خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در زمستان نه تنها برق، گاز هم قطع می‌شود

محمدرضا جولایی مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران می‌گوید: اگر مدیریت مصرف از طرف مشترکان بخش خانگی و تجاری انجام نشود، در زمستان شاهد قطع گاز و برق خواهیم بود. آنطور که مسئولان شرکت گاز می‌گویند اگر مصرف گاز از حد مجاز بالاتر برود احتمال افت فشار و قطعی گاز وجود خواهد داشت. آنها تاکید کرده‌اند عمده مصرف کننده گاز، بخش خانگی است.

البته مسئولان نویده داده‌اند که راه‌حل‌هایی را پیش‌بینی کرد‌ه‌اند که  با همکاری وزارت نیرو و پخش مصرف انرژی کشور را به صورت مطمئن تامین کنند. از نظر آنها الویت، تامین گاز بخش خانگی و تجاری است و با استفاده از سوخت مایع مصارف نیروگاه‌ها و صنایع را تامین می‌کنیم.

محمدرضا جولایی می‌گوید، برای اینکه بتوانند تولید پایداری در زمستان داشته باشند تعمیرات ۴ پالایشگاه ایلام ،۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی، پارسیان و فاز ۱ پارس جنوبی در حال انجام است.

آلودگی هوای تهران بر اثر سوزاندن مازوت

سوخت مازوت در کمین شهرها

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران می‌گوید:  بعد از آن با توافقی که با وزرات نیرو انجام شد و توانستیم سوخت مایع را تامین کنیم. البته متوسط گازرسانی به نیروگاه‌ها در سال گذشته به زیر ۸۰ میلیون مترمکعب در روز نرسید. ظرفیت خالی در پالایشگاه‌ها نداریم تولید از منابع با ظرفیت پالایشگاه‌ها برابر است با این حال اگر تولید گاز از میادین گازی کشور اضافه شود قادر خواهیم بود با توجه به نوع پالایشگاه، گاز را تحویل بگیریم.

مخازن نیروگاه‌ها پر است و مشکلی در ذخیره‌سازی نداریم.برای مصرف گازوئیل در نیروگاه‌ها نیز با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی توافق کردیم تا روزانه ۳۵ میلیون لیتر را تحویل دهند. در کنار آن نیز ذخایر گازوئیل در نیروگاه‌ها نیز وجود دارد.

به گفته جولایی، حداکثر توان نیروگاه‌ها برای مصرف مازوت ۵۰ میلیون لیتر است البته همین مقدار نیز قابل استفاده نیست زیرا برخی از پالایشگاه‌ها در نزدیکی شهرها قرار دارند و بحث آلودگی هوا نیز مطرح است. در فصول سرد سال، حدود ۴۰ میلیون لیتر مازوت در روز مصرف می‌شود و مابقی سوخت مایع مورد استفاده در نیروگاه‌ها گازوئیل خواهد بود.

انتهای پیام.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا