خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حسینی خراسانی، عضو جدید شورای نگبهان کیست؟ عقاید او چیست؟

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با حکم رهبری به عضویت شورای نگهبان منصوب شد.

متن حکم به این شرح است:

جناب حجةالاسلام والمسلمین آقای حاج سید احمد حسینی خراسانی دامت توفیقاته

با عنایت به کناره گیری حضرت آقای آملی دامت برکاته از عضویت شورای نگهبان و با تشکر از خدمات علمی ایشان در آن شورا، جنابعالی را به عضویت آن شورای معظم منصوب میکنم و مزید توفیقات شما را از خداوند متعال مسألت مینمایم.

سیّدعلی خامنه ای


حسینی خراسانی کیست؟

سیداحمد حسینی خراسانی عضو مجلس خبرگان رهبری است. او در دی ماه 1399 دولت حسن روحانی را نقد می‌کند و اقدامات او را منطبق بر سیاست‌های کلان نمی‌داند. وی در همین رابطه می‌گوید: آن انتظاری که از دولت و دولتمردان وجود دارد که همگام و همسو با سیاست‌های کلان ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری برآورده نشده است.

وی در ادامه این گفت‌و گو می‌گوید: عملکرد، فعالیت‌ها و موضع گیری های دولت و انطباق و هماهنگی آن با سیاست‌های کلان آن چنان که در افکار عمومی مطرح است اتفاق نیافتاده است و گاهی به هر دلیل، یا به خاطر کلی گویی ها یا اجمال در اظهار نظرها و مطالب چندجانبه ای احساس می‌شود هماهنگی و هم سویی لازم وجود ندارد.

حسینی خراسانی درباره مذاکرات چگونه می‌اندیشد

حسینی خراسانی نگاه مثبتی هم به مذاکرات با اروپا نداشت. وی در گفت‌و گوی دیگر خود با خبرگزاری رسا که در مرداد 1400 انجام می‌شود، می‌گوید: در دولت یازدهم و دوازدهم بر همگان آشکار شد که اعتماد و اطمینان به غرب امری محکوم به شکست است و هیچ ثمره و سودی برای کشور در بر نداشته است. غربی ها و آمریکایی ها از دشمنان نظام اسلامی هستند و هیچ گاه به فکر منافع، پیشرفت و توسعه کشور نخواهند بود و هر تلاشی برای تضعیف و ضربه زدن به نظام اسلامی انجام خواهند داد. رابطه به معنای اعتماد به آمریکا که دشمنی خود را بارها و بارها اثبات کرده و همواره به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی ایران بوده، امری غیر عقلانی است.

حسینی خراسانی اما راه حلی برای تعامل با دنیا نیز در دولت سیزدهم ارائه می‌دهد و می‌گوید: زمانی ارتباط کشور با جوامع بین المللی مطلوب خواهد بود که ایران از لحاظ دیپلماسی، سیاسی و فرهنگی در اقتدار باشد و برای حفظ منافع، مصلحت و عزت نظام اسلامی با کشورهای دیگر ارتباط برقرار کند، اما ارتباط به معنای اعتماد و باور کردن دشمن به عنوان دوست، از روی ضعف و ناکارآمدی، بر خلاف مبانی قرآنی، دین اسلام و نظام اسلامی ایران خواهد بود.

حسینی خراسانی:  ساده زیستی آیت الله رئیسی موجب رضایتمندی مردم از سران نظام می‌شود

حسینی خراسانی از دیدارهای مردمی ابراهیم رئیسی رضایت دارد. او در همین رابطه می‌گوید:  حضور بدون واسطه آیت الله رئیسی در این شرایط نگران کننده کرونایی در میان مردم، نشان دهنده توجه ویژه رییس جمهور به رسیدگی به مشکلات مردم و مناطق محروم بوده است. مشی اخلاقی، مردمی بودن، ساده زیستی و جهادی بودن آیت الله رئیسی موجب رضایتمندی مردم از سران نظام می شود.

وی در مصاحبه‌ای دیگر می‌گوید: امیدوار هستیم رئیس جمهور منتخب با دعای خیر مردم، حمایت جریان ها، عزم و اراده جدی و کابینه قوی و مصمم با کارشناسی های دقیق و برنامه های کاملا علمی بتواند به وعده های داده شده عمل کند.عقیده من این است که اگر چنین اتفاقی بیافتد در همان یکسال اول دولت سیزدهم، موجی از امید، شعف، شادمانی و رضایتمندی عمومی در جامعه احساس خواهد شد؛ ما در طول تاریخ و عمر نظام جمهوری اسلامی این را بارها تجربه کرده ایم که ملتِ با نجابت ما ملتی قدر شناس هستند که خدمات، زحمات و تلاش های مسئولین را می بینند، قدرشناسی می کنند و پاس می دارند و امیدوارم در نتیجه یک فضای بسیار امید بخش، آرام و منسجمی در جامعه ما به وجود بیاید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

    1. زهی خیال باطل

      زهی خیال باطل

      زهی خیال باطل
      حسینی خراسانی: ساده زیستی آیت الله رئیسی موجب رضایتمندی مردم از سران نظام می‌شود

      1
      1
  1. در ایران ثابت شده از حرف زدن تا عمل کردن به وسعت سرزمین ایران فاصله هست . وقتی درها را به روی خود بستیم وقفل کردیم چطور میتوانیم پشت دربهای بسته به پیشرفت وسازندگی برسیم ومشکلات را حل کنیم امروز ایران وهمه کشورهای جهان ساکن دهکده جهانی هستن وبه یکدیگر وابسته هستن باید دیدگاه جهانی به سمت وسوی اتحاد نه انتزاع گام بردارد در حال حاضر رفتار ایران با جهان اروپا وآمریکا به ضرر هردو شده وسود این نفاق وتفرقه را اسراییل روسیه وچین به تاراج میبرن .

    1
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا