خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«ناراتین» چیست؟

انجمن حامی کودکانی که با معتادان زندگی می‌کنند

مدیر ناراتین (سمنی که برای حمایت از خانواده‌های معتادان فعالیت می‌کند) گفت: ما در ناراتین به کودکانی که از مشکلات مختلف به‌خصوص اعتیاد اطرافیان رنج می‌برند و جایی برای مطرح کردن مشکلاتشان ندارند کمک می‌کنیم.

«اکبر درویش»، مدیر انجمن ناراتین به انصاف نیوز گفت: در انجمن ما گروه‌های مختلفی از کودکان هستند. بعضی‌هایشان بچه طلاق بعضی دیگر بچه معتادان و گروهی دیگر بچه‌هایی که مورد ضرب و شتم و یا آنهایی که آزار جنسی قرار گرفته‌اند هستند. ما به این کودکان یاد می‌دهیم که مشکلات گذشته را فراموش کنند و آینده درخشانی برای خود ایجاد کنند.

وی افزود: در طی فعالیت ۱۳ ساله‌ی انجمن ناراتین کارنامه خوبی به دست آوردیم. از این انجمن افراد موفقی مثل فارغ‌التحصیل معدن دانشگاه تهران و یا کارشناس ارشد روان‌شناسی. بیرون آمده‌اند.

درویش در ادامه گفت: تعداد کمی از کودکان عضو ناراتین وضعیت اقتصادی خانواده‌هایشان خوب است ولی اکثرشان وضعیت مالی خوبی ندارند و برخی از آن کودکان، هم درس می‌خوانند هم کار می‌کنند.

او به سوالی درباره‌ی اقدام انجمن در قبال تکرار آسیب به کودکان پاسخ داد: اگر کودکان به‌صورت مکرر در محیط زندگی‌شان آسیب ببینند از طریق پلیس و یا مددکاران اقدام می‌کنیم.

درویش در مورد تفاوت ناراتین و نارانان گفت: نارانان مخصوص افراد بزرگسال است اما ناراتین مخصوص افراد ۱۲ تا ۱۹ ساله است و در جلسات ناراتین یک حامی وجود دارد که کسی از بچه‌ها سوءاستفاده‌های جنسی، مالی و غیره نکند.

این فعال اجتماعی تصریح کرد: شرط حامی شدن هم این است که فرد حامی از خود خانواده‌ی نارانان یا ناراتین باشد.

درویش درباره‌ی مجوز مجموعه توضیح داد: ان‌ای هم زمانی که شروع به فعالیت کرد مجوز نداشت و سال‌ها طول کشید ثبت کشوری  شود ما هم مسیر ان‌ای را طی می‌کنیم و در حال حاضر مجوز نداریم اما بخشی در انجمن هست به اسم کمیته‌ی ثبت که پیگیر کارهای ثبت انجمن است.

او ادامه داد: ناراتین در مورد بچه‌هاست و به همین علت حساس‌تر است و نمی‌شود اختیار بچه‌ها را به هرکسی داد و امنیت کودکان برای ما مهم است به‌خاطر همین گسترش کندی داریم البته با وجود کرونا جلسات ما مجازی ادامه پیدا کرده و توانستیم در شهرهای دیگر مثل ساری جلسات مجازی برگزار کنیم.

البته در این انجمن هیچ روان‌شناسی بر برنامه‌ها نظارت نمی‌کند و روابط‌عمومی ناراتین در این مورد گفت: اگر لازم شود آنها را راهنمایی می‌کنیم که به روان‌شناس مراجعه کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا