خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کاندیدای پوششی سودای ساختمان بهشت در سر دارد!

مرضيه مجيدی‌نيا، كنشگر و فعال اجتماعی، در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز نوشت:

کاندیدای پوششی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که هیچ سابقه اجرایی ندارد با معرفی خود به عنوان یکی از گزینه‌های شهرداری تهران نگرانی‌هایی را حتی در میان بدنه مدیریت شهری ایجاد کرده است.

نگاه سیاسی او به مدیریت کلان شهر تهران نگرانی جدی مدیران شهری و نیروهای اجرایی را در آورده است. او که بجز ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس هیچ سابقه اجرایی دیگر در رزومه خود ندارد اکنون داعیه دار تغییر در پایتخت است.

در روزهای اخیر شیب انتقادات به حضور زاکانی چنان افزایش یافته که شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم نیز طی نامه ای سرگشاده اعتراض خود را از این اتفاق به گوش او رساندند.

متن نامه شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم بدین شرح است:

«برادر بزرگوار جناب آقای دکتر علیرضا زاکانی، نماینده محترم مردم شریف قم در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک ایام الله دهه ولایت و اعیادی که پشت سرگذاشته شد معروض می‌دارد چندی پیش از طرق مختلف و مجاری غیر رسمی شایعه نامزدی حضرتعالی برای تصدی پست شهرداری تهران را شنیده بودیم، اگر چه این خبر در همین سطح هم نگرانی‌هایی ایجاد می‌کرد اما چون از مبادی رسمی چیزی اعلام نشده بود، نیازی به نگارش چنین نامه‌ای نیز احساس نمی‌شد.

تا این که 10 مرداد ماه خبری بر روی خروجی خبرگزاری ایرنا قرار گرفت مبنی بر این که حضرتعالی به عنوان یکی از هشت نامزد تصدی این پست، برنامه‌های خود را به شورای شهر تهران تقدیم کرده‌اید و پیگیری‌های دیگری که از منابع مطمئن صورت گرفت نیز خبر را تایید کرد.

البته ای کاش از قبل شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم را که دعوت کننده‌ی حضرتعالی به قم و مهم‌ترین حامی‌تان در انتخابات مجلس بود و شاید بیشترین اقبال مردم به حضرتعالی به خاطر اطمینانی بوده که به اعضای این شورا داشته‌اند، در جریان امر قرار می‌دادید.

بعید است از حجم تلاش‌های این شورا و رایزنی‌های فراوان آن از اخذ حمایت علما و مراجع گرفته تا گروه‌های سیاسی انقلابی ریشه‌دار و تا مردم کوچه و بازار بی اطلاع باشید! آیا هجمه‌های مختلفی که به این شورا به خاطر قمی نبودن‌تان شد را فراموش کرده‌اید؟ بیننا و بین الله آیا شورای هماهنگی از زمان انتخاب‌تان در مجلس از شما درخواستی به جز در راستای منافع عمومی شهر و کشور داشته است؟

روشن است که دادن برنامه برای تصدی پست شهرداری تهران، به معنی برگزیده شدن نیست و شما یک نفر از هشت نفر هستید. اما همین که برنامه داده‌اید به معنای آن است که آمادگی دارید پست اصلی خود را که با زحمات و دوندگی افراد زیادی (از قبل از ثبت نام نامزدهای مجلس تا زمان تبلیغات و جلسات توجیهی و معرفی و …) چه از سمت خودتان و چه از سمت شورا به دست آورده و به عنوان نماینده‌ی ام‌القرای جهان اسلام یعنی شهر مقدس قم راهی مجلس شده‌اید، ترک کرده و یک سوم از حق رای مردم قم در مجلس شورای اسلامی را (احتمالا تا پایان مجلس) خالی بگذارید. این در حالی است که حضرتعالی را در شعار و در عمل پیرو اوامر ولی فقیه می‌دانیم. آیا این رفتار شما مخالفت صد در صد و عینی با این فرمایش صریح حضرت ایشان نیست که فرموند: «یکی از آسیب‌ها این است که نماینده از اوّلی که وارد مجلس می‌شود، نقشه‌ی رسیدن به فلان پستِ مثلاً اجرائی را در سر خودش بپروراند -که وزیر بشود، مدیر بشود، مسئول بشود- نه، این وظیفه‌ی نمایندگی بسیار مهم است. اگر انسان برای خدا کار بکند و درست کار بکند، از وظایف اجرائی اهمّیّتش بیشتر است، یا لااقل در مواردی به قدر آنها اهمیت دارد. این جور نباشد که ما تا وارد مجلس شدیم، به فکر بیفتیم که خب حالا چه کار کنیم که مثلاً در مرحله‌ی بعد یا در فلان دولت به فلان پست برسیم؛ اینها آسیب‌ها است».

آیا اکنون در مملکت برای پست شهرداری تهران قحط الرجال است که حضرتعالی برای این کار برنامه داده‌اید؟ آیا به اهمیت جایگاهی که در آن واقع شده‌اید یعنی نمایندگی مرکز جهان تشیع واقف نیستید که به چنین فکری افتاده‌اید؟

توقع از حضرتعالی این بود که حتی پیشنهاد این پست را هم نپذیرید، نه این که برنامه هم بدهید و منتظر بمانید که آیا شما را می‌پذیرند یا نمی‌پذیرند!

جناب آقای زاکانی
مردم فهیم و هوشمند قم آن قدر درایت دارند که چنانچه حضرتعالی وارد گود رقابت تصدی پست شهرداری تهران شده و برگزیده نشدید، دیگر روی شما به عنوان نماینده ی شهرشان هم حساب نکنند. چرا که به همه ثابت کرده‌اید که پست نمایندگی شهر قم برای شما از اولویتی برخوردار نیست و یقینا باید در برابر خداوند و شهدا و تک تک آرائی که به نام‌تان در صندوق رأی ریخته شد، در قیامت پاسخگو باشید.

در پایان از حضورتان استدعا دارد با پس گرفتن برنامه‌های خود از شورای شهر تهران، هم چنان از فرصت اطمینان مردم شریف قم به خودتان استفاده کرده و در مجلس شورای اسلامی به عنوان یک قانون گذار هوشیار و در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی به عنوان مغز متفکر این نهاد مقدس به خدمت ادامه دهید.

ان شاء الله که مورد عنایت حضرت بقیة الله ارواحنا فداه و دعای خیر مقام معظم رهبری مد ظله العالی قرار گیرید.»

نامه قمی‌ها به نماینده خود گویای عمق فاجعه ای است که این روزها رمق خورده و باید از منتخبان شورای اسلامی شهر تهران سوال شود که چرا بر خلاف سخنان مقام معظم رهبری به معرفی چنین نامزدی برای هدایت اجرایی ترین پست تهران دست زدند؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا