خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کاندیداهای احتمالی 1400 – سیدمحمد  صدر

[سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری در اواخر خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. انصاف نیوز به مرور رزومه‌ی نامزدهای احتمالی این انتخابات را منتشر می‌کند]

سیدمحمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال 1330 به دنیا آمد. پدر او آیت‌الله سیدرضا صدر، از علمای مشهور قم و برادر امام موسی صدر است.

صدر دارای دکتری داروسازی از دانشگاه تهران است.

بنا بر آنچه در زندگینامه‌ی رسمی منتشرشده‌ی آقای صدر آمده، آثار او به این شرح است: «انقلاب و دیپلماسی، دیپلماسی دولت اصلاحات در جهان عرب، خاطرات سیاسی و دیپلماتیک از دولت اصلاحات، خروج از انزوا،  انتشار ۳۴۳ جلد ماهنامه دارویی (علمی اجتماعی) رازی و…»

صدر در زمان نخست‌وزیری شهید رجایی با او همکاری داشت و در سال 1360 به‌عنوان  مدیرکل اروپا و آمریکا در وزارت امور خارجه مشغول فعالیت شد. او پس از چهار سال به وزارت کشور رفت و معاونت سیاسی، اجتماعی این وزارتخانه و عضویت در ستاد تبلیغات جنگ تحمیلی را عهده‌دار بود.

از دیگر فعالیت‌های مدیریتی او می‌توان به معاونت سیاست خارجی و روابط بین الملل مرکز تحقیقات استراتژیک، عضویت شورای مشورتی سیاسی رهبری، عضویت شورای سیاستگذاری صداوسیما و… اشاره کرد.

با آغاز به کار دولت اصلاحات محمد صدر به‌عنوان معاون امور کشورهای عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه فعالیت می‌کرد. او در سال پایان دولت خاتمی، مشاور رئیس‌جمهور شد.

در دولت نخست حسن روحانی، صدر مشاور وزیر امور خارجه بود و در سال 1396 با حکم رهبری به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام در آمد.

نام صدر در سال‌های اخیر بیشتر با موضوع لوایح FATF گره خورده است و اظهارنظرهای صریحی از او در پاسخ به مخالفان این لوایح منتشر می‌شود. این عضو مجمع تشخیص معتقد است: «افرادی که در تریبون های نماز جمعه یا سایر تریبون ها مخالفت می کنند نخست اینکه به طور دقیق نمی دانند این لوایح چیست و دوم اینکه عوارض عدم اجرای آن را نمی دانند. سیاست خارجی با منافع ملی و مصالح کشور در ارتباط است بنابراین نمی توان در این حوزه رگ گردن را برجسته کرد و فریاد کشید. مخالفان این نکته را درک نمی کنند که تصویب نشدن cft خدای نکرده ممکن است مقدمات سقوط جمهوری اسلامی را فراهم کند زیرا فشار اقتصادی وحشتناکی به مردم وارد می شود که به هیچ عنوان قابل مقایسه با دوران جنگ نیست. افرادتندرو و دلواپس مواضعی می گیرند که نه تنها به نفع نظام نبوده بلکه حتی به نفع خودشان هم نیست. در قوانین اسلامی آمده کسی به قیم نیاز دارد که حتی منافع خود را هم تشخیص نمی دهد، بر این اساس گاهی که اظهارت نمایندگان تندرو را در مجلس می شنوم احساس می کنم به قیم نیاز دارند چون اظهارات شان نه تنها به نفع رقبایشان نبوده بلکه به نفع خودشان هم نیست. امیدوارم این آقایان سر عقل بیایند و در جهت منافع ملی و جمهوری اسلامی حرکت کنند».

آقای صدر از چهره‌های جریان اصلاحات است که روابط نزدیکی با بزرگان جریان اصلاحات داشته و همچنین مورد احترام و اعتماد مقامات نظام نیز قرار دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا