خرید تور تابستان ایران بوم گردی

محسن اسماعیلی : تفرقه، دوستان را ناامید می کند

عضو حقوقدان شوراي نگهبان با مذمت روحيه «افشاگري» و «قدرت‌طلبي»، گفت: بر اساس آموزه‌هاي قرآني، اختلاف و تفرقه در جامعه باعث از دست رفتن اقتدار و عزت ملی مي‌شود.

به گزارش انصاف نیوز، دكتر محسن اسماعيلي در شب ولادت امام حسن عسكري (ع)، در جمع خادمان شهدای حسيني با اشاره به شرایط خاص سیاسی و اجتماعی دوران زندگی این امام، از توصیه های مهم و کاربردی ایشان در قالب «مكاتبه» با شیعیان یاد کرد و گفت: از این رهنمودها باید به عنوان دستورالعمل براي ساختن جامعه‌اي آرمانی استفاده كرد.

دانشیار دانشگاه تهران افزود: يكي از شيعيان نخبه به امام (ع) نامه‌اي نوشت و در آن نامه از اختلاف زياد و چندپارگي در فضای سیاسی و اجتماعی آن روزگار ابراز نگراني كرد. امام حسن عسكري (ع) در پاسخ به اين نامه از مدعیان دروغین پیروی از امامت به عنوان یکی از موثرترین عوامل اختلاف نام برده اند؛ چرا که برخی اختلافات به اين دليل است كه کسانی ادعا مي‌كنند اما در عمل به آنچه از ناحيه حجت خدا ابلاغ مي‌شود، التزام ندارند.

اسماعيلي افزود: پیروی صادقانه و عمل به رهنمودهای رهبری جامعه باعث انسجام و پیشرفت سریع می شود؛ همانگونه که تفرقه و درگیری دشمن را امیدوار و دوستان را ناامید می سازد.

به گفته وی، امام حسن عسكري (ع) در ادامه این نامه دو چیز را مایه هلاكت و نابودي فرد و جامعه معرفی کرده اند؛ يكي روحيه افشاگري و ديگري خصلت قدرت‌طلبي.

اسماعیلی افزود: کنجکاوی یک غریزه ذاتی برای انسان است که نباید موجب تمایل به دستیابی و افشای اسرار دیگران و رواج هتاکی و پرده دری شود، و البته معلوم است که مقصود امام، نهی از افشای پرونده‌هایی است که واقعیت داشته و اثبات شده است؛ وگرنه مصداق تهمت و بهتان است؛ و این گناهی است که طبق روایات از کوه‌های سر به فلک کشیده نیز سنگین‌تر است.

عضو حقوقدان شوراي نگهبان در ادامه با بيان اينكه «قدرت‌طلبي انسان را هلاك مي‌كند، نه خود قدرت»، همدلی و همزبانی همگانی را نیاز امروز و هر روز کشور دانست و خاطرنشان كرد: اگر همه جناح‌هاي سياسي دست به دست هم دهند، باز هم مشكلات به طور كامل حل نمي‌شود؛ چه رسد به اينكه هر كدام انرژي خود را صرف خنثی سازی یکدیگر کنند.

اسماعیلی با برشمردن مشكلات و چالش‌هاي متعددی مانند افزايش نرخ رشد طلاق، پايين آمدن نرخ ازدواج، مساله اعتياد، بيكاري، گراني ، تصريح كرد: با وجود اين همه مشكلات، و با وجود دشمنان کینه توز نباید هیچ فرصتی را برای خدمت به مردم از دست داد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا