خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رشد ۶.۴ درصدی اقتصاد دانش‌بنیان

امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: زمانی که اقتصاد بدون نفت در کشور دچار رشد منفی شد، اقتصاد دانش بنیان در ایران رشد مثبت ۶.۴ درصد را تجربه کرد.

به گزارش ایرنا ناظمی روز پنجشنبه  در آیین اختتامیه رویداد سکوی پرتاب یزد با بیان اینکه رویای تحقق نوآوری اکنون در کشور به واقعیت مبدل شد، افزود:  دلیل این موفقیت در اقتصاد دانش بنیان، وجود افراد با انگیزه و نگاه بین بخشی است.

وی اظهار کرد: دولت در این اقتصاد سعی کرد کمترین دخالت را داشته باشد و همکاری چند نهاد برای تحقق آن  از رمزهای موفقیت آن است.
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران تصریح کرد: امروز کشور به جایگاهی دست پیدا کرد که رویاهای دیروز محقق و در حال تحقق رویاهای امروز است  و به زودی به رویاهای بزرگتری در عرصه نوآوری می رسد.

مجموعا ۲۹۱ تیم در رویداد سکوی پرتاب یزد ثبت نام کردند که هیات داوران از مجموع این طرح ها، ۵۸ مورد را انتخاب کرد.

در مراسم اختتامیه ۳۷ تیم استارتاپ از استان یزد انتخاب و موفق به جذب ۴۰ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان سرمایه شدند.

پیام رویداد یادشده این است که مسوولان شرکت‌های نوآور و دانش‌بنیان که سال‌ها مشغول فعالیت هستند، ایده‌های خود را تجاری‌سازی کنند، وارد مرحله بزرگتری شوند و جذب سرمایه کنند.

شرکت‌های حاضر در این رویداد اغلب تخصصی اند که علاوه بر آورده مادی فواید غیرمادی نیز برای شرکت های دانش بنیان و نوآور به همراه دارد و مجریان آن با توجه به تبحر و حضور موفقی که در بازار دارند، کمک بسیار خوبی برای شرکت ها هستند.

رویداد یادشده با کمک صندوق پژوهش و فناوری یزد و حمایت کاروان سرمایه گذاری استانی ۱۰۰ استارتاپ و پارک علم و فناوری یزد و برخی نهادها و دانشگاه های استان برگزار شد .

در استان یزد ۴۵۰ شرکت نوآور وجود دارد که ۳۲۰ مورد آنها در پارک علم و فناوری یزد مستقر است.

«۱۰۰ استارتاپ » برنامه پیوسته سرمایه‌گذاری و شتاب‌دهی غیرمتمرکز با همکاری شبکه‌ای از راهبران نام‌آشنای زیست‌بوم کارآفرینی، شتاب دهنده‌های همکار و نهادهای خصوصی و دولتی است که فعالیت آن از یک سال گذشته آغاز شد و تلاش می‌کند، فرآیند شتاب‌گیری شرکت های نوپا را پیگیری و تسهیل کند.

استارتاپ یا شرکت های نوپا، کسب و کاری است که عموماً حول محور فناوری شکل گرفته و ظرفیت رشد بالایی دارد و کاروان سرمایه گذاری استانی ۱۰۰ شرکت نوپا یا کمک نوآور تاکنون به استان های گیلان، قم، اصفهان ، کردستان و یزد سفر کرده اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا