خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کاندیداهای احتمالی 1400 – حمیدرضا  حاجی‌بابایی

[سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری حدود یک سال دیگر، احتمالا در خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. انصاف نیوز به مرور رزومه‌ی نامزدهای احتمالی این انتخابات را منتشر می‌کند]

حمیدرضا حاجی‌بابایی، نماینده‌ی مجلس یازدهم در سال 1338 به دنیا آمد. او متولد مریانج در استان همدان است.

حاجی‌بابایی دارای دکتری الهیات و معارف اسلامی از دانشگاه آزاد بوده و لیسانس خود را نیز در همین رشته اخذ کرده است. او به‌عنوان دانشیار در گروه اخلاق و آشنایی با منابع اسلامی دانشگاه تهران مشغول فعالیت است.

بنا بر آنچه در زندگینامه‌ی رسمی آقای حاجی‌بابایی آمده است، «نقطه عطف ارتباطات انقلابی او در دوران پیش از انقلاب آیت الله مدنی بود، که به لحاظ ارتباطات خانوادگی، همواره در جایگاه معلم اخلاق برایش قرار داشت».

حاجی‌بابایی در دهه‌ی نخست پس از پیروزی انقلاب به‌عنوان معلم و مدیر در مدارس راهنمایی و دبیرستان استان همدان فعالیت می‌کرد و در سال‌های 1360 تا 1364 به‌عنوان ریاست آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد، کبودراهنگ وهمدان انتخاب شد.

حاجی‌بابایی در دوره‌های پنجم، ششم، هفتم، هشتم و دهم مجلس از سوی مردم همدان انتخاب شد و در مجلس یازدهم نیز که با کمترین میزان مشارکت در تاریخ جمهوری اسلامی همراه شد به مجلس راه یافت. او در مجالس هفتم و هشتم عضو هیئت رئیسه بود.

حاجی‌بابایی که سابقه‌ی حضور در حزب اعتدال و توسعه  و استعفای اعتراضی از آن را در کارنامه‌ی خود دارد به‌عنوان وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش از سوی محمود احمدی‌نژاد به مجلس معرفی شد و با رای اعتماد نمایندگان به مدت چهار سال در این وزارتخانه حضور داشت.

از جمله حاشیه‌های تلخ دوران وزارت حاجی‌بابایی می‌توان به حادثه‌ی آتش‌سوزی در مدرسه‌ی شیرین‌آباد اشاره کرد. روایت حاجی‌بابایی از نقاط قوت خود در آن دوره‌ی چهارساله: « تدوین و تصویب و اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تاسیس 10000 مدرسه قرآنی، احداث و تجهیز 20000 نمازخانه در سطح مدارس، تاسیس دانشگاه فرهنگیان، طرح نهضت ملی حفظ قرآن برای ده میلیون نفراز دانش‌آموزان و فرهنگیان،  تعطیلی روز پنجشنبه با عنوان روزخانواده و…».

حاجی‌بابایی که سابقه‌ی عضویت در حزب جمهوری اسلامی را نیز دارد در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1396 ثبت‌نام کرد اما صلاحیت او از سوی شورای نگهبان احراز نشد.

آقای حاجی‌بابایی از چهره‌های جریان اصولگراست که در کارنامه‌ی سیاسی خود سابقه‌ی طولانی فعالیت در مجلس را دارد.

رجل‌های سیاسی ۱۴۰۰: از امیر سیاری و علی مطهری تا فائزه هاشمی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا