خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعتراض نیروهای شرکتی به قراردادهای مخالف قانون کار

جمعی از نیروهای شرکتی مخابرات یکی از استان‌ها در نامه‌ای خطاب به رییس جمهور به مشکلات قراردادهای خود پرداخته و نوشتند: این گوشه‌ای از درد هزاران نیروی شرکتی نه تنها شرکت مخابرات استان آذربایجان غربی، بلکه حرف دل و مشکل کلیه‌ی نیروهای شرکتی شرکت مخابرات ایران است که همگی با قراردادهای مغایر و مخالف با قانون به کار گرفته شده‌اند.

متن کامل این نامه که نسخه‌ای از آن در اختیار انصاف نیوز قرار گرفته در پی می‌آید:

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، جناب آقای دکتر حسن روحانی

سلام علیکم،

احتراماً بدین وسیله به استحضار می‌رساند ما جمعی از نیروهای شرکتی مخابرات استان آذربایجان غربی، سالهای مدیدی است در این شرکت به کار مشغولیم، وقتی سنوات خدمت تعدادی از همکاران تا 25 سال هم می‌رسد و مدرک تحصیلی دیپلم تا فوق لیسانس داریم. محل فعالیت ما در اموری از جمله اداری، ستادی، خدماتی، نگهبانی و یا کارهای فنی و مهندسی و … بوده که همگی به صورت مستقیم داخل شرکت و در پست‌های داخلی آن و در کارهایی که جنبه‌ی استمرار (در ساعات اداری و کلیه‌ی روزها) داشته و نیز از امکانات و تجهیزات داخلی شرکت و در راستای اهداف اصلی آن مشغول به فعالیت هستیم.

هر سال تغییراتی در جهت بهبود وضیعت نیروهای شرکتی سایر سازمان‌ها داده می‌شود و این در حالی است که مشکلات نیروهای شرکتی مخابرات با وجود حمایت‌های بخشنامه‌ای همچنان ادامه دارد که در زیر به برخی از این مطالبات به ترتیب اولویت اشاره می‌شود:

1: عقد قرارداد مستقیم با شرکت مخابرات ایران به صورت حداقل قراردادهای کار مدت معین و حذف پیمانکاران واسط. چون بر طبق قوانین هیچ شرکت خصوصی حق ندارد از طریق پیمانکار واسط در مشاغل مستقیم خود در داخل شرکت که جنبه‌ی استمرار و تمام وقت دارد نیرو جذب کند.

2: اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل شرکت مخابرات ایران برای تمام پرسنل مشاغل داخلی شرکت، طبق ماده‌ی 36 و 38 روابط کار (تبصرهای یک و دو) و موضوع تبعیت شرکت‌های پیمانکاری از طرح طبقه‌بندی مشاغل پیمان دهنده و اجرای ماده‌ی 49 قانون کار و مقاوله نامه‌ی شماره‌ی 100 سازمان بین المللی کار که به منظور رفع هرگونه تبعیض مزدی بین کارگران شاغل در شرکت پیمانکار صادر شده و الزام قانونی دارد.

3: اعمال گروهای شغلی مرتبط با سطح مدرک تحصیلی و سابقه‌ی کارکنان، که متاسفانه این موضوع در هیچ یک از شرکت‌های طرف قرارداد با مخابرات اجرا نمی‌شود و با وجود اینکه طبقه‌بندی مشاغل را تحت گروه‌های بیست گانه در وزارت کار به تصویب رسانیده‌اند بالاتر از گروه 6 برای کارشناسی زده نمی‌شود. در ضمن مزد واقعی شغل، مزد، رتبه، حق پست، مزایای سختی کار و پایه‌ی سنوات در قراردادها و پرداختی‌ها اعمال نمی‌شود.

4: استرداد مابه‌التفاوت پرداختی کارکنان (کارگران شرکتی) در حالت فعلی در مقایسه با طرح طبقه‌بندی مشاغل برای تمام سال‌هایی که طبق بخشنامه‌های وزارت کار می‌بایستی پرداخت می‌شده و نشده است.

5: تقاضا برای بررسی آزمون استخدامی شرکت مخابرات ایران در سال 91 و نحوه‌ی استخدام و امتیازات بسیار بالای نامعقولی که به فرزندان همکاران رسمی داده شد که علناً امکان هرگونه رقابت و پذیرش را حتی از نیروهای شرکتی با سابقه نیز سلب کرد. و در ضمن خواهشمندیم عنایت فرمایید تدابیری اتخاذ شود که در استخدام‌های آتی نیروهای زحمت‌کش تبدیل وضیعت شوند.

جای بسی تعجب است با وجود تمامی مفاد و تبصرها و بخشنامه‌های قانونی و نامه‌نگاری‌هایی که از طرف نیروهای شرکتی با وزارت کار و نیز وزارت کار با شرکت مخابرات ایران مبنی بر الزام رعایت موارد فوق شده ولی در عمل هیچ یک از این مطالبات به حق قانونی، در قراردادهای پیمانکاری مخابرات اعمال نمی‌شود. جای سؤال اینجاست که چرا وزارت کار و سازمان خصوصی سازی به عنوان تصویب کننده و مجری و ناظر بر اجرای صحیح این قوانین، از اهرم‌های فشار خود به منظور الزام قانونی شرکت مخابرات ایران استفاده نمی‌کند؟!

اینک جناب آقای رئیس جمهور محترم و منتخب؛ تکلیف ما چیست؟ در حالی که سن استخدام همگی ما به خاطر پایبندی و ادامه‌ی کار در این شرکت به امید بهبود وضیعت که هر ساله وعده‌ی مدیران ارشد ما بوده گذشته است، آیا با حقوق زیر یک میلیون تومان (زیر خط فقر) می‌توان زندگی را گذراند؟!

جناب آقای رییس جمهور! این گوشه‌ای از درد هزاران نیروی شرکتی نه تنها شرکت مخابرات استان آذربایجان غربی، بلکه حرف دل و مشکل کلیه‌ی نیروهای شرکتی شرکت مخابرات ایران است که همگی با قراردادهای مغایر و مخالف با قانون به کار گرفته شده‌اند و اینک در دولت تدبیر و امید، چشم امید با الطاف و تدبیر حضرتعالی داریم. لذا خواهشمندیم دستور فرمایید تا موارد فوق بررسی و انشاا… شاهد حل مشکلات نیروهای شرکتی باشیم که ناشی از نقض آشکار قانون توسط شرکت مخابرات ایران است. با احترام

جمعی از نیروهای شرکتی مخابرات استان آذربایجان غربی:  با امضای نیروهای شرکتی شهرستان های: ارومیه، مهاباد، سلماس، اشنویه، پیرانشهر، بوکان، سردشت، پلدشت، بازرگان، ماکو، چایپاره، تکاب، میاندوآب، خوی و شاهین دژ.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. نيروهاي شركتي مخابرات سالهاست كه در سايه ي سكوت مسئولان و بي توجهي آنان سوخته و ساخته اند

    به قول دوستان امروز وضعيت برما به گونه اي گشته نه راه پيش برايمان مانده نه راه پس

    فقط خداكند مسولان براي اعتراضاتمان تره اي خورد بكنند!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا