خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انجمن سراسری روزنامه‌نگاران در تعلیق؟

باشگاه روزنامه‌نگاران ایران نوشت: خانم اعظم ویسمه عضو هیأت مدیره‌ی انجمن سراسری روزنامه‌نگاران خبر داده است که «متاسفانه هنوز مدیریت انجمن به هیات مدیره منتخب مجمع ۲۵ خرداد واگذار نشده است.»

خانم ویسمه دلیل این امر را توضیح نداده و ننوشته است که چرا با وجود گذشت بیش از پنج ماه از این انتخابات، هنوز مدیریت به هیأت منتخب واگذار نشده است و چه اتفاقاتی در پس پرده افتاده است.


تکمیلی در ساعت ۸ شب: توضیحاتی تکمیلی در کانال باشگاه روزنامه‌نگاران منتشر شده است که در پی می‌آیند:


یکی از اعضای هیات مدیره انجمن در این‌باره به باشگاه روزنامه‌نگاران ایران توضیح داد: انجمن صنفی سراسری منتظر تأیید انتخابات است و چیزی برای تحویل ندادن وجود ندارد.
پس از تأیید انتخابات و انجام روند قانونی در وزارت کار انجمن سراسری می‌تواند فعالیت خود را آغاز کند.
انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران با هویت مستقل تا به نتیجه رسیدن نتیجه انتخابات همچنان مشغول به فعالیت است.


توضیح خانم ویسمه عضو هیات مدیره انجمن روزنامه‌نگاران

با سلام و احترام
با تشکر از باشگاه روزنامه نگاران ایران که پوشش دهنده اخبار صنف است و با پیگیری مطالب به شفاف سازی امور کمک می کند. جوابیه ای به نقل از یک عضو هیات مدیره استان تهران منتشر کرده اید که به یکی از موارد اختلافی بین برخی از منتخبان مجمع 25 خرداد و برخی از هیات مدیره استان تهران اشاره شده است.با وجود آنکه این دوستان، منتخبان را اعضای هیات مدیره انجمن سراسری روزنامه نگاران معرفی می کنند بنا بر مشورت با وکلای آشنا به امور صنف اعضای منتخب مجمع 25 خرداد ماه هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران هستند؛ در صورتی که مجمع و بندهای اصلاحی اساسنامه در مجمع به تایید وزارت کار برسد انجمن صنفی سراسری شده و هیات مدیره منتخب هیات مدیره انجمن سراسری خواهد بود.مستندات و مدارک این مورد و گزارش سایر موارد اختلافی به بازرسان انجمن ارایه شده است که منتظر اعلام نتیجه از سوی آنها هستیم.
با توجه به اینکه باشگاه روزنامه نگاران ایران نیز اینجانب را عضو هیات مدیره انجمن سراسری روزنامه نگاران خطاب کرده و این امرخلاف واقع است انتظار می رود جوابیه اینجانب منتشر شود.


توضیح شهریار شمس مستوفی دبیر انجمن روزنامه‌نگاران تهران به باشگاه روزنامه‌نگاران

با سلام و احترام
از آنجائیکه توضیح اینجانب شهریار شمس مستوفی دبیر انجمن صنفی روزنامه استان تهران در تکمیل خبر پیشین باشگاه سئوالاتی ایجاد کرد در توضیح آن لازم بذکر است اضافه کنم:

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران همچنان فعال است و مشغول انجام امور است. سایت و کانال انجمن نیز چون گذشته مشغول به‌کار است. اگر کسی مراجعه‌ای یا درخواستی داشته که پیگیری نشده می‌تواند اطلاع دهد.

درباره انتقال امور به دوستان منتخب در مجمع خردادماه، ما هم چون دوستان منتظر و پیگیر هستیم تا روال رسمی کار انجام شود. بدیهی است پس از طی مراحل و تبدیل وضعیت از استانی به سراسری، انجمنِ سراسری نیز فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز خواهد کرد. پیگیری تحقق چنین کاری جز وظایف ماست که از طریق دبیر انجمن، روسای هیات مدیره انجمن تهران و انجمن منتخب سراسری در حال انجام است.


پاسخ خانم فرهادپور به باشگاه روزنامه‌نگاران ایران و یک توضیح

خانم لی‌لی فرهادپور بازرس انجمن سراسری روزنامه‌نگاران در پاسخ به باشگاه روزنامه‌نگاران توضیحی ارسال کردند که در آن آمده است:

خبر منتشر شده در باشگاه روزنامه‌نگاران ایران به نقل از یکی از اعضای هیات ندیره انجمن روزنامه‌نگاران تهران، دقیقا همان ابهاماتی است که در گزارش بنده به آنها پاسخ متقن داده شده است…انتخاباتی که در خرداد 25 برگزار شد در واقع انتخابات «هیات مدیره انجمن صنفی استان تهران» بود نه «انتخابات هیات مدیره سراسری»… این قلب تاریخ برای حذف هیات مدیره منتخب جدید است.»

توضیح
در ماجرای انجمن روزنامه‌نگاران دو نکته مشهود است. در واقع در حال حاضر روزنامه‌نگاران دو انجمن دارند!

اول انجمن روزنامه‌نگاران تهران که ریاست آن با آقای عبدی است و ماموریت زمانی آن تمام شده است و دوم انجمن سراسری روزنامه‌نگاران که ریاست آن برعهده‌ی جناب نمک‌دوست است.

با اینکه هیات مدیره جدید در دولت آقای روحانی انتخاب شدند اما وزارت کار در تایید اعضای هیأت‌مدیره جدید تعلل کرد. در نتیجه این وظیفه به وزارت کار دولت جدید محول شد که آنها نیز هنوز هیات مدیره جدید را تایید نکرده‌اند.

با این وضعیت به‌رغم اینکه زنگ پایان انجمن اول زده شده است اما چون هیأت مدیره جدید رسمی نیست، قبلی‌ها همچنان بر مسند امور هستند تا کار اعضا را رتق‌وفتق کنند.
در واقع چه انجمن سراسری باشد چه تهران قبل از هر چیز باید تأیید انتخاب شدگان جدید بیاید تا با هر اسمی چه تهران چه سراسری فعالیت خود را آغاز کنند.
البته انجمن سراسری نیز معتقد است، اگرچه هنوز تأیید انتخابات نیامده و تحویل اسناد مالی بطور رسمی ممکن نیست ولی هیات مدیره قبلی باید گزارش‌های مالی و فعالیت ها را زیر نظر هیات مدیره جدید انجام دهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا