خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش مرجان شیخ الاسلامی آل آقا به حکم زندان و شلاق

مرجان شیخ الاسلامی آل آقا که در پرونده‌ی پتروشیمی به ۲۰ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است، به آن واکنش نشان داد.

به گزارش انصاف نیوز او در پستی در توییتر نوشت:‌
«راستی وقتش نیست که دیگه سلطان کرونا رو محاکمه کنند؟ یعنی بعد محاکمه‌اش به کی قراره ۲۰ سال حکم و ۷۴ ضربه شلاق بدن؟ چون اون که خودش قطعا اول ۲۰ ماه حکم میکیره و بعد ۶ ماه تبرئه میشه!»

کاربری به نام بهروز حسینی درباره‌ی توییت او نوشت:
تصور کنید جز پرونده بزرگترین اختلاس تاریخ ایران باشی، بعد در امنیت کامل پست بگذاری و ژست منتقد بگیری! و در پستی دیگر وعده دهی که به زودی پشت پرده فساد پتروشیمی را افشا میکنی!
بله. بایست افشا کنی، ولی در زندان و پشت میز بازجویی خانم #آل_آقا

شیخ الاسلامی به او جواب داد:
بله قطعا همینطوره اقای حسینی. وقتی از خودت مطمئن باشی مثل خاوری‌ها که پول‌های اربابانشون رو خارج میکنن و در سایه امنیت انها همچنان ادامه میدن خفقان نمیگیری قایم هم نمیشی.
افشایی در کار نیست قایم شدنی هم نیست. از شما هم بابت اینکه چه موقع حرف بزنم و کجا حرف بزنم قطعا اجازه نمیگیرم. شما از من همانقدر میدانی که من از شما. پس تند نرو

حسینی:
بله. باید ژست طلبکار هم بگیرید و با عتاب با دیگران سخن بگویید. چند سال از پرونده اختلاس شما میگذرد و وعده روشنگری دادید ولی هنوز ذره ای توضیح ندادید که هیچ، بلکه مبارز هم می‌طلبید. خانم آل آقا! درست است با پول ملت ایران خیلی‌ها را خریدید ولی روز حسابرسی نزدیک است!

شیخ الاسلامی:
من از کسی طلبکار نیستم جز کثافتخانه‌ای که اینهمه دروغ و فریب به خورد مردم داد. نمیدانم اگر شما هم تهدید به مرگ میشدید و مورد حفاظت بودید آیا همین قضاوت‌ها را داشتید یا نه. وقتی آگاهی ندارید نسبت به موضوعی انقدر محکم حرف نزنید آقا

حسینی:
همان کثافتخانه‌ای که فرمودید شما مدیر ارشدش بودید. دو دوره برای نمایندگی‌اش کاندید شدید؟! حال که اسمتان در پرونده فساد پتروشیمی آمد شد کثافتخانه؟!

شیخ الاسلامی:
من مدیر هیچ کجا نبودم هرگز هم پست دولتی نداشتم وقتی میگم آگاهی کافی ندارید باز هم ادامه میدید

حسینی:
ببخشید. گویا من در میراث کار می‌کردم. گویا من برای نمایندگی مجلس کاندیدا شدم و… همه اینها تهمت است!

شیخ الاسلامی:
بنده در میراث کار نمی‌کردم خبرگزاری غیر دولتی داشتم که اسمش میراث بود. به اشتباه کاندید مجلس شدم و انصراف دادم چه موقع؟وقتی ۲۸ ساله بودم و الان ۵۰ ساله‌ام اینها یعنی مدیر ارشد بودم و اختلاس کردم؟!

حسینی:
البته 28 سالگی از فیلتر شورای نگهبان رد شوی کار سترگی است!
برفرض تمام حرف‌ها علیه شما دروغ است. چرا در یک مصاحبه زنده با حضور منتقدین توضیح نمی‌دهید؟! و بفرمایید این ثروتی که دارید منابع آن از کجاست؟! اگر نمی‌خواهید بگویید به خودم ربط دارد

شیخ الاسلامی:
اولا شما از کجا میدانید من اصلا ثروتی دارم یا نه و اصلا چقدر ثروت دارم؟ یعنی من تا این سن علاف بوده‌ام و اصلا کاری نکردم و حتما باید دزدی می‌کردم تا روزگار بگذرانم؟ ثانیا شما از شرایط من در این ‌دو سال و محدودیت‌ها و تهدیدهای من خبر دارید که اینطور به خودتان اجازه نهیب و عتاب میدید؟

حسینی:
شما که ماشالله همه چیز را منکر میشید. منم میگم بیاید روشنگری کنید. حتی تحت شدیدترین حفاظت‌ها هم قرار داشته باشید گفت‌وگو با یک رسانه آزاد کار سختی نیست. بنده خودم پیشقدم می‌شوم و درخواست یک گفت‌وگو زنده را به شما میدهم. این گوی و این میدان. کتاب نوشتن و مستند ساختن، یک مونولوگ است. من سخن از دیالوگ و گفت‌وگوی چالشی میکنم خانم آل آقا! قرار نیست ما شهروندان فقط شنونده باشیم

شیخ الاسلامی:
مگر پرسیدید که چرا نمی‌تواند وکیل داشته باشد؟ مکر پرسیدید که چطور من از آمریکا می‌توانستم زنگ بزنم و قاضی را تهدید کنم؟ مگر پرسیدید چطور وقتی ۱۲ سال است مهاجرت کردم مدام متهم فراری از من یاد کردند؟ مگر پرسیدید [کجا] بازجوی پرونده اقتصادیست؟ نه نپرسیدین پس تنها شنونده بودید

حسینی:
مطمینا تمام اینها را خواهیم پرسید. پس اگر صداقتی در کار هست بایست گفت‌وگوی چالشی داشته باشید

شیخ الاسلامی:
هر انسانی حق پرسیدن دارد. بهتر است پرسشگری را اول از جمهوری اسلامی شروع کنید و از آن ۸ نفر متهم قبل از من که لابد حتی اسامیشان را هم نمی‌دانید و نمی‌دانید که مدیران ارشد ایشان بوده‌اند نه من!

حسینی:
فرافکنی نکنید. ما از جمهوری اسلامی هر روز در حال پرسشیم و هزینه‌اش را هم دادیم. دلیل نمی‌شود که شما نفر 9 هستید از شما پرسش نشود!

شیخ الاسلامی:
کمی زحمت به خودتان بدید و به جای بد و بیراه گفتن و حق به جانب بودن فکر کنید و بدانید

کاربری دیگر به نام میترا در توییتی نوشت:
وقاحت این دزد چنان است که با وجود مدارک و شواهد مستند از فساد مالی و حجم چرخش سرمایه‌ باد آورده‌اش بر اساس وبسایت‌های معتبر، در فضای توییتر می‌چرخد و به دیگران ابله می‌گوید! اگر ما هم توییت می‌زدیم که بله «اگر فسادی باشد… اگر» از نظر این جرثومه فساد ابله نبودیم اما بی‌شرف قطعا!

شیخ الاسلامی در پاسخ‌هایی به نقدهایی اینچنینی با حالتی عصبی نوشته است. او در توییتی جداگانه نوشته است:
متهمین پرونده پتروشیمی چه کسانی بودند؟ چه کسانی هستند؟ و چه کسانی مجرم بودند و حتی نامی از ایشان نبود؟ نکند نام هر سه گروه، مرجان شیخ الاسلامی آل آقا بود؟ که هم وقتی پرونده به دادگاه رفت تیتر اول همه رسانه‌ها بود و هم وقتی احکام صادر شدند؟


تعدادی دیگر از پیام‌های شیخ الاسلامی در توییتر در این باره:

من مرجان شیخ الا سلامی آل آقا “ادعا” می‌کنم که ریالی از محل خلاف یا بیت المال، رشوه یا وام بانکی برداشت نکرده‌ام اگر در رد این ادعا، سند متقنی وجود دارد لطفا ارایه کنید. البته فتوشاپ و تقلب و سندسازی نباشد. می‌دانید که من مالک و مدیر یک خبرگزاری خصوصی بوده‌ام و آشنا هستم

بنده نمونه بارز یک زن موفق و یک روزنامه‌نگار باخبر از پروسه خبرسازی و محرم سازی رسانه‌ای هستم که اگرچه سعی در قربانی کردنم شد اما پروژه شکست خورد. شما هم که ظاهرا لابی‌های قوی در داخل دارید اخبار را از کانال راویان فریب می‌گیرید.

آیا در پرونده بازرگانی پتروشیمی “اختلاس“ صورت گرفته؟ تفاوت میان“اخلال” با اختلاس چیست؟ آیا ۶ میلیارد یورو رقم “اختلاس” است؟
به جز ۱۴ متهم پرونده پتروشیمی متهمان در سایه چه کسانی بودند و چرا؟ آیا رسانه‌ها از چگونگی شکل گیری این پرونده و تفاوت اخلال و اختلاس مطلع بودند یا هستند؟

در صبح روز اولین دادگاه پتروشیمی اخبار آن تیتر رسانه‌ها و خبرگزاری‌های فارسی زبان داخلی و خارج از ایران شد که بسیاری از آنها سعی در انحراف افکار عمومی از واقعیت‌های این پرونده داشتند.
رسانه‌های داخلی و خارجی در اسفندماه ۹۷ و بعد از آن وقتی که بر تیترهایی چون «فساد ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی»، اختلاس ۷ میلیارد یورویی و یا مرجان آل آقا به عنوان بزرگترین اختلاسگر تاریخ تاکید می‌کردند یا سواد رسانه‌ای بسیار پایینی داشتند و نمی‌توانستند مفهوم اخلال در نظام اقتصادی را از اختلاس تشخیص دهند که بسیار بعید است و «یا به دنبال سرپوش گذاشتن بر زوایای پنهان این پرونده بودند». ادعای این رسانه‌ها در این حال بود که دادستان وقت تهران روز ۲۱ اسفند ۹۷ در یک مصاحبه مطبوعاتی با اشاره به اینکه «اختلاسی در کار نیست و اینکه برخی رسانه‌ها تیتر کردند اختلاس، درست نیست»، افزود: ۶ میلیارد دلار اعلام شده در این پرونده مجموع معاملات است؛ نه مجموع رد مال در نظر گرفته شده.
جعفری دولت آبادی با بیان اینکه «جرم متهمان این است که از معاملات انجام شده استفاده شخصی کرده‌اند»، گفت: در پرونده پتروشیمی فساد بوده، اما اختلاس صورت نگرفته است، و تاکید کرد: ارز‌ها باید سروقت تحویل بانک مرکزی می‌شد.

می‌نویسم چون حق آنهاست که می‌خواهند بدانند. تهدید به مرگ و باز شدن پرونده‌های جدید امنیتی شده‌ام اما باز هم خواهم نوشت برای آنها که به دنبال حقیقتند. و نه از ناسزا نه تهمت‌های تازه و نه هیچ چیز نخواهم ترسیدی لطفا انها که می‌مانند و قصد متوقف کردن من را دارند اتلاف وقت نکنند

مرد سایه اختلاس‌های پتروشیمی از طرفی برجسته شدن برخی نام‌ها مانند «رضا حمزه لو» یا «مرجان شیخ الاسلامی آل آقا» در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها و انتساب این افراد به جریان‌های سیاسی این گمانه را تقویت کرد که در سایه این نام‌ها، چهره‌هایی پنهان شده‌اند.
قاضی مسعودی مقام رئیس دادگاه در ابتدای جلسه اعلام کرده بود: «شاید در پرونده اشخاصی مطرح باشند که منتسب به دستگاهی باشند لذا متهمان از این موارد بپرهیزند و دفاعیات حقوقی داشته باشند و حواشی را رها کنند چرا که ما مجری قانون هستیم». این افراد منتسب به دستگاههای امنیتی چه کسانی بودند؟
او گفت: «ما مجری مصالح متهمان نیستیم و قطعاً اگر رأی صادر شود با اتقان و مستندات قانونی خواهد بود لذا تذکر می‌دهم متهمان از توسل به اشخاص خودداری کنند و در صورتی که اتهامی را منتسب به دستگاهی می‌کنند، مستند باشد». بعد از آگاه سازی در خصوص روند شکل گیری پرونده، از این افراد نام میبرم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا