خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه 70 استاد دانشگاه به روحانی درباره «حصر»

جمعی از اساتید دانشگاههای آمریکای شمالی از جمله تعدادی از اساتید ایرانی این دانشگاه ها در نامه ای سرگشاده به دکتر روحانی، رییس جمهور، ضمن درخواست اقدامی برای رفع حصر موسوی، کروبی و رهنورد، «فراهم ساختن مقدّمات برگزاری محاکمه متهمان» نیز به عنوان حداقل خواسته مطرح شده است.

به گزارش انصاف نیوز، در بخشی از این نامه که محسن کدیور، یکی از امضاکنندگان این نامه ترجمه ی فارسی آن را منتشر کرده، آمده است: ما توجه فوری جنابعالی را به وضعیت آقایان میرحسین موسوی و مهدی کروبی، و خانم زهرا رهنورد که از بهمن ۱۳۸۹ در حصر خانگی به سر می برند خواستاریم.

در این نامه درباره ی سلامتی این سه نفر، به سن آنها اشاره شده: آقای کرّوبی ۷۹ سال، آقای موسوی ۷۵ سال، و خانم رهنورد ۷۱ سال دارند.

نویسندگان با تاکید بر «حکم دادگاه» درباره ی آنها، نوشته شده: به یاد داریم که شما در مبارزات انتخاباتی سال ۱۳۹۲، خود را حقوق‌دان معرّفی کردید، و اینک ما عرضه این درخواست به حضور شخصی حقوقدان را شایسته می دانیم.

نوم چامسکی، استاد انستیتو صنعتی ماساچوست – ام آی تی، از جمله ی امضا کنندگان خارجی این نامه است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. این نامه ۷۰ استاد دانشگاه به روحانی حتما بی جواب خواهد ماند و فقط از طرف روزنامه کیهان احتمالا مورد نوازش قرار می گیرند.

    راستی اگر قرار بود ما خودمان را در موقعیت رئیس جمهور روحانی قرار دهیم و بخواهیم جواب این نامه (درخواست) را بدهیم، چه می گفتیم؟

    می گفتیم، فعلا کارهای مهمتری داریم که نمیتوانیم اینها را فدای این درخواست شما کنیم. اول باید چاله چوله های میراث شوم ۸ سال قبل از خودمان را پر کنیم و فعلا هم دور دوم انتخابات نزدیک است و رقیب هم منتظر پیرهن عثمان.
    انشاء الله اواخر دور دوم ریاست جمهوری ( دقیقه ۹۰) که دستاوردهای خوبمان ، قدرت چانه زنی ما را مقداری بالا تر برد ، آنوقت میرویم و ریش گرو میگزاریم ، که این بنده خدا ها یک جورایی …
    مثلا در برنامه آشتی ملی یا چیزی شبیه این آزاد شوند و انشاءالله که آنها هم اصرار به محاکمه عادلانه و اینجور حرفها نداشته باشند.
    البته تا آن زمان پنج سالی وقت هست و با توجه به سن این عزیزان ۷۹ سال و… شاید مسئله خودش حل …

  2. اقای روحانی به کدام قول و وعده و حرف خود عمل کرده که به این عمل بکند ؟؟؟ در اقتصاد که با وجود رفع تحریمها جلوی کاهش نرخ دلار را گرفته و ادامه تحمیل گرانی به مردم در فرهنگ گه جوانان را بخاطر فقط شادی شلاق زدن سکوت کرده کارگران را شلاق زدن به جرم حق خواهی سکوت کرده….کنسرتها خودسرانه لغو می شوند سکوت کرده….در سیاست داخلی هم که وزارت کشور را به رحمانی فضلی اصولگرا داده و ادامه فضای بسته و گشت ارشاد نامحسوس و ادامه ممنوع الفعالیت استاد شجریان و ممنوع تصویری ریس اصلاحات که اقای روحانی رای خود را بخاطر حمایت ایشان دارند…..از رای که به ایشان دادم واقعا متاسفم….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا