خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تحلیل و مقایسه بازی فری فایر با سایر بازی های موبایلی

رپورتاژآگهی

امروزه بازی های متعدد و مختلفی در سبک و ژانر اکشن و بقا ساخته می شوند که هر کدام ویژگی ها و قابلیت های متعددی دارند و می توانند جذابیت های بالایی برای گیمرها داشته باشند. یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین بازی های سبک اکشن و بقا بازی مدرن و محبوب فری فایر است که در سال های اخیر موفقیت ها بسیار زیادی کسب کرده است. اگرچه در سبک اکشن و بقا بازی های مشهور دیگری مانند کالاف دیوتی، پابجی موبایل و … وجود دارند اما بازی گارنا فری فایر می تواند یک بازی منحصر به فرد باشد و هیجان و لذتی وصف ناپذیر به گیمرها بدهد.

این بازی توسط کمپانی معروف GARENA INTERNATIONAL I PRIVATE LIMITED ساخته و تولید شده است و استودیوی بازی سازی 111dots Studio آن را توسعه داده است. بازی موبایلی فری فایر توانسته در چند سال اخیر رقابت بسیار خوب و سنگینی با سایر بازی های موبایلی هم سبک خود داشته باشد و همواره در بین بهترین بازی های دنیا قرار داشته است. در ادامه مطلب به تحلیل و بررسی بیشت این بازی و مقایسه آن با سایر بازی های موبایلی پرداخته خواهد شد.

نقد و بررسی بازی موبایلی فری فایر

محبوبیت بالای بازی های موبایلی باعث شده است که گیمرهای حرفه ای، منتقدان، رسانه ها، خبرگزاری ها و سایت های مختلف به پوششی دایم اخبار و حواشی آنها و نقد و بررسی جنبه های مختلف بازی ها بپردازند. از آنجا که بازی فری فایر در مدت کوتاهی موفقیت های متعددی به دست آورده به کانون توجه منتقدان و سایت ها تبدیل شده است. از مهم ترین جنبه های این بازی که مورد نقد و بررسی قرار گرفته است و با سایر بازی ها مقایسه شده است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تحلیل داستان بازی Free Fire

از نظر داستانی می توان گفت بازی فری فایر شباهت های زیادی به بازی PUBG Mobile دارد. داستان بازی در حقیقت روایتگر گیر افتادن بازیکنان در یک جزیره دور افتاده است که باید تمام تلاش خودشان را به کار بگیرند که به عنوان آخرین نفر زنده بمانند. هدف اصلی داستان این بازی زنده ماندن بازیکن است و به این منظور ماموریت ها و مراحل مختلفی برای آن طراحی شده است. بعد از آنکه بازیکن سوار هواپیما شد می تواند در هر نقطه ای از نقشه های بازی فرود بیاید و به دنبال سلاح و تجهیزات مورد نظر خود بگرد تا با استفاده از آنها مراحل مختلف را پشت سر گذاشته و به موفقیت برسد و در نهایت زنده بماند.

در بازی پابجی موبایل نیز بازیکن در یک جزیره به همراه 99 نفر دیگر قرار دارد و باید تلاش کنده که زنده بماند و برنده بازی شود. در حقیقت فلسفه بازی فری فایر و پابجی موبایل بسیار شبیه به هم هستند و بازیکنان باید بکشند تا کشته نشوند.

تحلیل و بررسی گیم پلی بازی فری فایر

از نظر گیم پلی نیز می توان گفت که این بازی شباهت های زیادی به بازی های دیگر سبک بتل رویال مانند پابجی موبایل دارد. بازی فری فایر یک بازی موبایلی جذاب است که از دید سوم شخص اجرا می شود و یک بازی تیراندازی مدرن به حساب می آید. همانطور که گفته شد 50 گیمر در این بازی حضور خواهند داشت که با چتر نجات در یک جزیره دو افتاده فرود خواهند آمد و دنبال تجهیزات جنگی می گردند. بازیکنان در این بازی آزاد هستند در هر نقطه ای از نقشه های بازی فرود بیایند و سلاح، مهمات و تجهیزات مورد نظر خودشان را انتخاب کنند. با شروع بازی و ملحق شدن بازیکنان به آن، وارد یک هواپیما می شوند و بر روی جزیره به پرواز در می آیند. در حین بازی بازیکنان می توانند تصمیم بگیرند که در کدام منطقه از بازی فرود بیایند.

هر بازیکن باید برای فرود خودش یک استراتژی اصولی داشته باشد تا کمتر با دشمنان درگیر شود و امنیت خود را حفظ کند. در بخش گیم پلی بازی ماموریت ها و مراحل مختلفی پیش روی گیمرها قرار دارد. همانطور که در بازی هایی مانند پابجی که بازیکن می توانست با خرید یوسی ارزان پابجی به امکانات و تجهیزات بیشتری دسترسی داشته باشد و آیتم ها را مطابق میل خود شخصی کند در بازی فری فایر هم این امکان فراهم شده است. بازیکن می تواند با خرید جم و الماس فری فایر از حداکثر امکانات موجود در بازی استفاده کند و آیتم های مختلف بازی را مطابق میل خودش شخصی سازی نماید.

تحلیل بازی فری فایر از نظر گرافیک

هر چند که از نظر گرافیک نمی توان گفت بازی فری فایر با بازی هایی مانند کالاف دیوتی و پابجی موبایل که تقریبا ژانر و سبک یکسانی دارند برابر است اما این بازی نیز توانسته است که با استفاده از موتور گرافیکی یونیتی (Unity) یک تجربه عالی و لذتبخش را به گیمرها بدهد. در این بازی محیط گیمینگ با جزئیات کامل نشان داده شده است. جلوه های بصری بازی، افکت های نوری و … با بالاترین کیفیت ممکن طراحی و ساخته شده اند. گرافیک بازی در قسمت جاده ها، شخصیت پردازی، سلاح ها، جنگل ها، محیط های بازی، تاریکی ها و … به خوبی می تواند رضایت گیمرها را جلب کند.

نرخ فریم بازی در حد بسیار خوبی قرار دارد و باعث شده است که گرافیک بازی بسیار چشم نواز و جذاب باشد. هر چند که یک بازی مانند پابجی موبایل از یک موتور گرافیکی قدرتمند مانند آنریل انجین 4 استفاده کرده است اما بازی فری فایر به عنوان یک بازی با عمر کمتری از 5 سال توانسته به خوبی عمل کند و هر نسخه آن در مقایسه با نسخه های قبلی از نظر گرافیکی رشد چشمگیری داشته باشد.

تحلیل بازی فری فایر از نظر موسیقی و صدا گذاری

نمی توان نقش و تاثیر موسیقی و صداگذاری را در موفقیت بازی های اکشن، ترس و بقا، بتل رویال و تیراندازی نادیده گرفت و حتی حرفه ای ترین بازیکنان نیز دوست ندارند یک بازی با موسیقی و صداگذاری ضعیف را تجربه کنند حتی اگر تمامی فاکتورهای دیگر بازی بی عیب و نقص باشند. خوشبختانه تمامی بازی هایی که در سال های اخیر ساخته شده اند در بحث موسیقی و صداگذاری به خوبی عمل کرده اند و توانسته رضایت منتقدان و گیمرها را جلب کنند. بازی هایی مانند پابجی موبایل، کالاف دیوتی موبایل و فری فایر از موسیقی و صداگذاری های بسیار خوبی بهره می برند.

سازندگان بازی فری فایر برای ساختن این بازی از گروه های حرفه ای و ماهری در حوزه موسیقی استفاده کرده اند و توانسته اند تقریبا یک بازی بی نقص از نظر موسیقی به کاربران عرضه کنند. صداگذاری ها در Garena Free Fire به طبیعی ترین حالت ممکن طراحی و ساخته شده اند و بازیکنان می توانند صدای شخصیت ها، سلاح ها، تجهیزات و … را در نزدیک ترین حالت ممکن به صداهای اصلی بشنوند و از بازی لذت ببرند.

گان پلی بازی فری فایر

از نظر گان پلی نیز می توان گفت بازی فری فایر توانسته نمره قبولی از منتقدان و گیمرها دریافت کند. سازندگان در این بازی انواع سلاح ها و مهمات را برای بازیکنان تدارک دیده اند و گیمر می تواند همانند بازی های کالاف دیوتی و پابجی موبایل و… از انواع سلاح ها استفاده کنند. از مهم ترین سلاح های موجود در این بازی می توان به اسلحه Kar98k، اسلحه AWM، اسلحه M82B، اسلحه GARLING، اسلحه M249، اسلحه MP40، اسلحه MP5، اسلحه UMP، اسلحه P90، اسلحه VSS، اسلحه CG15، اسلحه Thompson، اسلحه SCAR و بسیاری از سلاح های دیگر اشاره کرد که هر کدام می توانند ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فردی داشته باشند و در مواقع و مراحل مختلف توسط گیمرها به کار برده شوند.

اصلی ترین رقیب های بازی فری فایر

همانطور که گفته شد بازی فری فایر یک بازی تولید شده در سبک و ژانر بتل رویال است که می تواند جذابیت های بسیار زیادی برای گیمرها داشته باشد. اگرچه صدها بازی مختلف در این سبک وجود دارند که بعضاً می توانند قابلیت های ویژه ای داشته باشند اما می توان گفت اصلی ترین رقیب های بازی فری فایر بازی هایی مانند کالاف دیوتی، پابجی موبایل و فورتنایت هستند که هر کدام صدها میلیون بار توسط گیمرهای مختلف سراسر جهان دانلود و نصب شده اند.

در حقیقت می توان گفت بازی فری فایر چهارمین بازی محبوب در سبک بتل رویال است. در هر کدام از این بازی ها گیمرها می توانند با خرید CP کالاف دیوتی، جم پابچی موبایل و ارز رایج بازی ها به امکانات و تجهیزات بیشتری دسترسی داشته باشند و آیتم های مختلف بازی را مطابق میل خود سفارشی و شخصی سازی نمایند.

سخن پایانی

بازی فری فایر به عنوان یکی از محبوب ترین بازی های بتل رویال صنعت گیم شناخته می شود که در مدت زمان کوتاهی به موفقیت های بی شماری رسیده است و تاکنون صدها میلیون بار دانلود و نصب شده است. در این بازی گیمرها می توانند ماموریت ها و مراحل مختلفی را پشت سر بگذارند و هیجان و لذت یک بازی تیراندازی و ترس و بقا را به خوبی حس کنند. هرچند که بازی های دیگری همچون کالاف دیوتی، پابجی موبایل و فورتنایت در این سبک حرف های زیادی برای گفتن دارند اما بازیکنان می توانند از فری فایر نیز نهایت لذت را تجربه کنند. گیمرها می توانند برای خرید جم بازی ها به وب سایت ایران موجو به عنوان یکی از معتبرترین، باسابقه ترین و پربازدیدترین سایت های فروشگاهی حوزه بازی های موبایلی مراجعه کنند و از تمام امکانات بازی ها استفاده کنند.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا