خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خبر جدید از تخصیص سهام عدالت به جاماندگان/ سود سهام عدالت چه زمانی واریز می‌شود؟

وزیر اقتصاد گفت: تخصیص سهام عدالت به جاماندگان بعد از تایید هیئت دولت اجرایی خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، خاندوزی، وزیر اقتصاد در خصوص تخصیص سهام عدالت اظهار کرد: تخصیص سهام عدالت به جاماندگان ابتدا باید مراحل خود را طی کند. این مصوبه بعد از تایید هیئت دولت اجرایی خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه در خصوص واریز سود سهام عدالت گفت: هنوز مجامع برخی از شرکت‌های موجود در سبد سهام عدالت، برای تقسیم سود برگزار نشده، بعد از تقسیم سود شرکت ها، سود به حساب سهامداران واریز خواهد شد.(تسنیم)

مشکل عدم تخصیص سهام عدالت به جاماندگان چیست؟

تجارت‌نیوز نوشت: طی سال‌های گذشته وعده‌های زیادی درباره تخصیص سهام عدالت به جاماندگان مطرح شده است. دولت در ابتدا عنوان می‌کرد که منابعی برای تخصیص سهام جدید ندارد اما فشار مجلس سبب شد دولت به دنبال منابع برای سهام جدید، وعده‌هایی را مطرح کند.

در همین راستا دولت سال گذشته ۳.۵ میلیون نفر را به‌عنوان جامانده سهام عدالت شناسایی کرد. بر همین مبنا قرار بود به هر کدام از جاماندگان سهام عدالت، ۱۰ میلیون تومان سهام تخصیص یابد که البته در نهایت، رئیس وقت سازمان خصوصی‌سازی از درخواست لغو تصویب‌نامه تخصیص سهام عدالت به جاماندگان خبر داد.

حسین قربان‌زاده آن زمان در مورد دلیل این درخواست توضیح داده بود که حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به‌عنوان جامانده سهام عدالت شناسایی شده‌اند که این موضوع به ۳۵ هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد، در حالی که طبق تصویب‌نامه هیات وزیران قرار است دو درصد سهام بانک ملت، سه درصد از سهام بانک تجارت و ۲.۷ درصد از سهام بانک صادرات مشمول این واگذاری شوند و باید گفت منابع در نظر گرفته شده، منابع مورد نیاز را پوشش نمی‌دهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. گمشید بابا همش دروغ ، تا الان نه کسی منو ثبت نام کرده و اونایی که سهام ثبت نام کردند پولی گرفتن که عدالت برقرار بشه ، مگه لیست کسانی که یارانه میگیرند رو ندارید به همونا سهام عدالت بدید ، بریبوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا