خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«احوالات ایشان به نیکو بیان شده است»

حجت‌الاسلام نیما ارزانی در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز درباره‌ی کتاب  «امیر شهر» نوشت:

برای من در زندگی همیشه خواندن کتاب بهترین تفریح است. این عادت را هم داشته ام که کتاب های خوب را به دیگران معرفی کنم. یکی از نمونه های جدید که خیلی برایش تبلیغات کرده ام، کتاب امیر شهر به قلم حضرت حجت الاسلام استاد اکبرنژاد است که به شرح خاطراتی ناب و زیبا از آقا بزرگ عراقی می پردازد.

برای خیلی از دوستانم و افرادی که اهل مطالعه بودند این کتاب را پیشنهاد دادم و دوستان بعد از مطالعه غالبا روی نکته قلم روان و زیبایی کتاب متفق القول بودند.
اواسط آذر ماه امسال هم خدمت حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی مرجع مهربان و استاد نازنینم رفتم که هم جویای احوال ایشان شده باشم و هم از بابت همین کتاب که برایشان هدیه فرستاده بودم سوال کنم.

وقتی گفتم کتاب را خواندید گفتند: شما فرستاده بودید خیلی ممنونم واقعا لطف کردید.

نگاه نافذ و زیبای چهره ایشان من را متوجه ساخت که از هدیه ای ناقابل که برایشان فرستادم بسیار خوشحال شده اند و گفتم استاد قابل شما را نداشت. فرصت کردید مطالعه کنید؟

اشاره کردند که تا اواخر کتاب را خواندم و از متن روان کتاب لذت بردم.

بعد از مقداری صحبت درسی و… به ایشان گفتم استاد نظرتان در باره کتاب امیر شهر چه بود که فرمودند: جوانان را تشویق کنید از این دست کتاب ها را بخوانند و تا می توانید از این کارهای ارزشمند در جهت معرفی علما انجام دهید که صدقه جاریه ای از طرف شماست.

با این نکات ظریف و دقیق ایشان متوجه شدم که حضرت آقا کتاب را خوب خوانده اند که اینگونه با دقت موشکافی کرده اند.

گفتم شما خاطراتی با ایشان نداشتید که فرمودند خیر اما کتاب واقعا احوالات ایشان را به نیکو بیان کرده است.

باز هم از من تشکر کردند از بابت هدیه کتاب و گفت سلام من را حتما به نویسنده کتاب جناب حجت الاسلام استاد اکبرنژاد هم برسانید.

بعد کمی مکث کردند و با نگاهی مهربانانه به این شاگرد کوچکتان گفتند: ما بزرگان زیادی داریم و خوب است که در خصوص آنها هم نوشته شود. احسنت واقعا کار شایسته ای است.

با آن لبخند همیشگی که به من هدیه کرد با ایشان خداحافظی کردم و این نکته در ذهنم بود که شاید قیاس جالبی نباشد اما حقیقتا گاهی در زندگی پیش آمده است که یک نوع خاصی از غذا را در رستوران های مختلف تهیه و میل می کنید اما هر کدام مزه و طعم مختلفی دارد به نظر من کتاب امیر شهر هم از این دست است که هر بار که شروع به خواند آن می کنید باز زوایای جدیدی را درک می کنید.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا