خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بهترین روتین پوست چرب در 4 گام

رپورتاژ آگهی

روتین هفتگی پوست چرب

رعایت روتین پوستی مناسب از جمله اقداماتی است که به شما کمک می کند تا پوستی زیبا و سالم داشته باشید. به طور کلی روتین پوستی باید بر اساس نوع پوست و نیازهای آن تعیین شود. همین نکته موجب شده است تا روتین مناسب پوست های حساس، خشک، چرب، مختلط و نرمال با یکدیگر متفاوت باشد. در این مقاله به بررسی یک روتین بسیار ساده برای پوست های چرب پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

روتین مراقبت از پوست چرب و جوش دار

رایج ترین روتین پوست مراحل مشخصی دارد که بسته به نوع پوست افراد، تغییر یافته و برخی از مراحل به آن اضافه و یا از آن کم می شود. این مراحل عبارت است از:

  1. تمیز کردن پوست
  2. استفاده از تونر
  3. محصولات درمانی
  4. کرم مرطوب کننده و آبرسان

1.  تمیز کردن پوست

پوست خود را دو بار در روز، یک بار صبح و یک بار شب، شستشو دهید. این کار یکی از مهم ترین اقدامات برای افراد با پوست چرب است. پوست این افراد در طول شبانه روز از خود چربی ترشح می کند که باید به نحو صحیح پاکسازی شود. در غیر این صورت، این مواد در زیر پوست جمع شده و مشکلاتی نظیر جوش و آکنه برای فرد به وجود می آورند.

انتخاب شوینده مناسب، نکته مهمی است که باید در این مرحله به آن توجه شود. افرادی که پوست چرب و جوش دار دارند، تشرحات پوستی آن ها بیشتر از ترشحاتی است که پوست های خشک ترشح می کنند. همین نکته موجب شده است تا شوینده های مخصوص پسوت های خشک و چرب از یکدیگر مجزا بوده و به غیر از موارد استثنا، امکان استفاده از یک شوینده برای افراد با دو نوع پوست مختلف وجود نداشته باشد.

2.  استفاده از تونر

با تمیز کردن پوست ممکن است PH یا همان میزان اسید یا قلیایی بودن آن تغییر کند. تونرها محصولاتی هستند که این میزان را تنظیم کرده و پوست شما را به تعادل می رسانند. به یاد داشته باشید که این محصولات را حتما باید روی پوست تمیز و بدون چربی استفاده نمایید.

برخی از تونرها استفاده از مواد طبیعی را جایگزین ترکیبات شیمیایی کرده اند تا قابلیت های بیشتری داشته و کارکرد آن ها ارتقا یابد. تونر فوراور یکی از همین محصولات است که حاوی عصاره خالص گیاه آلوئه ورا بوده و علاوه بر کارکردهای معمول خود به عنوان تونر، خاصیت روشن کنندگی و آبرسانی نیز دارد.

1.  محصولات درمانی

در این مرحله نوبت به استفاده از محصولات درمانی نظیر کرم ضد لک، دور چشم، ضد جوش و … می رسد. توجه داشته باشید که انتخاب محصولات مناسب برای این کار از اهمیت بالایی برخوردار است. بهترین کار این است که از محصولات طبیعی استفاده کنید که تاثیرگذاری آن ها ثابت شده و متخصصان مربوطه عملکرد موثر آن ها را تایید کرده اند. ضد لک اپی بلانک محصولی فوق العاده است که خاصیت ضد لک و روشن کنندگی را با یکدیگر همراه کرده و به راحتی شما را از شر لکه های پوستی رها می کند.

کرم دور چشم فوراور محصول دیگری است که می توانید در این مرحله از روتین پوست چرب، آن را مورد استفاده قرار دهید. این کرم با استفاده از ترکیبات طبیعی و تکنولوژی پیشرفته خود توانایی تقویت ساختار و بافت پوست دور چشم را دارا است. همچنین می تواند در مدت زمانی نسبتا کوتاه، سیاهی دور چشم را برطرف کرده و شادابی و نشاط را به چهره شما بازگرداند.

1.  کرم مرطوب کننده و آبرسان

تامین رطوبت مورد نیاز پوست نکته مهم دیگری است که متاسفانه بسیاری از افراد از اهمیت آن غافل هستند. شستشوی پوست در طول روز، قرار گیری در معرض نور خورشید، استفاده از محصولات ضدجوش و … تنها گوشه ای از عواملی است که خشکی پوست را به دنبال دارد. شما برای داشتن پوستی منعطف و سالم باید رطوبت مورد نیاز آن را به خوبی تامین نمایید. این کار از دو طریق انجام می پذیرد:

  1. نوشیدن آب به میزان کافی
  2. استفاده از کرم های مرطوب کننده و آبرسان

به طور معمول گفته می شود که بدن انسان به تقریبا 8 لیوان آب در طول روز نیاز دارد. با نوشیدن آب به میزان کافی می توانید به طور مستقیم این رطوبت را تامین نموده و ضمن کمک به سلامتی و زیبایی بیشتر پوست خود، سلامت سایر اعضای بدن را نیز ارتقا دهید.

چند نکته مهم

  • به یاد داشته باشید که پوست سالم مقدمه ای برای زیبایی بیشتر شما است. بنابراین همواره به زیبایی و سلامت آن توجه نمایید.
  • به هیچ عنوان با آرایش استراحت نکنید.
  • در زمان خرید لوازم آرایشی و بهداشتی حتما توجه کنید که فاقد چربی باشند.
  • پیش از شستشوی پوست و شروع به انجام روتین پوستی روزانه و شبانه خود، پوست خود را کاملا تمیز کنید تا هیچ گونه مواد آرایشی روی آن نباشد.
  • محصولات آرایشی و بهداشتی را تنها از فروشگاه ها و برندهای معتبر خریداری فرمایید.
  • پیش از استفاده از هر محصول آرایشی و بهداشتی، روی گوشه ای از پوست خود تست حساسیت انجام دهید.
  • مواد غذایی و محصولاتی که میزان چربی و یا جوش های پوست شما را تشدید می کنند را شناسایی کرده و تا حد امکان از آن ها دوری نمایید.
  • تحت هیچ شرایطی استفاده از ضدآفتاب مناسب را فراموش نکنید. حتی در روزهای ابری هم باید از ضدآفتاب مناسب پوست خود استفاده نمایید.

برنامه مراقبت از پوست چرب

در این مقاله به بررسی چهار مرحله اصلی در روتین مناسب برای مراقبت از پوست چرب پرداختیم. همچنین در بعضی از این مراحل چند نمونه از برترین محصولات طبیعی را برای این کار به شما معرفی کرده ایم. امیدواریم که پس از مطالعه این مقاله به پاسخ سوالات خود در این باره دست یافته باشید.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا