خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ظریف در کلاب هاوس: به زودی این قیل و قال‌ها تمام می‌شود

محمدجواد ظریف و محمدجواد آذری جهرمی پس از پایان دوران حضورشان در دو وزارتخانه‌ی امور خارجه و ارتباطات، برای دقایقی در کلاب هاوس حاضر شدند.

به گزارش انصاف نیوز، ظریف گفت: اگر شما در این مدت دیدگاه‌هایی که مطرح شده بررسی کنید می‌بینید کدام پیش‌بینی‌ها درست و کدام نادرست بوده است. بعضی از این پیش‌بینی‌ها در کتاب راز سر به مهر گفته شده است هرچند راز‌های زیادی سر به مهر ماندند.

ظریف افزود: متاسفانه پیش بینی‌هایی که در سال‌های ۸۰ تا ۸۲ انجام شد به حقیقت پیوست و کسانی که پیش بینی‌های مخالف داشتند به واقعیت نپیوست. نکته‌ای که من دارم این است که چندبار یک پیش بینی‌هایی انجام شد و به واقعیت رسید و باز هم افرادی که همان پیش بینی‌های اشتباه را کردند بازهم پیش بینی‌های غلطی انجام دادند. این مشکلی است که ما همیشه با آن مواجه هستیم و فکر نمی‌کنم بحث مربوط به فرد باشد.

ظریف گفت: «آن چیزی که اهمیت دارد و تا به حال مهم بوده منافع ملی است. من می‌دانم که این سر و صدا‌ها تمام می‌شود. اگر قرار بود میز پایدار بماند، حتما میز به من نمی‌رسید، به نفر بعدی هم نمی‌رسید و حتی به نفر قبلی هم نمی‌رسید. مبنای چرخش این مسئولیت‌ها، آزمون است تا معلوم شود ما چه کاره‌ایم. قرار نیست با برتری جویی و فساد به پیروزی برسیم. این یک سنت الهی است.

وزیر پیشین امور خارجه همچنان گفت: این قیل و قال‌ها تمام می‌شود و می‌خوابد. شما اگر به رودخانه‌ای نگاه کنید، حباب‌های داخل رودخانه ممکن است خیلی چشمگیر باشند، اما می‌روند. آنچه به نفع مردم است باقی می‌ماند؛ لذا افراد اصلا مهم نیستند. همان اندازه که فرد مهم می‌شود، مسئولیت نیز بالاتر می‌رود. من از همه می‌خواهم به دولت سیزدهم و دولت آقای رئیسی و همکار و برادر ارجمندم آقای امیرعبدالهیان کمک کنند. این افراد امروز نماینده ایران در جهان هستند.

او درباره‌ی بازگشت خود به دانشگاه تهران در روز یکشنبه که فیلم آن در فضای مجازی پخش شده است، گفت: امروز روز خیلی خوبی برای من بود. من دانشگاه را دوست دارم و علاقه دارم که در آنجا کار کنم. خیلی خوشحالم که به اتاقم در دفتر مطالعات جهان برگشتم. فیلم امروز را برای خانواده و دوستان قدیمی‌ام فرستادم که دیدم یک نفر این ویدیو را برای همه مردم ایران فرستاد. فکر بدی هم نبود چراکه همه مردم ایران دوستان قدیمی من هستند.

در ادامه محمدجواد آذزی جهرمی، وزیر ارتباطات دولت روحانی هم گفت: از آقای دکتر ظریف خیلی تشکر می‌کنم که همه‌ی توان، تعصب و حیثیت خودشان را به میدان آوردند تا بتواند بهترین نتیجه را برای کشور رقم بزند. به هرحال دنیای سیاست و قدرت جهانی دارای گروکشی‌های خاصی است و همواره این نبوده که بر محور مطلوبیت بگردد. گهی پشت به زین و گهی زین به پشت است. روزی با تو و روز دیگر علیه تو است. مهم این است که آدم بتواند اصول و اصالت خود را حفظ کند. آقای دکتر ظریف به همراه همکارانشان انصافا از هیچ تلاشی دریغ نکردند و برای اهدافی که داشتند کار‌های مثبت زیادی انجام دادند. در دنیای دموکراسی مسئولین می‌آیند و می‌روند. تنها چیزی که می‌ماند ایران و مردم ایران هستند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. البته شعرمعروف حکیم طوس برادبار بعداز اقبال اشاره میکند واین درساحت مقام دکتر ظریف محترم وبزرگوارنمی گنجد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا