدى، كمافی‌ا‌لسابق مخالف‌‏اند و به آقاى خاتمى گفته‌اند كه در مصاحبه‌اش، به روشنى حساب دولت آمريكا را از ملت آمريكا جدا كنند و اظهارات روز جمعه را هم در همين جهت گفته‌اند و از تبليغ زياد شبکه خبری سی‏‌ان‏‌ان احساس مى‌كنند كه برنامه‌اى در بين است، مذاكره كرديم.

منبع: خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال 1376

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا