خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ماجرای «دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله روحانی» چیست؟

محمد قوچانی، دبیر شورای تدوین، گردآوری و مستندسازی آثار ریاست‌جمهوری در گفت وگو با خبرنگار ایرنا درباره برخی اخبار کذب درباره راه‌اندازی «دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله روحانی»، گفت: این شورا متعلق به نهاد ریاست جمهوری است نه شخص رییس جمهوری. از سال ۹۶ با حکم محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهوری مسوولیت دبیری این شورا را برعهده گرفتم تا به عنوان مشاوران نهاد کارهای رسانه‌ای آنرا پیگیری کنیم.

دبیر شورای تدوین، گردآوری و مستندسازی آثار ریاست‌جمهوری،  افزود: این شورا با همین نام قبل از این دولت بوده و بعدها هم حضور خواهد داشت. کاری که ما انجام می‌دهیم نه درباره شخص رییس جمهوری بلکه تنظیم و تدوین آثاری درباره کارنامه دولت یازدهم و دوازدهم است.

قوچانی با فرابخشی توصیف کردن فعالیت شورای تدوین، گردآوری و مستندسازی آثار رییس‌جمهوری، یادآور شد: بخشی از این آثار درباره وضعیت اجتماعی و عمومی کشور در زمانی که دولت تحویل گرفته شد و شرایط تاسیس دولت یازدهم است  و در این رابطه با دست‌کم ۱۰ وزیر و عضو عالی‌رتبه دولت مصاحبه گرفته شده است.

وی درباره ضرورت مستند شدن فعالیت‌های روسای جمهوری، اظهار کرد: این بخشی از تاریخ کشور است که باید درباره آن شفافیت صورت گیرد. برخورد ما با عملکرد دولت فقط تبلیغاتی نیست بلکه رویکرد انتقادی و آسیب‌شناسانه داریم چون پژوهشگران، محققان و کسانی که کار تاریخ‌نگاری انجام می‌دهند نیاز دارند که این اسناد در دسترس باشد.

قوچانی عنوان کرد: در دولت مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی،  سید محمد خاتمی و محمود احمدی‌نژاد کتاب‌ها، ویژه نامه‌ها و مجموعه‌هایی منتشر شد که وضعیت آن دولت‌ها را به مردم توضیح دهد. همه وزارتخانه‌ها، روابط عمومی دارند و ما هم بخشی از دفتر رییس‌جمهوری هستیم.  تدوین کتاب جزیی از مسوولیت شورای تدوین، گردآوری و مستندسازی آثار رییس‌جمهوری است.

این روزنامه نگار یادآور شد: رییس جمهوری در سال تعداد زیادی سخنرانی دارد و در هشت سال گذشته ۷ بار در سازمان ملل متحد صحبت کرده‌ است. این اظهارات در وزارت خارجه، دفتر رییس جمهوری و خود شورا مورد استفاده قرار می‌گیرد و در این کار جمعی متن‌هایی تهیه می‌شود که می‌تواند بیانگر دیدگاه‌ها و مواضع نظام جمهوری اسلامی و دولت باشد.

قوچانی درباره اینکه منتقدان با این حاشیه‌سازی علیه دولت در پی چه اهدافی هستند، گفت: نمی‌دانم این خبر را چه کسی و با چه هدفی تنظیم کرده که بخواهم از جریان خاصی نام ببرم. آنچه مسلم است آنها فکر کرده‌اند آقای روحانی برای خودش کار می‌کند در حالی که از  او مانند هر رییس جمهوری دیگری در تاریخ جمهوری اسلامی یاد خواهد شد و بهتر است اطلاعات، اخبار و آمار خود را در هر دوره ارائه کنند.

دبیر شورای تدوین، گردآوری و مستندسازی آثار رییس‌جمهوری افزود: به اعتقاد من، این دوستان باید استقبال کنند نه اینکه فکر کنند آقای روحانی از این موضوع استفاده می برد. در حالی که واقعیت این است که این بخشی از وظیفه رییس جمهوری و دولت است که گزارشی از عملکرد خود ارائه کند.

وی خاطرنشان کرد: حسن روحانی در مقام رییس جمهوری اسلامی ایران دو بار از سوی مردم با رای بالا انتخاب شده است و نیازی ندارد برای خود از  عناوین دانشگاهی و حوزوی خرج کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا