خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پایان تنش ایران و جمهوری آذربایجان؟

تسنیم نوشت: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای طی بخشنامه‌ای ورود رانندگان و اتباع ایرانی به منطقه قره‌باغ و لاچین جمهوری آذربایجان را ممنوع اعلام کرد.

متن بخشنامه سازمان راهداری که به امضای جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای رسیده به‌شرح زیر است؛

«پیرو بخشنامه مورخ 1400/07/09 در خصوص ملاحظات تردد به منطقه مورد مناقشه قره‌باغ، حسب هماهنگی به‌عمل‌آمده با وزارت امور خارجه به آگاهی شرکت‌های حمل‌ونقل می‌رساند بر اساس قوانین جمهوری آذربایجان ورود اتباع خارجی به آن کشور خارج از گذرگاه‌های مرزی رسمی تعیین‌شده نقض مرز جمهوری آذربایجان محسوب شده و مسئولیت‌آور است.

بنابراین مؤکداً توصیه می‌شود رانندگان و اتباع ایرانی به‌منظور عدم مواجهه با پیامدهای آن و حساسیت‌های موجود برای احترام به تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان از طریق جمهوری ارمنستان وارد شهر لاچین و منطقه قره‌باغ نشده و شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی نیز از امضای هرگونه قرارداد تجاری با منطقه قره‌باغ،‌ صدور اسناد حمل، ارسال و تخلیه محمولات و امثالهم به آن منطقه اجتناب کنند.»

ایسنا نوشت: سخنگوی وزارت خارجه از آزادی دو راننده ایرانی که در ماه‌های اخیر در باکو بازداشت شده بودند خبر داد.

خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه در گفت‌وگو با شبکه خبر اعلام کرد که دو راننده ایرانی که در ماه‌های اخیر در باکو بازداشت شده بودند، آزاد و تحویل سفارت ایران شدند.

«شهرود نوروزی» و «جعفر برزگر» دو راننده ایرانی بازداشت شده در آذربایجان صبح امروز آزاد شدند و اکنون در سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو در حال انجام کارهای اداری برای خروج از این کشور هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. واقعا آذربایجان در حد تنش هست؟
    چرا مقامات سیاسی و امنیتی ما این قدر سکوت کردن؟
    الان اردوغان داره میگه جنگ با آذربایجان برای ایران کار ساده ای نیست. یعنی این قدر ما بی عرضه شدیم. متاسفانه نظام جمهوری اسلامی این قدر منزوی شده که هر کشوری اجازه می ده به خودش که ایران رو تهدید کنه. بهتره تا ایران از بین نرفته یه فکر اساسی بشه
    این چند سال این قدر سرگرم کردها بودین که از ترک ها غافل شدین.
    اگه قدرت نظامی مناسبی داشتین و از تانک چیفتن هنوز استفاده نمی کردین آذربایجان و ترکیه این قدر گستاخ نمی شدن.

    1
    2
  2. سلام‌نه‌عوامل‌اسرائیل‌از.جمهوری
    .آذربایجان‌خارج‌شده‌نه‌ایران‌دست
    ازحمایت‌ارمنستان‌برداشته‌‌لذا‌مانند
    خار‌درگلو‌وآتش‌زیر‌خاکستراست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا