خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بازار خوب در شرایط بد کرونایی «ترس مردم ریخته »

امیرحسین گل‌محمدی، انصاف نیوز: «دیگه مثل پارسال نیست ترس مردم ریخته میان خرید» این جواب یکی از کسبه ی بازار به خبرنگار انصاف نیوز است که برای بررسی شلوغی بازار در شب عید کرونایی، به بازار پانزده خرداد تهران رفته بوده است. جمعیت زیادی در بازار حضور دارند تعداد آقایان از خانم‌ها بیشتر است و تقریبا همه ماسک زده‌اند و کمتر کسی پیدا می‌شود که ماسک نزده باشد یا حداقل در جمعیت گم است.

داروخانه‌ی ترقه

از گلوبندک که به پانزده خرداد می‌رسی با ترقه فروش‌ها روبرو می‌شوی؛ «داروخانه‌ی ترقه» تعبیری است که محمد، یکی از ترقه فروش‌ها استفاده می‌کند. در بساطش انواع مختلف ترقه پیدا می‌شود میانگین قیمت ها پاکتی ۳۰ هزار تومان است .
از تعداد زیاد ترقه فروش‌ها مشخص است که برعکس پارسال چهارشنبه سوری پر سر و صدایی در راه است.
مامورین هم روبروی ایستگاه مترو و به فاصله‌ی کم با ترقه فروش‌ها ایستاده‌اند اما کاری به کارشان ندارند.

مردم همیشه حاضر در بازار

حضور مردم در بازار افزایش چشمگیری نسبت به ماه‌های گذشته دارد. امیر، مردی میانسال که از بازار می‌گذرد در مورد رعایت پروتکل‌ها توسط مردم می‌گوید: «از پروتکل‌ها مردم ماسک میزنن ولی رعایت نمیکنن دست به دهنشون میزنن به چشمشون میزنن.»
او در پاسخ به این سوال که چرا خودش در این اوضاع به بازار آمده می‌گوید: «من مجبورم محل کارم اینجاست. مردم هم الان اومدن چون شب عید تنوع بالاست».

هر چه جلوتر می‌روی بیشتر به حرف رهگذر پی می‌بری «مردم ماسک می‌زنند ولی رعایت نمی‌کنند». نمونه‌اش صفی متراکم بود که مردم برای سوار شدن به ون‌های برقی بسته بودند.
مراجعه کنندگان به بازار هم مانند سال‌های بدون کرونا روی نیمکت‌ها نشسته و مشغول خوردن ساندویچ و پیتزا هستند. تقریبا وضعیت تمامی نیمکت‌ها همین است.

بازار داغ اغذیه فروشی ها

در تمامی فست فودهایی که در مسیر است مردم در فاصله کم نشسته و مشغول خوردن هستند. وضعیت ویتامینه‌ها و خشکبار فروشی‌ها هم همین است و مردم حتی از تنقلات روباز و بدون بسته‌بندی هم استقبال می‌کنند.
جلوی رستوران مشهور بازار -شرف‌الاسلامی- هم صفی دیده می‌شود خانمی با توجیه اینکه فقط ته‌چین می‌خواهد از صف جلو می‌زند تا وارد شود ولی یکی از پرسنل جلوی او را می‌گیرد.
با نگاهی به داخل رستوران متوجه می‌شویم که بخاطر کرونا کمتر از ظرفیت مشتری می‌پذیرد.
صفی متراکم‌تر جلوی دیگر رستوران مشهور بازار -مسلم- دیده می‌شود؛ صفی که تا سر کوچه‌ی رستوران نیز ادامه پیدا کرده است.

«خوبه ، ولی بازار، بازار شب عید نیست»

اقای درستکار فروشنده‌ی البسه‌ی زنانه که مغازه‌اش نرسیده به مسجد امام خمینی قرار دارد، در توضیح رونق این روزهای بازار می‌گوید: «برج دوازده پارسال مردم بخاطر ترس از کرونا نمی‌اومدن بازار ولی امسال خیلی بهتر شده و ترس مردم ریخته ولی بازم مثل سالای قبل کرونا نیست.
یه چیز دیگه هم که هست اینه که اذیت‌کن کم شده؛ ینی قبلا ۲۰ نفر می‌اومدن داخل، ۱۰ نفر می‌خریدن، الان از هر ۱۰ نفر ۸ نفر می‌خرن کلا اینکه تماشاچی کم شده.»

هاشمی یکی دیگر از کسبه که مغازه‌اش نبش پاساژ کویتی‌های ۱۵ خرداد واقع شده می‌گوید :
نسبت به پارسال ۵۰ تا ۶۰ درصد فروشم بیشتر شده او که در حال تا کردن لباس است در ادامه می‌گوید «خوبه، ولی بازار، بازار شب عید نیست».

مترو ، ایستگاه کرونا

به مترو پانزده خرداد که میرسی با وجود اینکه دستگاه‌هایی برای تهیه‌ی بلیت روی دیوار نصب شده اما با صفی شلوغ جلوی باجه‌ی بلیت فروشی روبرو می‌شوی.
حدودا هر پنج دقیقه قطاری به ایستگاه می‌رسد و همین رفت و آمدهای مکرر قطارها باعث کم شدن بار مسافران شده اما تعداد زیاد مسافران در هر واگن، عملا رعایت فاصله اجتماعی را غیرممکن کرده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا