خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علم‌الهدی: فضای مجازی ما برای مردم آزادی ندارد

سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد گفت: مردم باید آزاد باشند، آزادی شعار اول مردم در انقلاب بود و باید از آن در تمام زندگی خود استفاده کنند، اما فضای مجازی ما برای مردم آزادی ندارد، بلکه برای دشمنان ما آزادی ایجاد کرده است.

به‌گزارش ایسنا آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم رضوی برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن ولادت امام زمان(عج) اظهار کرد: همه ساله به مناسبت ولادت امام زمان مراسمی در مشهد برگزار می‌شد اما پارسال به دلیل کرونا این مراسم برگزار نشد و امسال هم به آن کیفیت شاید قابل برگزاری نباشد. اما امسال اجتماع بزرگ منتظران در روز نیمه شعبان ساعت ۹ و نیم در میدان شهدا برگزار می‌شود و من از تمام شما دعوت می‌کنم برای عرض ارادت خدمت محضر امام زمان(عج) در این اجتماع حضور پیدا کنید.

وی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: هر ساله در تابلوها، سربرگ نامه‌ها، تلویزیون و در همه جا شعار سال نوشته می‌شود و سخنرانان نیز گاهی اوقات به زبان می‌آورند. اما مسئولین کشور بیایند امسال به جای تکرار این شعار، برای تحقق آن برنامه به مردم اعلام کنید. مسئولین مختلفی که نظام را مدیریت می‌کنند، هر کدام برای تحقق شعار سال برنامه ارائه دهند و بگویند چگونه
می‌خواهند این شعار را محقق کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه در دو سال اخیر رهبری به دلیل شیوع کرونا نتوانسته‌اند در روز اول عید به حرم رضوی مشرف شوند، عنوان کرد: امسال نیز در فرمایشاتی که مقام معظم رهبری مطرح کردند، نکات برجسته‌ای برای مسئولین و مردم وجود دارد و ایشان هم رهنمود دادند و هم راهبردهای لازم در برنامه‌ها و حرکت‌ها را مشخص کردند.

علم‌الهدی اضافه کرد: امسال در فرمایشات رهبری سه نکته بود که در واقع نشان از یک گلایه و شکایت از وضع امروز جامعه ما داشت که ما باید این سه نکته را باید مورد توجه قرار دهیم. نکته اولی که رهبری به شکل گلایه طرح کردند، این بود که به مسئولان حال و آینده فرمودند اقتصاد ایران را به تحریم گره نزنید که این کار معطلی و سردرگمی ایجاد می‌کند و بلاتکلیفی ضرر بزرگی برای اقتصاد است.

وی ادامه داد: تا مردم ما خود را با تحریم تطبیق می‌دهند و یک سری اقدامات اقتصادی انجام می‌دهند و تحولاتی رخ می‌دهد، حرف از رفع تحریم‌ها می‌شود و همه تحولات متوقف می‌شود، آمریکایی‌ها گفته‌اند ما تحریم را رفع نمی‌کنیم. رهبری هم فرمودند دو راه وجود دارد، یکی این است که ما به سراغ دشمن برویم و از او بخواهیم تحریم‌ را بردارد که این عین ذلت است و بدون ذلت و تامین خواسته‌های استکباری دشمن، تحریم لغو نمی‌شود. راه دیگر این است که خودمان حرکت کنیم و تحریم‌ها را خنثی کنیم. رهبری فرمودند دنبال این راه دوم بروید و اقتصاد را به تحریم گره نزنید.

این عضو مجلس خبرگان بیان کرد: یکی از دولتمردان ما در یک پیامی که برای آمریکا داشت و حرف درستی هم زد، به دولت جدید آمریکا اعلام کرد که تکرار سیاست نتیجه متفاوتی ندارد. حال ما این حرف را به خود دولت می‌گوییم، شما چندین سال این سیاست را آزمودید و چندین سال اقتصاد کشور را به تحریم‌ها و برجام گره زدید، دنبال رفع تحریم‌ها رفتید و از خیلی از فرصت‌های داخلی صرف نظر کردید و نتیجه آن را دیدید و وضع اقتصاد و معیشت مردم بدتر شد.

علم‌الهدی تصریح کرد: درست است که چرخ زندگی مردم و چرخ سانتریفیوژ در حال گردش است، اما چرخ زندگی مردم در صف‌های مرغ و روغن دارد می‌گردد. اگر ما مرغ و روغن نداشتیم، می‌گفتیم نداریم و مردم صبر کنند، اما در تلویزیون تبلیغات انواع روغن‌ها مرتب پخش می‌شود، این یعنی این اقلام در کشور وجود دارد. پس این صف‌ها به دلیل مشکلات مدیریتی و اجرایی در کشور به وجود آمده است‌. در حالیکه مرغ و روغن در کشور موجود است، اما این طور مردم را در تنگنا نگه داشتند که به خاطر سوء مدیریت است و همه چیز را هم به تحریم گره زده‌اند.

وی با بیان اینکه دشمن در حال جنگ با ماست، گفت: دشمن وقتی ابزاری را موثر دید و فکر کرد تحریم‌ها اثرگذار است، آن را ادامه می‌دهد. روزی که این تحریم‌ها خنثی شود و تمام آثار آن از بین برود و معیشت مردم گسترش یابد، دشمن می‌بیند که تحریم‌ها کارکردی نداشت و برای منافع خودش هم که شده است و برای اینکه بتواند از بازار ما استفاده کند، مجبور خواهد شد تحریم‌ها را بردارد.

امام جمعه مشهد افزود: دومین نکته‌ای که در فرمایشات رهبری بود، این بود که ایشان فرمودند از فضای مجازی برای دلسرد کردن مردم استفاده می‌شود و ایشان انتقاد کردند که در کشور فضای مجازی درست مدیریت نمی‌شود. ایشان فرمودند در سایر کشورها فضای مجازی را مطابق فضای سیاسی خود مدیریت می‌کنند اما در کشور ما این فضا آزاد گذاشته شده و مدیریت نمی‌شود. مردم باید آزاد باشند، آزادی شعار اول مردم در انقلاب بود و باید از آن در تمام زندگی خود استفاده کنند، اما فضای مجازی ما برای مردم آزادی ندارد، بلکه برای دشمنان ما آزادی ایجاد کرده است.

علم‌الهدی با تاکید بر اینکه فضای مجازی محل تاخت و تاز چهار گروه شده است، ادامه داد: گروه اول براندازان‌اند که می‌خواهند نظام را براندازی کنند و از این فضا استفاده می‌کنند. گروه دوم جریان استحاله‌طلب است، آنانی که زمانی در انقلاب بودند و حال می‌خواهند انقلاب را به نفع خود استحاله کنند و آن را در خط منافع خود در بیاورند نیز از این فضای مجازی استفاده می‌کنند. گروه سوم جریان لامذهبی است که می‌خواهد در فضای مجازی به مقدسات و ارزش‌های دینی حمله کند و گروه چهارم گروه طنز، اهانت و ابتذال است که می‌خواهند به دلسوزان کشور اهانت کنند، جریان ابتذالی که می‌خواهد نسل جوان ما را در آتش غرور جنسی بسوزاند از این فضا استفاده می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: آیا آن آزادی‌ که مردم در زمان انقلاب می‌خواستند، آزادی دشمنان و ابتذال بود؟ رهبری فرمودند این که فضای مجازی آزاد است افتخار نیست، بلکه ذلت و نکبت است. مسئولین احساس مسئولیت در این فضا نمی‌کنند؟

وی با بیان اینکه مسئله سوم که رهبری مورد توجه قرار دادند، این بود که اختیارات ریاست جمهوری از همه بیشتر است، گفت: رهبری این نکته را ناظر به دو مسئله فرمودند. مسئله اول تبلیغات افرادی است که شرکت در انتخابات را بیهوده اعلام می‌کنند و مرکز قدرت را نهادهای انتصابی عنوان می‌کنند و می‌گویند حضور مردم در انتخاب رئیس جمهور کشور نقشی ندارد. در مقابل این افراد رهبری گفتند عمده اختیارات و بودجه کشور در اختیار رئیس جمهور است و قدرت سایر نهادها در برابر قدرت رئیس جمهور ناچیز است و اصل قدرت در اختیار رئیس جمهور است و تمام سرنوشت ملت دست اوست.

علم‌الهدی ادامه داد: مسئله دومی که رهبری ناظر بر بیشتر بودن اختیارات رئیس جمهور فرمودند، این بود که در برابر ناکارامدی مدیریتی دولت، برخی می‌گویند یک سری از مراکز قدرت مانع از اجرای دستورات رئیس جمهور است. رهبری فرمودند قدرت این نهادها در مقابل قدرت ریاست جمهوری صفر است و کسی نمی‌تواند مانع از مدیریت اجرایی کشور شود، لذا عذر نیاورند که دیگران نگذاشتند ما کار کنیم. راه برای کار کردن باز است مشکلات به دلیل سوء مدیریت است. امیدواریم مردم و مسئولین در این عمر باقی مانده از این دولت و دولت آینده فرمایشات مقام معظم رهبری را به عنوان یک راهبرد ارزشمند در نظر بگیرند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا