خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چرا همتی؟!

حجت‌الاسلام احمد حیدری در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «چرا رأی خواهم داد؟ و چرا به همتی؟» نوشت:

  1. مردم ما علیه استبداد شاهنشاهی قیام کردند و نظام جمهوری اسلامی را بنا گذاردند و حالا بعد از 4 دهه اعوجاجات مهمی پیش آمده که با انقلاب جدید رفع آنها قطعا ناممکن است زیرا نه رهبرانی مقبول وجود دارد و نه چشم‌اندازی روشن برای بعد از انقلاب؛ لذا کم‌هزینه‌ترین راه اصلاحات از طریق صندوق رأی است. «جمهوری» نظامی است اصلاح‌پذیر و به همین دلیل امام با نظر شهید مدرّس در ردّ جمهوری رضاخانی مخالف و بر این باور بود که جمهوری نیم‌بند بهتر از حکومت سلطنتی است و می‌توان آن را به تدریج به کمال رساند(ر.ک جمهوریت در نگاه امام، سروش محلاتی). امروز هم برای اصلاح اعوجاجات نظام راهی بهتر از انتخابات با همه نقایصش نداریم.
  2. بعد از خروج شاه، امام بنا به وعده‌ه‎ایی که داده بود، برای ورود به کشور آماده می‌شد که بختیار از ترس آمدن امام فرودگاه‌ها را بست و نسبت به حضور امام در ایران تهدیدهای سخت کرد. امام با توجه به همین مقابله رژیم، متوجه شد که حضورش در ایران مؤثر و مفید است از این رو با همه آن تهدیدها و بسته بودن فرودگاه‌ها، بر آمدن عزم جزم کرد و 12 بهمن وارد کشور شد و 22 بهمن انقلاب به پیروزی رسید.
  3. با این که نظام در این دوره به حضور اکثریت بیش از همیشه محتاج است به‌خصوص با شرکت اکثریت قوی و کم‌نظیر مردم آمریکا [رقیب دیرینه] در انتخابات اخیر ریاست جمهوری، ولی شاهد کم‌ترین تأکید بر حضور اکثریت از طرف مقامات نظام هستیم و مهندسان انتخابات مشتاق حضور اقلیّ مردم برای تضمین انتخاب نامزد مورد نظر می‌باشند.
  4. امروز طیف گسترده‎‌ای عدم شرکت در انتخابات را بهترین راه می‌دانند حال آن که این عدم شرکت مطلوب مهندسان انتخابات است زیرا کاندیدای مورد نظرشان با رأی مطمئن اقلیّت انتخاب خواهد شد. فقیهان داور مسابقه هم حذف رقبا را کافی ندانسته‌، همگی که عضو رسمی «جامعه مدرسین حوزه علمیه قم» هستند، در قالب آن جامعه از رئیسی هم حمایت کرده‌اند و این رفتار آنان لزوم شرکت و بر هم زدن مهندسی را روشن‌تر می‌سازد.
  5. دو کاندیدای منسوب به اصلاحات هم توان جذب و قانع کردن طیف معتنابهی از اصلاح طلبان را نداشته‌اند لذا تا اینجا مهندسان موفق بوده‌اند. آنچه مهندسان را ناکام می‌سازد روی آوردن اکثریت مأیوس به صندوق رأی و انتخاب یکی از دو کاندیدای مذکور است. 

6.  قدیمی‌ها از روی تجربه گفته‌اند از این ستون به آن ستون فرج است. در این مرحله مردم با حضور پرشور می‌توانند مهندسان را در رسیدن به هدفشان ناکام سازند و این خود فرج است و ان‌شاء‌الله نصرت خدا شامل خواهد شد و به فرج‌های بعدی هم خواهند رسید.

  1. با توجه به آنچه گذشت، اکثریت «مأیوس، بی‌قدرت و تحقیر شده» می‌توانند یک کار انجام دهند و آن هم مانع شدن از رأی آوردن کاندیدای مورد نظر مهندسان است. گرچه گرم شدن فضای سرد و بی‌روح انتخابات بسیار بعید است و قانع کردن «جماعت مأیوس و تحقیر شده و دلسرد» به حضور بعیدتر، ولی به فرموده «یعقوب نبی» باید به«رَوح الله» و گشایش غیبی خداوند امیدوار بود و برای ناکام گذاردن این مهندسی به صحنه آمد؛ از این رو خاضعانه سخن یعقوب نبی را خطاب به مأیوسان تکرار می‌کنیم: «يَا بَنِيَّ اذْهَبُوا فَتَحَسَّسُوا مِنْ يُوسُفَ وَأَخِيهِ وَلَا تَيْأَسُوا مِنْ رَوْحِ اللَّهِ إِنَّهُ لَا يَيْأَسُ مِنْ رَوْحِ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْكَافِرُونَ»(یوسف/ 87) و اینجانب هم با امید با گشایش خداوندی در جمعه آتی در انتخابات شرکت می‌کنم و به آقای همتی که مورد توجه بیشتر است، رأی می‌دهم.
  2. در پایان مترنّم به این دعای امام حسین می‌شویم: «ربّ ان تک حبست عنا النصر من السماءّ فاجعل ذلك لما هو خيرٌ»( وقعة الطف: 246) خدایا حالا که توان رأی دادن به کاندیداهای مورد نظر خود را نداریم و به ظلم منع شده‎‌ایم، امید داریم به اراده قاهره خودت ما را به راهی هدایت کنی که خیر در آن است و عاقبت این انتخابات  بر خلاف میل مهندسان و به مصلحت مردم باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا