خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حسین الله کرم: تنها نامزد کاریزمای این دوره آیت الله رئیسی خواهد بود

سرویس سیاسی انصاف نیوز: حسین الله کرم -عضو مرکزی شورای وحدت و دبیر شورای هماهنگی حزب الله- به این سوال پاسخ داده است که «پیش‌بینی‌اش از اینکه رقابت‌نهایی در انتخابات 1400 بین کدام نامزدها خواهد بود چیست؟»

الله کرم ضمن برشمردن دو قطبی‌هایی که امکان وجود دارند و همچنین ناه‌های مختلف حاضر در انتخابات می‌گوید که «اهمیت سه عنصر نگاه آمریکا به انتخابات 1400، انتخاب مدل انتخاباتی سال 84 یا مدل 96 درکنار عنصر چشم انداز آینده رهبری می‌تواند رای ملت را به سوی تنها نامزد کاریزمای این دوره یعنی آیت الله رئیسی سوق دهد.»

متن کامل پاسخ حسین الله کرم را در ادامه می‌خوانید:

«عناصر متعدد و تاثیرگذاری برای تشخیص اینکه مهم‌ترین نامزدها در انتخاباتت1400چه کسانی خواهند بود وجود دارد. این عوامل عبارتند از:

1. سطح مشارکت

2. وجود نامزدهای کاریزماتیک

3. راهبردهای آینده‌ی کشور

4. نگرش‌های گفتمانی

5. دوقطبی‌های حاصل از گفتمان‌ها

6. نگاه آمریکا به انتخابات ایران (نگاه حمایتی یا مخالفت و یا سکوت دربرابر جریان غربگرا)

7. مدل انتخاباتی سال84 (تعدد نامزذ) و سال 96 (تمرکز بر یک نامزد)

8. چشم انداز آینده رهبری

از این رو مختصرا به بررسی برخی از آنها می‌پردازم:

1. سطح مشارکت؛ با سه گزینه‌ی حداقلی، رقابتی و حداکثری روبروییم. برای تحقق دیدگاه‌ رهبری در تامین اقتدار ملی باید حداقل به گزینه‌ی مشارکت رقابتی توجه داشته باشیم؛ یعنی باید کاری کنیم که مردم باوجود کرونا یا عصبانیت ناشی از مشکلات معیشتی، مشارکتی حداقل بالای 50 درصد داشته باشند.

2. وجود عنصر نامزدهای کاریزماتیک از جناح‌ها و گروه‌های سیاسی؛ حداقل نیاز به حضور یک نامزد کاریزماتیک در انتخابات 1400 خواهیم داشت.

3. راهبردهای آینده‌ی کشور؛ راهبردهای آینده را می‌توانیم در سه گزینه بررسی کنیم:

•گزینه‌ی نگاه به خارج

•گزینه‌ی نگاه به داخل

•گزینه‌ی ترکیبی از نگاه به خارج و داخل

بعبارت دیگر هریک از این راهبردها ما را به نگرش گفتمانی هدایت می‌کند.

4. نگرش‌های گفتمانی؛ باتوجه به سه راهبرد ارائه شده عبارتند از:

–  گفتمان دیپلماسی و گفتمان آزادی‌های اجتماعی برای راهبرد نگاه به خارج

–  گفتمان‌های راهبرد نگاه به داخل عبارتند از گفتمان عدالت و گفتمان انقلابیگری

–  گفتمان‌های راهبرد نگاه ترکیبی عبارت است از گفتمان کارآمدی و گفتمان دیپلماسی عزتمندانه.

5. گزینه‌های دوقطبی و نامزدهای کاریزماتیک و غیرکاریزماتیکی که می‌توانند در رقابت شرکت کرده و موجب مشارکت رقابتی شوند؛ این گزینه‌های دو قطبی عبارتند از:

دوقطبی‌ها در راهبرد نگاه به خارج:

• دوقطبی دیپلماسی-میدان

• دوقطبی آزادی‌های اجتماعی-محدودیت

دوقطبی‌ها در راهبرد نگاه به داخل:

• دوقطبی عدالت-نابرابری

• دوقطبی انقلابی-غربگرا

دوقطبی‌‌ها در راهبرد نگاه ترکیبی:

• دو قطبی کارآمدی-ناکارآمدی

• دوقطبی دیپلماسی عزتمندانه-دیپلماسی منفعت‌محور

6. در هریک از این راهبردها و گفتمان‌ها نامزدهای جریانات و گروه‌های سیاسی براساس این افراد و نامزدها خواهد بود:

• در دوقطبی‌های راهبرد نگاه به خارج، که دو گفتمان مطرح بود، یعنی در گفتمان دوقطبی دیپلماسی-میدان، افرادی مانند آقایان لاریجانی و ظریف میدان‌دار خواهند بود

• در دوقطبی آزادی‌های اجتماعی-محدودیت نامزدهایی مانند آقایان عارف، جهانگیری، مطهری و پزشکیان و محسن هاشمی میدان‌دار خواهند بود

• در دوقطبی‌های راهبرد نگاه به داخل که دو گفتمان مطرح است، یعنی در گفتمان دوقطبی عدالت-نابرابری، آقایان آیت الله رئیسی، جلیلی و مهندس نیکزاد نامزدهای اصلی خواهند بود.

• در دوقطبی دیگر راهبرد نگاه به داخل، یعنی گفتمان انقلابی-غربگرا، نامزدهایی مانند آیت الله رئیسی و دکتر جلیلی، محسن رضایی، دهقان و ضرغامی نامزد اصلی خواهند بود.

• در دوقطبی‌های راهبرد ترکیبی، یعنی دوقطبی کارآمدی-ناکارآمدی، آقایان آیت الله رئیسی ،قالیباف، محسن رضایی، رستم قاسمی و سعیدمحمد نامزد اصلی خواهند بود.

• در دوقطبی دیگر این راهبرد، یعنی دوقطبی دیپلماسی عزتمندانه – دیپلماسی منفعت محور، آقای جلیلی نامزد اصلی خواهد بود.

7.در این گزینه به ترکیب و تقابل گفتمانی و نامزدهای مربوطه برای دستیابی به مشارکت رقابتی پرداخته می‌شود.

طرفداران راهبرد نگاه به خارج تلاش خواهند کرد از میان آقایان عارف، جهانگیری، ظریف، لاریجانی ،محسن هاشمی،مطهری و پزشکیان به یک نامزد در مرحله‌ نهایی برسند. در این میان طرفداران راهبرد نگاه به داخل تلاش دارند به یک نفر از میان آیت الله رئیسی، جلیلی، محسن رضایی، دهقان، قاضی زاده و ضرغامی برسند.

در نگاه راهبرد ترکیبی نیز تلاش خواهد شد باتوجه به گفتمان و دوقطبی رقیب به یک نفر از میان آقایان آیت الله رئیسی، جلیلی، محسن رضایی، قالیباف، سعید محمد، نیکزاد، رستم قاسمی برسند.

انتخابات برای رسیدن به مشارکت رقابتی باید از جناح‌ها و احزاب سیاسی به ترتیب این گروه‌ها حضور داشته باشند: یعنی راست رادیکال و راست میانه؛ همچنین در طرف مقابل چپ رادیکال و چپ میانه و در میان این دو، گزینه‌هایی که مربوط به نه این و نه آن، نه چپ و نه راست و نه اصولگرا و نه اصلاح طلب خواهند بود؛ آقای رئیسی در این گروه نیز قرار می‌گیرد که خود را بعنوان نامزدهای فراجناحی یا نامزد نجات ملی معرفی نماید.

اهمیت سه عنصر نگاه آمریکا به انتخابات 1400، انتخاب مدل انتخاباتی سال 84 یا مدل 96 درکنار عنصر چشم انداز آینده رهبری می‌تواند رای ملت را به سوی تنها نامزد کاریزمای این دوره یعنی آیت الله رئیسی سوق دهد. البته تحلیل نهایی را باید به زمان بعد از بررسی صلاحیت نامزدها موکول کرد.»

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. پس ایشون معتقده علاوه بر حذف آقایان خمینی و خاتمی، آقای احمدی نژاد رو هم بخاطر ایشون حذف می کند شورا ? این که یعنی رییس جمهور سازی

  2. رییس جمهور-معاون اول-شعار دولت را پیشنهاد میدهم :

    صالحی (رییس جمهور ) – ظریف ( معاون اول ) – دولت صلح
    لاریجانی – کاظم جلالی – دولت تصمیم
    جهانگیری – محمدرضا خاتمی – دولت آزادی
    محسن هاشمی – فائزه هاشمی – دولت نجات ملی

  3. بشدت معتقدم وجود جناب رییسی درقوه قضاییه برای مردم ونظام مفیدترازقوه مجریه است..سوق دادن جناب رییسی بسوی قوه مجریه را با تعاریف وتحلیل هاییکه خوانده ام درواقع پوست خربزه زیرپای ایشان گذاشتن است وبنوعی احساس میکنم تشویق کنندگان ایشان برای ثبت نام ریاست جمهوری عمدا یا سهوا دارند آب به آسیاب مفسدان اقتصادی ودزدان بیت المال میریزند تا دست ایشان را ازبرخورد باآنان کوناه نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا