خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توضيحات تكميلی درباره حادثه انفجار لوله گاز منطقه شهران

به گزارش انصاف نیوز، کانال تلگرامی «سخنگوی شهرداری تهران» درباره ی حادثه ی انفجار لوله ی گاز منطقه ی كوهسار شهران اعلام کرد:

# شكستن لوله گاز در محدوده بلوار كوهسار ابتداي خروجي شهران در ساعت ٤:٣٠ دقيقه بامداد، انفجار مهيبي را رقم زد.

# در ساعت ٤:٣٥ دقيقه اين حادثه به آتش نشاني اطلاع داده شده و دو دقيقه بعد يعني ٤:٣٧ دقيقه اولين اكيپ امداد و اطفاء حريق در محل حادثه حضور يافت.

# خوشبختانه با سرعت عمل نيروهاي امداد رسان بلافاصله عمليات ايمن سازي و تخليه ساختمان هاي مجاور انجام شد و حدود ٢٠٠ نفر از ساكنان از محدوده خطر به محل امن منتقل شدند.

# در اين حادثه هيچ يك از شهروندان و ساكنان محل آسيب جاني نديدند و خسارت مالي نيز محدود به ايجاد حريق در نماي يك ساختمان اداري خالي از سكنه و شكستن شيشه هاي دو ساختمان و همچنين آتش گرفتن يك خودرو پارك شده بوده است.

# علت حادثه از سوي كارشناسان در دست بررسي است اما برخي شايعات مطرح شده در فضاي مجازي درخصوص اينكه حفاري مترو باعث تركيدگي لوله ی گاز شده قويا تكذيب مي شود و بنا بر اعلام معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران عمليات عمراني حفاري مترو در اين منطقه دو ماه پيش پايان يافته و همه ی اصول ايمني و عمليات تثبيت و تحكيم در همان زمان انجام شده بود. ضمنا محل تركيدگي لوله گاز با تونل مترو در عمق ٢٥ متر فاصله دارد.

# همزمان با حادثه ی انفجار لوله گاز، آب، برق و شبكه ی مخابراتي منطقه قطع شد، كه البته ميزان آسيب ديدگي به اين انشعابات متفاوت بوده است.

در حال حاضر آب ٧٥ درصد منطقه وصل شده و تا ساعاتي ديگر امكان استفاده از آب شرب براي كل منطقه فراهم مي شود. وصل انشعاب برق نيز تا ساعاتي ديگر انجام مي گيرد. خطوط موبايل بنا بر اعلام مسوولان ذيربط تا ساعات پاياني شب برقرار مي شود البته وصل خطوط تلفن ثابت به دليل عمليات اجرايي زمان بر است. همچنين بنابر اعلام شهردار منطقه ٥ دسترسي ترافيكي از طريق شبكه هاي جايگزين امكان پذير شده است و پيش بيني مي شود با اتمام عمليات عمراني و اصلاح مسير، روز يكشنبه ترافيك و عبور و مرور به حالت عادي برمي گردد.

# تاكيد مي شود تمامي اخبار درباره ی علت بروز حادثه در حد گمانه زني است و كارشناسان سازمان آتش نشاني با پايان يافتن عمليات امداد و نجات در حال بررسي علت وقوع حادثه انفجار لوله گاز هستند. ضمنا درباره ی شايعات مطرح شده درباره فوت دو كارگر مترو به دليل ماندن زيرآوار بنا بر اعلام سخنگوي اورژانس تهران و سازمان آتش نشاني تاكنون هيچ مورد فوتي گزارش نشده است اما بررسي و جستجوها درباره ی احتمالات مطرح شده ادامه دارد.

 

روایت متفاوت عضو شورای شهر

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران گفت: دو کارگر مترو در حادثه انفجار خط لوله گاز شمال غرب تهران در شهران جانشان را از دست دادند.

به گزارش میزان، ابوالفضل قناعتی  گفت: در ساعات ابتدایی صبح امروز جمعه 28 خرداد به دلیل فعالیت کارکنان مترو در محدوده تقاطع بلوار کوهسار، خیابان یکم شهران شاهد انفجار خط لوله گاز شمال غرب تهران بودیم.

وی افزود: کارگران در حین حفر تونل مترو سبب شکسته شدن لوله گاز شده و دلیل این اتفاق برخورد بیل مکانیکی با لوله بوده است.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به کشته شدن دو نفر در حادثه انفجار خط لوله گاز شمال غرب تهران تصریح کرد: در این حادثه علاوه بر راننده بیل مکانیکی یکی دیگر از کارکنان مترو نیز جان خود را از دست داد.

قناعتی در خصوص وضعیت خانه های مسکونی در اطراف خط لوله گاز شمال غرب تهران اظهار کرد: انفجار خط لوله سبب شکسته شدن شیشه های 5 واحد مسکونی در اطراف حادثه شده و یکی از ساختمان های اداری اطراف نیز دچار حریق شده است.

وی ادامه داد: حریق این ساختمان مسکونی با تلاش نیروهای سازمان آتش نشانی به طور کامل کنترل شده اما به دلیل شدت حادثه همچنان خطراتی متحمل ساکنان اطراف حادثه است.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه هنوز هیچ اطلاعی از وضعیت تونل حفر شده مترو نیست، اذعان کرد: با توجه به اینکه هنوز هیچ خبری از وضعیت تونل حفر شده مترو منتشر نشده احتمال افزایش تلفات وجود دارد.

وی با انتقاد از عملکرد شرکت گاز در قطع به موقع گاز گفت: زمانی که این حادثه رخ داده پس از گذشت 40 دقیقه گاز قطع شده  و مشخص نیست اگر زلزله ای در تهران رخ دهد مسئولان شرکت گاز قرار است پس از چند دقیقه گاز  را قطع کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا